Gå til innhold

Blir ikke barna vasket i bhage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på 18 mnd skiller seg ut ved henting. Alltid ansiktet fullt av mat og klærne ser ikke ut. I går var han helt stiv i ansiktet av skinkeost. Gått i bhagen i 3 uker nå, skifteklærne er ikke rørt enda. Ser ikke at de andre barna ser slik ut etter en dag. Jeg kommenterte det faktisk i går å sa "er det grøt han har i ansiktet?" fikk til svar - "ja enten grøt eller skinkeost". 

Erfaringer? Vasker de ikke hender å ansiktet på barna etter mat? Blir også mye sår i barnehagen. Har ofte bæsjebleie når vi henter. (har atopisk eksem å blir fort sår) 

Får litt dårlig inntrykk av bhagen. Han starta egentlig i en annen bhage, men måtte bytte hit da vi fikk tilbud på nærbarnehagen. Han rakk bare å ha 3 dager der, men fikk et helt annet inntrykk av den bhagen. Føler barna ble mere sett og ivaretatt der. 

Er det innafor å si noe? 

Anonymkode: 7ec26...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, herregud. Tåler han våtservietter så ha det i sekken til vask av ansikt, så har de ikke den unnskyldningen om at de ikke har noe å vaske med. Bæsjebleie må de da kunne ta. Snakk med dem. Skjønner ikke at de lar barn gå med mat i ansiktet, hva så med fingrene... 🤢

Anonymkode: 0d7d7...9a4

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er absolutt innafor å si noe. Spesielt det med bleier.. jeg har også en gutt som ble veldig sår i barnehagen, og vi tok det opp flere ganger, og fikk beskjed om at det var bra vi tok det opp, og det ble til slutt etter en del masing slutt på sår rumpe i barnehagen. Syns det er synd at man må mase i det hele tatt, men er glad det til slutt ble tatt på alvor. Var så vondt å sende ham i barnehagen når han på slutten av hver uke var kjempesår og vi måtte bruke helga på å "redde" stumpen.

Angående det med mat i ansiktet, kan det være at barnet ditt bare ikke har lyst til å bli vasket? Jeg jobber ikke i barnehage, så aner ikke policy på sånt, men kan jo hende de ikke vil tvinge? Men det er jo bare å ta opp. Min yngste er ikke i barnehage ennå, men han har atopisk eksem på kinnene, og det hadde vært uaktuelt at han ikke skulle blitt vasket, for da hadde eksemet blitt verre. Så hadde det vært meg hadde jeg tatt det opp hvertfall. Eldstemann her kommer stadig hjem med litt matrester i ansiktet, men han stresser jeg ikke med, siden han ikke har eksem. Jeg tenker jo også at de ansatte i barnehagen har veldig mange hensyn og ta, og veldig mange ansikter å tørke 😇

• Liker 1
Skrevet

Hva med stumpen? Vår pod kommer ofte hjem med sur rompe etter bhg, å må vaskes med klut og skifte truse, nesten daglig. Er 3 år, og har ingen uhell.

Anonymkode: 7c352...ce9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, herregud. Tåler han våtservietter så ha det i sekken til vask av ansikt, så har de ikke den unnskyldningen om at de ikke har noe å vaske med. Bæsjebleie må de da kunne ta. Snakk med dem. Skjønner ikke at de lar barn gå med mat i ansiktet, hva så med fingrene... 🤢

Anonymkode: 0d7d7...9a4

Ja det var lurt, skal si ifra om at jeg sender med våtservietter. De later som ingenting når vi henter og han har bæsja. Vi bytter vi på selv dær før vi drar hjem. Synes de virker litt late rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du si i fra. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg levert ungen min i barnehagen slik du beskriver at ditt barn blir hentet, hadde barnehagen sagt i fra- med rette. Det handler om barnets beste og jeg kan tenke meg at de hadde reagert ganske kraftig om det alltid var slikt til den grad du beskriver.

Anonymkode: afcbb...287

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde jeg levert ungen min i barnehagen slik du beskriver at ditt barn blir hentet, hadde barnehagen sagt i fra- med rette. Det handler om barnets beste og jeg kan tenke meg at de hadde reagert ganske kraftig om det alltid var slikt til den grad du beskriver.

Anonymkode: afcbb...287

Ja det vil jeg tro. Kunsten er vel å ta opp det på en måte så det ikke blir dårlig stemning. Men tenker å spørre de i dag om ungene skal ha våtservietter i bhagen til matsøl ol. Spille litt dum liksom. Har jo prøvd å hinta litt men.. Har vært tydelig ifht bleieskift da. At han har sart hud å tåler ikke å gå med bæsjebleie. Virker som at det er stor forskjell ut i fra hvem som er på jobb. Blir litt oppgitt, angrer på at vi bytta bhage. Fikk nettopp brev i posten fra den forrige bhagen med en hilsen og laminerte bilder av barnets dager i den forrige barnehagen. Så stor forskjell altså. 😔

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sønnen på 18 mnd skiller seg ut ved henting. Alltid ansiktet fullt av mat og klærne ser ikke ut. I går var han helt stiv i ansiktet av skinkeost. Gått i bhagen i 3 uker nå, skifteklærne er ikke rørt enda. Ser ikke at de andre barna ser slik ut etter en dag. Jeg kommenterte det faktisk i går å sa "er det grøt han har i ansiktet?" fikk til svar - "ja enten grøt eller skinkeost". 

Erfaringer? Vasker de ikke hender å ansiktet på barna etter mat? Blir også mye sår i barnehagen. Har ofte bæsjebleie når vi henter. (har atopisk eksem å blir fort sår) 

Får litt dårlig inntrykk av bhagen. Han starta egentlig i en annen bhage, men måtte bytte hit da vi fikk tilbud på nærbarnehagen. Han rakk bare å ha 3 dager der, men fikk et helt annet inntrykk av den bhagen. Føler barna ble mere sett og ivaretatt der. 

Er det innafor å si noe? 

Det er ikke innenfor. Det er ikke greit. Du må si ifra. Først muntlig og hvis det ikke bedrer seg, skriftlig til styrer.

De må vaske rundt munnen og hendene og de må skifte klær hvis veldig skitne. Å skifte bæsjebleie er absolutt minimum.

Det høres ikke ut som en barnehage jeg ville valgt ... 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde byttet til den gamle,  gjerne hvis de har plassen ledig fortsatt... hvis det oppstår problemer med slikt, tenk hva som skjer hvis det viser at barnet har utfordringer etterhvert...

Anonymkode: b9bc0...696

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde byttet til den gamle,  gjerne hvis de har plassen ledig fortsatt... hvis det oppstår problemer med slikt, tenk hva som skjer hvis det viser at barnet har utfordringer etterhvert...

Problemet er at han må i den bhagen til slutt uansett for å bli kjent med barna han skal gå i klasse med. Den gamle barnehagen ligger et lite stykke unna. 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Problemet er at han må i den bhagen til slutt uansett for å bli kjent med barna han skal gå i klasse med. Den gamle barnehagen ligger et lite stykke unna. 😔

Hadde flyttet....

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ville ikke skiftet bhg for noe sånt. Det er helt klart ikke greit, men jeg ville tatt en dialog om det i stedet for å gi opp hele bhg. Si ifra at du vil de skal vaske bedre. På en hyggelig måte. "Jeg ser X ofte er veldig skitten i ansiktet. Kunne dere vasket ham litt bedre? Han trenger også litt annerledes stell ved bleieskift, han blir sår og får eksem". 

Vi tok den dialogen med vår eldste, da han fikk ødelagt klærene sine hele tiden fordi de ikke brukte smekke - men ga ham blåbær og paprika og annet som satte stygge flekker som var klin umulig å få vekk. De sa at klart kunne de bruke smekke, og så var ikke det et problem lengre. 

Anonymkode: 0c908...38f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det innafor å si noe? 

her er det nesten ungen din det er noe galt med. hvis han fortsatt ikke klarer å spise uten å grise så ligger han laaaaangt etter alle andre og bør utredes for utviklingshemmed

Anonymkode: 787d8...fbd

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt på 3 år blir også sår innimellom. Trenger ikke gå så veldig lenge med bleie med bæsj, før man blir sår. 10-15 min er nok. Barnet selv sier heller ikke sier ifra når barnet har bæsjet. Jeg har sagt at de bare må prøve å følge litt med.

Vet at de gjør så godt de kan! Og jeg vet også at det ikke er alltid vi merker når barnet bæsjer selv. 

Ofte får barna rutiner på når de bæsjer, så uti barnehageåret blir det lettere for de ansatte å følge ekstra med. Fordi de vet når barnet pleier å bæsje. Da er det lettere å følge litt med på barn det er vanskelig å vite at bæsjer, enten fordi det ikke lukter eller at barnet ikke viser andre tegn.

Anonymkode: 6fa49...ef5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man ikke gå i samme barnehage som de man skal gå i klasse med. 

Noen flytter før skolestart, noen skal gå på privatskole, etc, så ikke sikkert alle i den barnehagen skal gå på samme skole uansett. 

Barna blir fort kjent når de begynner på skolen. Hadde byttet barnehage. 

Anonymkode: 8be9e...8ab

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet mitt på 3 år blir også sår innimellom. Trenger ikke gå så veldig lenge med bleie med bæsj, før man blir sår. 10-15 min er nok. Barnet selv sier heller ikke sier ifra når barnet har bæsjet. Jeg har sagt at de bare må prøve å følge litt med.

Vet at de gjør så godt de kan! Og jeg vet også at det ikke er alltid vi merker når barnet bæsjer selv. 

Ofte får barna rutiner på når de bæsjer, så uti barnehageåret blir det lettere for de ansatte å følge ekstra med. Fordi de vet når barnet pleier å bæsje. Da er det lettere å følge litt med på barn det er vanskelig å vite at bæsjer, enten fordi det ikke lukter eller at barnet ikke viser andre tegn.

Anonymkode: 6fa49...ef5

Stakkars, du må ta av bleia og lære barnet å gå på do nå! Har han ikke begynt på storbarnsavdeling? 

Anonymkode: 8be9e...8ab

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Man MÅ da virkelig ikke gå i barnehage sammen med de man skal gå på skole med 🙄

Anonymkode: 9aca7...18f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

her er det nesten ungen din det er noe galt med. hvis han fortsatt ikke klarer å spise uten å grise så ligger han laaaaangt etter alle andre og bør utredes for utviklingshemmed

Anonymkode: 787d8...fbd

Dust. 

Han er ikke 18 år men 18 mnd. 

I vår bhg så leveres det ut fuktige filler slik at barna lærer å vaske seg etter maten. 

Anonymkode: b4f02...286

• Liker 17
Skrevet

Han skal gå 5 år i en dårlig bhg kun for å bli kjent med de han skal gå i klasse med? Det er faktisk ikke så viktig. De blir fort kjent på skolen. Mitt barn kjente ingen når hun begynnte på skole og det gikk seg til med en gang. Hun kjente uansett barna i området godt etter å ha lekt ute på lekeplasser.

Anonymkode: 4750b...364

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...