Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tatt opp med ham 3 ganger at jeg er ensom, vi finner aldri på noe sammen, han vil ikke prioritere tid til meg. Også slipper han bomben om at han er usikker på følelsene sine. Han vil nå prioritere å bruke tid sammen for å se om det hjelper

Jeg spurte hva med de tidligere samtalene om det jeg har tatt opp? Ingen endring fra de samtalene så hva er annerledes nå? Nei, han hadde egentlig ikke fått med seg noe fra mine 3 forsøk!! 

Jeg føler jeg bør beskytte meg selv og bare avslutte forholdet med en gang. Det er andre gangen på 2 år at han er usikker på sine følelser. Eneste han svarer rundt følelser er årene vi har delt sammen og at det i blant er fint å ha NOEN å komme hjem til. 

Jeg sa at jeg bør vel bare se meg om etter en annen plass å bo. Da ble han sint, stresset og lei seg for at jeg gir opp.

Så hva skal jeg gjøre?

Jeg gir han masse alenetid, jeg tilrettelegger mye for han, vi har massevis av sex, jeg godtar alt ved han. Det er ikke mer å gi fra min kant. For hver gang jeg gir av meg selv så ønsker han mer. Jeg har lenge følt at han er en stor egoist, han skjønner meg godt

Hva er meningen at jeg skal gjøre nå?

Anonymkode: d8d3f...36e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Meningen er at du skal la være å oppføre deg som en dørmatte. Både for din egen del og for hans (eller eventuelt andre menn).

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gir han masse alenetid, jeg tilrettelegger mye for han, vi har massevis av sex, jeg godtar alt ved han.

Hadde du likt om en mann holdt på sånn med deg?

Oppførte seg som en ryggradsløs viljeløs skapning som bare holdt dørene åpne for deg?

Det er VANSKELIG å føle noe for slike selvutslettende mennesker. Hvor er de liksom? 

Anonymkode: 93279...919

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å prøve så hardt, enten fikser han resten ellers går det ikke an å fikse.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Meningen er at du skal la være å oppføre deg som en dørmatte. Både for din egen del og for hans (eller eventuelt andre menn).

Hadde du likt om en mann holdt på sånn med deg?

Oppførte seg som en ryggradsløs viljeløs skapning som bare holdt dørene åpne for deg?

Det er VANSKELIG å føle noe for slike selvutslettende mennesker. Hvor er de liksom? 

Så fort jeg setter krav så skjer det her da. 

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (2 timer siden):

Slutt å prøve så hardt, enten fikser han resten ellers går det ikke an å fikse.

Jeg ba om at han skal vise at han vil finne på ting med meg og når man har barn sammen så fester man ikke til 8 neste morgen. For da er det ingen som ser noe til han på et døgn. Han blir liggende i sengen til seint på kvelden, spiser noe mat å legger seg igjen. Så kanskje hvis han ikke har planer etter jobb på mandagen så rekker barnet en time med pappa før leggetid. Mens jeg står med alt av ansvar. 

Så jeg satte krav og dagen etter er han usikker på følelsene sine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler jeg bør beskytte meg selv og bare avslutte forholdet med en gang. Det er andre gangen på 2 år at han er usikker på sine følelser. Eneste han svarer rundt følelser er årene vi har delt sammen og at det i blant er fint å ha NOEN å komme hjem til

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er det meningen at du skal stole på din egen vurdering om at du skal avslutte forholdet for å ta vare på deg selv. Og du skal overhodet ikke vente på at han skal godkjenne eller anerkjenne avgjørelsen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fort jeg setter krav så skjer det her da. 

Ja?

Det er da du må vise at du faktisk står for det.

Se på det som en test, du har strøket på til nå, men nå skal du klare det.

Skrevet

Ja, her er det bare å gå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ba om at han skal vise at han vil finne på ting med meg og når man har barn sammen så fester man ikke til 8 neste morgen. For da er det ingen som ser noe til han på et døgn. Han blir liggende i sengen til seint på kvelden, spiser noe mat å legger seg igjen. Så kanskje hvis han ikke har planer etter jobb på mandagen så rekker barnet en time med pappa før leggetid. Mens jeg står med alt av ansvar. 

Da gjør du det samme, du legger planer og tilbringer deler av helga utenfor huset, sånn at han må ta ungen og det praktisk den dagen. Kino, spa, det er mye gøy å finne på 😀

Anonymkode: 09486...39e

Skrevet

Og der var det slutt.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er ikke alle som er styrt av følelser. Det er mange andre grunner til at mennesker holder sammen. For eksempel at man søker trygghet og at det er mere økonomisk gunstig fordi da er det 2 stk som deler på utgiftene. Det at det praktiske i hverdagen funker er egentlig en undervurdert side i et forhold. Man kan i alle fall ikke være stormende forelsket gjennom hele livet. Alle har ikke engang noe særlig kontakt med sine egne følelser men følelsene kan nok ligge under der et sted like fullt. Det er jo ofte når en person er forsvunnet at man virkelig innser hvilke følelser man egentlig har for en annen person. Det er ikke alle som er like demonstrative med sine følelser i hverdagen.

Anonymkode: b8a5d...d3b

Skrevet

Nå er det gått noen dager og det stemte det. Å si at man er usikker på følelsene sine, å foreslå å jobbe med de, er egentlig en mild måte å si at man vil ut av forholdet.

For jeg stilte litt spørsmål rundt det og dagen etter så var det egentlig ikke et spørsmål om å være usikker på følelsene. Sannheten var at de var helt borte, men til nød kunne han gjøre et lite forsøk på at de kunne komme tilbake igjen. 

Håper dette kan være et svar til andre i samme situasjon i fremtiden. 

Han lot det rett og slett gå for langt for seg selv før han sa noe. Han burde sagt noe mye tidligere for at det skulle vært å redde. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 11.35):

Det er ikke alle som er styrt av følelser. Det er mange andre grunner til at mennesker holder sammen. For eksempel at man søker trygghet og at det er mere økonomisk gunstig fordi da er det 2 stk som deler på utgiftene. Det at det praktiske i hverdagen funker er egentlig en undervurdert side i et forhold. Man kan i alle fall ikke være stormende forelsket gjennom hele livet. Alle har ikke engang noe særlig kontakt med sine egne følelser men følelsene kan nok ligge under der et sted like fullt. Det er jo ofte når en person er forsvunnet at man virkelig innser hvilke følelser man egentlig har for en annen person. Det er ikke alle som er like demonstrative med sine følelser i hverdagen.

Anonymkode: b8a5d...d3b

Det praktiske har aldri fungert, jeg må ordne alt. Økonomisk så overlever han jo på grunn av meg, så mulig det har holdt han gående så lenge. 

Jeg fant også ut at han tror kjærlighet er konstant kribling og spenningsfølelse. 

• Hjerte 1
Skrevet

Du gjør alt for mye for han ser det ut til. Du legger til rette for at han skal få være en gjøk...  Det syns jeg du bør slutte med. Jeg bruker kg-språk og sier dump ham, så fort du kan. 

Dersom han bråker og sier han er usikker på følelsene sine, så sier du at det er jammen du og. En sånn vingle-petter kan du ikke forholde deg til, og du fortjener mer, og bedre, enn dette. Så derfor går du, slik at han evt. kan bli sikker - og så får man jo se om du fortsatt er tilgjengelig når han kommer tilbake. 

• Liker 1
Skrevet
Måneskinn skrev (5 minutter siden):

Du gjør alt for mye for han ser det ut til. Du legger til rette for at han skal få være en gjøk...  Det syns jeg du bør slutte med. Jeg bruker kg-språk og sier dump ham, så fort du kan. 

Dersom han bråker og sier han er usikker på følelsene sine, så sier du at det er jammen du og. En sånn vingle-petter kan du ikke forholde deg til, og du fortjener mer, og bedre, enn dette. Så derfor går du, slik at han evt. kan bli sikker - og så får man jo se om du fortsatt er tilgjengelig når han kommer tilbake. 

Som skrevet tidligere så ble det gjort ganske kjapt.

Skrevet

Nå er det gått noen dager og det stemte det. Å si at man er usikker på følelsene sine, å foreslå å jobbe med de, er egentlig en mild måte å si at man vil ut av forholdet.

For jeg stilte litt spørsmål rundt det og dagen etter så var det egentlig ikke et spørsmål om å være usikker på følelsene. Sannheten var at de var helt borte, men til nød kunne han gjøre et lite forsøk på at de kunne komme tilbake igjen. 

Håper dette kan være et svar til andre i samme situasjon i fremtiden. 

Han lot det rett og slett gå for langt for seg selv før han sa noe. Han burde sagt noe mye tidligere for at det skulle vært å redde. 

Samme har jeg opplevd. 

Anonymkode: c2c0c...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...