Gå til innhold

Søvnløse netter - graviditet. Del dine tips og tanker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du når du ikke får sove om natta? Har du noen tips for og ha det mer behagelig? 

Har en veldig aktiv baby, som bestemmer seg for og presse på alt om natta. Åler seg rundt, sparker i ribbeina, skaper mye ubehag i alle stillinger. Det er umulig og sove for tia. 

Det er koselig at han trives, jeg prøver og tenke det går fint, og det er ganske interessant hva kroppen orker i løpet av en dag: for jeg har mer energi som søvnløs nå enn når jeg ikke var gravid. Antar det er kroppen som forbereder for barseltiden også :) 

Så lurer på hva dere ender med og gjøre. Jeg setter meg ofte i stua, ser dokumentarer og prøver og slappe av selv om jeg ikke får sove. Det hjelper og ligge litt høyere, men det er ikke det mest behagelige stillingen og sovne til.

Tips, triks, eller bare en utblåsning?
Velkommen :) 

Anonymkode: 9c861...85b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ligge i sengen og tenke "nå må du sove", "Nå er det bare 3 timer igjen til du må våkne til jobben, sov nå".

Anonymkode: 15bf9...18f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg pleier å ligge i sengen og tenke "nå må du sove", "Nå er det bare 3 timer igjen til du må våkne til jobben, sov nå".

Anonymkode: 15bf9...18f

Jeg hørte fra en jordmor at man kan stå og vugge litt, prøve og dysse dem i søvne i magen, men dette har ikke fungert i det hele tatt hos meg. Føler jeg blir mer våken og babyen enda mer aktiv enn før!

Anonymkode: 9c861...85b

Skrevet

Nå er jeg riktignok så heldig at min lille tilsynelatende er i ro fra rundt 01-08, men jeg våkner likevel fordi jeg er sulten/tissetrengt/har maserier etc. 

Gjør egentlig ikke så mye annerledes. Veldig bevisst på å ikke stresse meg opp over dårlig/lite søvn. Legger meg i sengen og puster rolig. Ser ikke på klokka og tenker at jeg uansett er i permisjon så om jeg vil kan jeg ta et par timer på dagtid dagen etter 😊

Anonymkode: 227f9...054

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer med nurket i magen ❤ Vet ikke om det kan hjelpe på ubehaget du kjenner ved spark/bevegelser, men ville investert i en bb-hugme pute om du ikke har det allerede. Det var en life saver på natta her. Da ligger man mye mer behagelig, ihvertfall etterhvert som magen vokser og kroppen forandrer seg. Hjalp veldig på rygg, hofter og bekken her. Var selv plaget med at lille sparket meg konstant i ribbeina på ene siden. Klarte ikke sitte, så måtte opp og stå. Helst strekke meg så h*n fikk mer plass 😅 Håper ting blir bedre etterhvert 😊

Skrevet

Min baby var ofte aktiv i starten da jeg la meg, men tror ikke jeg våkna pga han senere på nettene. Våknet nok av ubehag/smerter, tissetrengt og halsbrann 😅 Brukte bbhugme-pute og knaska gaviscon 🤣 La meg og sov på dagtid/ettermiddag. Ble 100% sykmeldt siste uka og var 50% sykmeldt noen uker før der igjen.

Anonymkode: 26a54...57b

Skrevet

Her er det ikke baby som holder meg våken, men restless legs, halsbrann, tissepauser og bekken/rygg😅

Med førstemann var jeg alenemor, så jeg lå i senga og så på serier til jeg tilslutt sovnet fra det :) Med de to andre (34 uker med sistemann nå), så ligger jeg bare og vrir meg og håper å ikke vekke mann og nå 1-åring😂 

Noen ganger står jeg opp og legger meg på gjesterommet eller i stua for variasjon. Nå har minste begynt i barnehage, så da har jeg mulighet å sove litt på dagtid. Sliter med å sovne da også, så sjelden det går. 

Anonymkode: 6dcad...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...