Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nærmest blir «bestis» med pasientene eller studentene.  Jeg vet ikke om det bare er meg som er «prippen» eller hva det er, men føler det profesjonelle forsvinner helt når disse linjene viskes ut. Jeg er faglig dyktig og flink med pasientene mine, men klarer liksom ikke engasjere meg i privatlivene deres. 

Anonymkode: 0649e...ae3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som nærmest blir «bestis» med pasientene eller studentene.  Jeg vet ikke om det bare er meg som er «prippen» eller hva det er, men føler det profesjonelle forsvinner helt når disse linjene viskes ut. Jeg er faglig dyktig og flink med pasientene mine, men klarer liksom ikke engasjere meg i privatlivene deres. 

Jobber forresten på sykehus der pasientene ligger maks 2-3 dager før de reiser hjem igjen. 

ts

Skrevet

Jeg synes man skal holde en viss grense, men samtidig så er det kanskje hennes væremåte for å "berolige" pasientene? Jeg har sykehusskrekk og hater alt med det å gjøre, og for min del har det hjulpet masse å kunne ha en genuin god samtale med sykepleiere og assistenter der, fremfor at de bare er "i jobb" modus, men at de heller er lettere å snakke med etc - gir det mening? Synes det er lettere å være der da, og gjør oppholdet enklere :)  Er nok bare hun som har litt andre tanker og meninger om hva som er greit og ikke, kanskje mer utadvendt? 

Anonymkode: e9997...7b8

Skrevet

Jeg synes ikke du er prippen; samtidig synes jeg du kan ta med deg dette fra ei som ble gående "inn og ut" på en avdeling der folk oftest blir værende i noenlunde lik tid som det du beskriver (jeg måtte re-operere flere ganger og var tilbake hver uke omtrent og ble til slutt værende noe lenger), det var veldig veldig trivelig at noen av sykepleierne kjente meg igjen, viste sympati med en kjett situasjon og til og med vitset litt om at jeg trivdes så godt at jeg var tilbakevendende "kunde".

Det er jo ofte livssituasjoner vi enten ikke ønsker (med mindre du jobber på føden/barsel altså) eller der man er ganske sårbar som pasient, og det er veldig fint at man møter så mange gode, omsorgsfulle og varme sykepleiere i en ellers uoversiktlig helsesituasjon. Jeg har oftest inntrykk av at de ikke nødvendigvis mener at de skal bli bestiser med pasientene, men at dette er deres ekstrainnsats for folk, litt som at du iblant møter helt eksepsjonelt oppvartende og blide servitører og selgere.

Ditt yrke er selvfølgelig annerledes, misforstå meg rett- men vi som pasienter husker ihvertfall godt de som gjorde dagene litt lettere ❤️

Det er selvfølgelig flest av de som er flinke og gjør det de skal uten at de blir samtalepartnere og du gjør jo jobben din godt som du sier, det er ikke noe problem:) Du har fullt lov til å gjøre det slik du føler er best og ryddigst.

Anonymkode: 00893...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...