AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Hei! Vi er to venninner som bor sammen, nå skal vi finne en tredje roomie. Det har tatt sin tid. Jeg snakket med hun jeg bor med for to uker siden og fortalte at jeg hadde en venninne3 som veldig gjerne ville bli vår tredje roomie. Vi avtalte å ha et møte for at alle skulle få hilse på hverandre, og slik at min venninne3 kunne se leiligheten og rommet i dag, hun kommer langveisfra. Jeg vet at hun er en skikkelig bra person og vil passe godt inn. Før helgen som nettopp var, ut av det blå, får jeg vite at min nåværende roomie har arrangert "visning" for en annen venninne4, uten å snakke med meg. Dette får jeg vite samme dag som denne "visningen" skal være. Nå lurer jeg på hvem som egentlig har førstevalget her, jeg synes det er min venninne3 som bør få rommet, men min nåværende roomie mener at hennes venninne4 skal være den som bør få rommet. Jeg synes venninne3 rett og slett har førsteretten fordi jeg spurte først, på en ærlig og åpen måte. Min nåværende roomie nevnte ingenting om at hun hadde en venninne4 som ville flytte inn før hun nå før helga plutselig skulle ha denne visningen uten å forhøre seg med meg først. Hva tenker dere? Anonymkode: 8b3a4...863
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Stein saks papir så lenge ingen av dere eier den. Anonymkode: 1ed1f...f42 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Her er det ingen fasit. Ingen av dere har rett til å bestemme over den andre hvem som skal flytte inn. Noen vil si at den som kan flytte inn først får førsterett fordi jo fortere rommet blir leid ut, jo bedre. Andre vil si at venninne3 har førsterett siden hun ble spurt først. Men det er jo ikke sikkert at dette blir en problemstilling en gang. Det er jo ikke sikkert at verken venninne3 eller venninne4 har lyst til å flytte inn med dere. Anonymkode: 7d0cd...a90 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det ingen fasit. Ingen av dere har rett til å bestemme over den andre hvem som skal flytte inn. Noen vil si at den som kan flytte inn først får førsterett fordi jo fortere rommet blir leid ut, jo bedre. Andre vil si at venninne3 har førsterett siden hun ble spurt først. Men det er jo ikke sikkert at dette blir en problemstilling en gang. Det er jo ikke sikkert at verken venninne3 eller venninne4 har lyst til å flytte inn med dere. Anonymkode: 7d0cd...a90 Venninne3 er 100% sikker på at hun vil flytte inn, hun trenger ikke se rommet engang Anonymkode: 8b3a4...863
Gjest fransine Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Tenker at det kanskje hadde vært greit om dere hadde funnet en person som ingen av dere kjente fra før, så slipper det å bli krangel på det, og et 2 mot 1 kollektiv...
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 fransine skrev (4 minutter siden): Tenker at det kanskje hadde vært greit om dere hadde funnet en person som ingen av dere kjente fra før, så slipper det å bli krangel på det, og et 2 mot 1 kollektiv... Ja, jeg tror dette må bli løsningen i verste fall Anonymkode: 8b3a4...863
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Tror uansett det beste er å finne en person ingen av dere kjenner fra før. Ser for meg det fort kan oppstå dårlig Wibe og at den andre part kan føle seg litt utenfor🤷♀️ Anonymkode: 0cacf...f6d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Roomien din hadde nok ikke lyst til at du skulle flytte inn din venninne, hun er vel redd for å bli utenfor. Så da kom hun med sin egen venninne så du kunne kjenne litt på den følelsen å få tredd den andres venninne ned over hodet. Lei ut til en fremmed. Anonymkode: c0119...82b 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Roomien din hadde nok ikke lyst til at du skulle flytte inn din venninne, hun er vel redd for å bli utenfor. Så da kom hun med sin egen venninne så du kunne kjenne litt på den følelsen å få tredd den andres venninne ned over hodet. Lei ut til en fremmed. Anonymkode: c0119...82b Du skriver som om jeg har prakket venninnen min på roomien min, men jeg forhørte meg faktisk først om hun syntes det var greit, og da sa hun at det var helt supert. Hun er ganske rett frem. Anonymkode: 8b3a4...863
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Jeg synes det burde vært venninne 3 da hun var interessert "først" og allerede var en kandidat, om det gir mening. HUn burde jo forhøre seg med deg før hun bare tar inn noen for å se uansett Anonymkode: c2d33...da0 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Skrevet 30. august 2022 Uff, glad jeg har mitt eget nå. Kollektiv med jenter kan være et helvete, bare drama. Anonymkode: 67a37...491 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Enig i det andre sier. Finn noen som ingen av dere kjenner. Jeg har bodd med venner i kollektiv før. Gøy en stund, men så går man dritt lei hverandre og blir irritert pga småting. Dere begynner jo allerede med smådrama nå. Hvordan tror du stemningen blir om fks du tvinger gjennom at din venninne skal bo der? Hun du bor med kommer sikkert til å være sur lenge. Og det samme om det blir omvendt. Vil du bevare husfreden kan du jo bare la henne bestemme. Det er ikke SÅ innmari gøy å bo med venner uansett. Når venninna di ikke tar oppvasken eller slenger klærne sine på baderomsgulvet så blir det bare dårlig stemning. Da kan man heller være passiv aggressive mot noen man ikke kjenner. Anonymkode: 41b9b...bba 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 3 jenter/studenter som bor sammen... jeg har ett helt annet bilde av dere som "roomies" beklager at svaret mitt ikke hjalp deg, men sånn er det.. Anonymkode: f7229...5f8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Ingen av dem har førsterett, dere som allerede bor der må bli enige om hvem som får flytte inn. Anonymkode: a159f...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 8.20): Uff, glad jeg har mitt eget nå. Kollektiv med jenter kan være et helvete, bare drama. Anonymkode: 67a37...491 Jeg har bare gode erfaringer med å bo flere venninner sammen, jeg tror det kommer veldig an på hvem man er venner med. Aldri vært noe drama i kollektivene jeg har bodd i. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig i det andre sier. Finn noen som ingen av dere kjenner. Jeg har bodd med venner i kollektiv før. Gøy en stund, men så går man dritt lei hverandre og blir irritert pga småting. Dere begynner jo allerede med smådrama nå. Hvordan tror du stemningen blir om fks du tvinger gjennom at din venninne skal bo der? Hun du bor med kommer sikkert til å være sur lenge. Og det samme om det blir omvendt. Vil du bevare husfreden kan du jo bare la henne bestemme. Det er ikke SÅ innmari gøy å bo med venner uansett. Når venninna di ikke tar oppvasken eller slenger klærne sine på baderomsgulvet så blir det bare dårlig stemning. Da kan man heller være passiv aggressive mot noen man ikke kjenner. Anonymkode: 41b9b...bba Nå har denne problemstillingen faktisk løst seg på beste vis, vi har snakket ut og vi er alle fremdeles gode venner. Vennine3 og venninne4 kjenner tydeligvis til hverandre fra tidligere utveksling, så de har bestemt seg for å finne noe sammen mens vi to som er igjen finner en ny. Best sånn. Det er ingen av oss som tvinger eller prakker noe på hverandre, så skjønner ikke helt hvor du har det fra. Det er fint lite drama altså, men et komplisert problem som faktisk kan løses uten at det går til helvete, og det har vi jo klart. Vi er voksne og rydder opp etter oss, det er vanlig folkeskikk. Virker som om de fleste i denne tråden forbinder kollektiv med kjipt, rotete studentliv, men det er faktisk mulig å bo slik etter studiene også. For eksempel for å kunne kjøpe leilighet sammen. AnonymBruker skrev (1 time siden): 3 jenter/studenter som bor sammen... jeg har ett helt annet bilde av dere som "roomies" beklager at svaret mitt ikke hjalp deg, men sånn er det.. Anonymkode: f7229...5f8 Ser som sagt ikke problemet med å være venninner som bor sammen, men kanskje nøkkelen er at vi er ferdige med studentlivet. Anonymkode: 8b3a4...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå