Anonym-bruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Sliter veldig med det selv. Har irritabel tarm, så særlig middagsbesøk er veldig utfordrende for meg. Jeg gruer meg i mange dager i forkant, blir helt kvalm når jeg tenker på det, nesten på gråten. Skjønner selv det er idiotisk å tenke sånn, men klarer ikke gjøre noe med det. Er nå invitert i 30- års lag til et familiemedlem, men jeg kjenner jeg gruer meg sånn at jeg vet ikke om jeg klarer gå. Er en "vennefest", med få folk jeg kjenner. Men syns jeg bør gå, da jeg ønsker ha et godt forhold til vedkommende. Andre som sliter med samme som meg? Hvordan takler dere slike situasjoner? 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Jeg slet forferdelig med sosial angst i hele oppveksten, til jeg var oppi tredveårene. Og det var helt forferdelig.. Jeg "taklet" det vel ved å isolere meg og ikke gå på fester... så har ikke akkurat kjempegode råd.. For meg ble angsten gradvis bedre av seg selv, etter ørten år med isolasjon. Nå vil jeg si jeg er mer sjenert enn at jeg har sosial angst. Kanskje du kan be om hjelp på lang sikt, og på kort sikt heller be vennen din ut på middag e.l. og forklare at du gjerne skulle kommet på festen, men at du ikke klarer pga angsten? Anonymkode: 332d8...319
Laraa Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 (endret) Redd for å bli sett, men også redd for å ikke bli sett. Redd for small talk og gå tom for temaer, redd for å ikke strekke til eller være interessant nok, redd for å ikke være pen nok,redd for å oppholde tiden til de på tilstelningen unødvendig, redd for å ikke få til å få i gang spennende nok samtaler,redd for klein stillhet og pauser i samtalen, tanker om ta for mye plass, for lite plass. Redd for å si noe feil. Det er grunnene, men følelsen er angst. Sterkt angst. Har ikke så mange gode tips annet enn at god søvn i forkant og å ikke være skrubbsulten hjelper noe. Å være skikkelig sulten er en trigger for min sosial angst, men hvis du har irritabel tarm,er det ikke sikkert det hjelper deg? Jeg tør ikke helt å komme med råd som kan gjøre det enda verre Endret 30. august 2022 av Laraa 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 Jeg sliter mest i etterkant. Føler på en slags "fylleangst" ganske lenge etter sosiale sammenkomster. Anonymkode: c4995...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå