AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg og barnefar gikk fra hverandre for 1 år siden, har to barn under 5 år sammen. Fordelingen av samvær er 80/20, men dette overholder han overhodet ikke. Ofte dropper han samværet uten å gi beskjed, kommer flere timer for Sent eller kommer med dårlige unnskyldninger typ "kan ikke ha barna i dag, har vondt i hodet". Jeg ønsker å droppe avtalen og ha de 100% pga uforutsigbarheten, men dette går han ikke med på. Lover stadig vekk at han skal skjerpe seg, men det er helt håpløst. Kan ikke svare barna på når de får se faren sin og kan heller ikke forberede de på samvær, da jeg ikke aner om han dukker opp, noe som resulterer i skuffa barn som er så glade i han. Hva gjør man i en sånn situasjon? Kan han virkelig bare kreve et samvær som han tilsynelatende driver i? Anonymkode: 0268a...617
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Sykdom får man ikke gjort så mye med.. Anonymkode: 37dab...129
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Faren til sønnen min har holdt på slik i 10 år. Slitsomt, ja. Men jeg valgte å få barn med et sånt surrehode og må nå sette barnet først. Det beste for barnet er samvær med far, uansett hvor surrete og uforsigbart det er. De gangene samvær uteblir sier jeg at pappa er syk og sliter med mye sykdom. Jeg prøver å være den trygge og stabile voksne, snakker alltid opp fra og finner løsninger. Anonymkode: 2e5a7...629 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Hvordan kan du få 100% uten å måtte gå i retten? Anonymkode: 9c0db...42a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykdom får man ikke gjort så mye med.. Anonymkode: 37dab...129 Haha! Tror du foreldre bare kan si fra seg ansvar for ungene pga sykdom? Anonymkode: 97919...188 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du få 100% uten å måtte gå i retten? Anonymkode: 9c0db...42a Om han går med på det frivillig. Beklager ts, det er lite å gjøre med det. Men ikke gå med på en økning før de 20% er stabile i det minste. Om du har behov for å endre bidrag, trenger du å sannynliggjøre at han ikke følger opp avtalt samvær. SMS og slikt er gode bevis, så få det skriftlig. Lag deg også en samværslogg. Skriv ned alt der, når barna hentes og leveres, når han sender melding og avlyser osv osv. Det er samværsforeldres privilegiet å komme og gå etter eget velbefinnende, fram til barna sin mening skal høres og med tiden stadig vektlegges mer og mer. Anonymkode: a7166...c44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå