AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Hei. Jeg har flyttet hjemmefra og skal bli ingeniør. Min mor har vært alenemor og har ofret mye for å gi meg godt og priviligert liv. Hun klarer ikke lengre å betale leie som har økt, i tillegg strømutgifter. Hun er leietaker. Synes det er trist at hun i den alder etter å ha slitt mye må flytte. Jeg sa til henne at jeg kan slutte i studie, og hjelpe henne. Hun sa jeg ikke må finne på å gjøre det og at jeg må fokusere på å få godt liv og fullføre studie. Det koster mye å bo her i Oslo, og jeg har ingen penger til overs fra deltidsarbeid. Jeg tenker mye på det og mister konsentrasjon. Min mor får bostøtte, men utgiftene har blitt store Noe mer vi kan gjøre så hun slipper å flytte? Hun trives veldig der hun bor. Anonymkode: 97ff7...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Nei. Et alternativ er å flytte fra Oslo og ut på bygda der leieprisene er mye lavere. Anonymkode: fb219...11e 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Hun må flytte. Er ikke stort annet å gjøre om hun ikke kan øke inntekten Anonymkode: 18b9d...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg har flyttet hjemmefra og skal bli ingeniør. Min mor har vært alenemor og har ofret mye for å gi meg godt og priviligert liv. Hun klarer ikke lengre å betale leie som har økt, i tillegg strømutgifter. Hun er leietaker. Synes det er trist at hun i den alder etter å ha slitt mye må flytte. Jeg sa til henne at jeg kan slutte i studie, og hjelpe henne. Hun sa jeg ikke må finne på å gjøre det og at jeg må fokusere på å få godt liv og fullføre studie. Det koster mye å bo her i Oslo, og jeg har ingen penger til overs fra deltidsarbeid. Jeg tenker mye på det og mister konsentrasjon. Min mor får bostøtte, men utgiftene har blitt store Noe mer vi kan gjøre så hun slipper å flytte? Hun trives veldig der hun bor. Anonymkode: 97ff7...6ff Du må ikke slutte på studiene. mor bør finne et rimeligere sted å bo. Anonymkode: e9021...c28 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Hun må dessverre finne seg et nytt sted å bo. Og du må ikke slutte på studiene, hun ønsker jo at du får er bedre liv økonomisk enn det hun selv har. Ha fokus på det & tenk at det er din måte å betale tilbake for hennes innsats overfor deg. Anonymkode: 29981...383 1
Gjest Adobyen Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Har hun kontaktet NAV? Kanskje hun kan få hjelp til rimeligere bolig eller supplerende sosialstøtte? Jeg vet ikke hva som er grense for boligutgifter og annet. Jeg tror at det vil komme ekstra bostøtte til strøm senere på høsten.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Hun bør flytte og få seg rimeligere leilighet og eventuelt jobbe mer. Anonymkode: 0093b...f54
Despicable Me Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 Med tanke på at prisene ikke kommer til å reduseres på strøm, mat, leie osv framover. Bør hun flytte til ett rimeligere sted. At slutter på studie vil ikke løse problemet, men heller skape nye.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Slutter du på studie vil den årlige økonomiske situasjonen også gjelde ditt liv og deretter dine barns liv. Få en utdannelse og god økonomi, så kan du hjelpe henne. Å ofre fremtiden kun for å ha det bedre i dag er en ufruktbar og ekstremt korttenkt løsning. Anonymkode: 1540b...c9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå