Gå til innhold

Er det lite mat? Hvor mye kalorier er det da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil helst opprettholde vekta mi og ikke gå ned. For å gjøre dette må jeg spise 1800-900 kalorier. 
I dag har jeg spist en god morgen yoghurt. 4 jordbær. 
En iskaffe cappuccino uten sukker eller hva det er. 
Fiskeburger med søtpotetmos og brokkoli. 
2 rugsprø med leverpostei og agurk. 

Er dette nok mat? Jeg skjønner meg ikke på telling av kalorier. 

Anonymkode: 57fdc...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil helst opprettholde vekta mi og ikke gå ned. For å gjøre dette må jeg spise 1800-900 kalorier. 
I dag har jeg spist en god morgen yoghurt. 4 jordbær. 
En iskaffe cappuccino uten sukker eller hva det er. 
Fiskeburger med søtpotetmos og brokkoli. 
2 rugsprø med leverpostei og agurk. 

Er dette nok mat? Jeg skjønner meg ikke på telling av kalorier. 

Litt vanskelig å svare på, da det er mange variabler. Men anbefaler lifesum, da får du en pekepinn. 😊

Anonymkode: 7d22e...911

Skrevet

Høres ikke ut som det er nok. Men du bør telle kalorier en periode så kroppen din blir vant til hvor mye den bør spise. Etter noen uker vet du selv ca. Hvor mye du må spise på en dag.

Anonymkode: 4ff49...2c0

Skrevet

Umiddelbart så er dette langt under 1800-1900 kcal med mindre du spiste en gigantisk porsjon middag (fiskeburger og søtpotetmos). 

Hvorfor oppgir du dette kaloribudsjettet når du sier du ikke teller kalorier? Er dette kostholdet typisk for deg eller skriver du bare en dag hvor du spiste lite? Hva er målet ditt her? 

Anonymkode: 5b5d2...2a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Umiddelbart så er dette langt under 1800-1900 kcal med mindre du spiste en gigantisk porsjon middag (fiskeburger og søtpotetmos). 

Hvorfor oppgir du dette kaloribudsjettet når du sier du ikke teller kalorier? Er dette kostholdet typisk for deg eller skriver du bare en dag hvor du spiste lite? Hva er målet ditt her? 

Anonymkode: 5b5d2...2a2

Dette er en dag jeg spiste det jeg normalt sett spiser når jeg føler jeg spiser mye. Bortsett fra helg, da er det ofte take away, burger, pizza , sushi eller lignende. Er ikke glad i brød, men veldig glad i rugsprø og yoghurt. 
Målet er å ikke gå ned i vekt, jeg sliter med å få i meg nok mat. Jeg vil gjerne være normalt sunn. 

Middagen var en fiskeburger og søtpotetmos av 1 storsøtpotet og 2 vanlige poteter. Har igjen halvparten som skal brukes senere. Blandet potetene med litt usøtet mandelmelk. Om det har stor betydning 

Jeg har fått det utregnet av en kalkulator. 

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å ikke klare telle kalorier. Deg står på pakken hva 100g veier. Så veier du maten til og regner ut….

Anonymkode: 2da29...6a1

• Liker 4
Skrevet

Nei det er ikke nok mat. 

En rask sjekk av god morgen yoghurt med skogsbær:

Googler god morgen yoghurt Skogsbær, kommer inn på tine.no sin nettside, skroller ned til "Næringsinnhold pr 100gr", ser at det er 119 kcal og yoghurten er på ca 195 gram per boks, så for enkelhetensskyld sier vi 119 gange 2, som er 238 kcal. 

Det samme gjør jeg med iskaffen din, der er det 56kcal per 100ml, og en boks er 330ml, så da er du oppi : 185 kcal.

--

Så 2 av 4 måltider har du fått i deg under 500 kcal. Så nei kjære deg, det er ikke nok mat. 

Anonymkode: 833fb...5c3

• Liker 3
Skrevet

Du trenger også sunne mellommåltider som feks peanøttsmør på speltlompe, en håndfull nøtter, frukt&bær osv.

Anonymkode: a6353...6f2

Skrevet

Du trenger mer mat ja. Peanøttsmør, avokado, proteinbar- prioriter å få i deg kaloririk mat. 

Anonymkode: 91be4...5cf

Skrevet

Hva er det du ikke skjønner med kaloritelling, egentlig? 

Anonymkode: ccb97...212

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er det du ikke skjønner med kaloritelling, egentlig? 

Anonymkode: ccb97...212

Jeg sliter med dyskalkuli i tillegg til at å telle mat er noe av det mest kjedelige som finnes. Jeg vet jo hva det er mye kalorier i , men ofte er jo det usunt. 
kan gjerne putte inn litt mer avokado og nøtter. 

Skrevet

Vei maten din og legg inn i lifesum (som noen sa) så slipper du å telle. Det gjør appen for deg. Dessuten kan en kalkulator ha feil, det er ikke sikkert kroppen din er fornøyd med 1800 kalorier, kanskje det er for mye eller for lite, det ser du når du ligger maten over tid samtidig som du har koll på vekta/ mål. 

Anonymkode: d300b...d93

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vei maten din og legg inn i lifesum (som noen sa) så slipper du å telle. Det gjør appen for deg. Dessuten kan en kalkulator ha feil, det er ikke sikkert kroppen din er fornøyd med 1800 kalorier, kanskje det er for mye eller for lite, det ser du når du ligger maten over tid samtidig som du har koll på vekta/ mål. 

Logger maten skulle det være

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...