Gå til innhold

Tannlegebehandling og narkose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til tannlege til neste uke for en tannsykdom jeg har og har blitt tilbudt narkose. Jeg skal takke ja til tilbudet siden det er en litt lengre behandling/operasjon. Men jeg er veldig engstelig for å bli kvalm! Er redd jeg skal bli veldig kvalm av narkosen? Noen som har erfaringer? Narkose ved tannbehandling er vel bare lett narkose? Eller?

Var i narkose når jeg var barn og det var en stooor operasjon. Da kastet jeg opp i flere timer etterpå. 

Anonymkode: 9d09a...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal til tannlege til neste uke for en tannsykdom jeg har og har blitt tilbudt narkose. Jeg skal takke ja til tilbudet siden det er en litt lengre behandling/operasjon. Men jeg er veldig engstelig for å bli kvalm! Er redd jeg skal bli veldig kvalm av narkosen? Noen som har erfaringer? Narkose ved tannbehandling er vel bare lett narkose? Eller?

Var i narkose når jeg var barn og det var en stooor operasjon. Da kastet jeg opp i flere timer etterpå. 

Jeg har blitt lagt i narkose flere ganger for tenner og blir sykt kvalm hver gang.Men takk og lov får jeg kvalmestillende sprøyter inn via veneflon så fort jeg våkner, men nå ligger jeg i narkose på sykehus så jeg vet ikke hvordan det foregår på Tannlegekontor.

Anonymkode: ede44...7ed

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt lagt i narkose flere ganger for tenner og blir sykt kvalm hver gang.Men takk og lov får jeg kvalmestillende sprøyter inn via veneflon så fort jeg våkner, men nå ligger jeg i narkose på sykehus så jeg vet ikke hvordan det foregår på Tannlegekontor.

Merker du ingen tegn til kvalme når du får kvalmestillende?

Skrevet

Jeg ble ikke kvalm etterpå. Men hvis du er redd for det så sier du bare fra så får du kvalmestillende i det dem vekker deg

Anonymkode: b18b3...bbd

Skrevet

Jeg har hatt narkose hos tannlegen mange ganger. Aldri våknet kvalm. Kun svimmel og sliten å trøtt. Tror de gir kvalmestillende i veneflonen. Anbefaler at du takker ja . Du slipper mye ubehagelig tannbehandling. 

Anonymkode: ab05c...429

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt narkose hos tannlegen mange ganger. Aldri våknet kvalm. Kun svimmel og sliten å trøtt. Tror de gir kvalmestillende i veneflonen. Anbefaler at du takker ja . Du slipper mye ubehagelig tannbehandling. 

Hvor lenge pleier man å ligge i narkose hos tannlegen? Veldig individuelt sikkert men hva er normalt? Jeg har liksom ikke lyst til å være så kvalm at jeg brekker meg og kaster opp etter jeg har hatt operasjon/sår i munn :(  Skal snakke litt med tannlegen min før timen! Takk for at du delte din erfaring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merker du ingen tegn til kvalme når du får kvalmestillende?

Jeg merker tendens til kvalme når jeg våkner,men det forsvinner veldig fort når jeg får det rett inn i åra også jeg sørger også for å ta kvalmestillende jevnlig ut resten av dagen for å stagnere det verste

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor lenge pleier man å ligge i narkose hos tannlegen? Veldig individuelt sikkert men hva er normalt? Jeg har liksom ikke lyst til å være så kvalm at jeg brekker meg og kaster opp etter jeg har hatt operasjon/sår i munn :(  Skal snakke litt med tannlegen min før timen! Takk for at du delte din erfaring. 

Vanskelig å si.. det spørs hva man skal gjøre. Sist jeg måtte i narkose var det satt opp 1t og 45 min. Men var ferdig etter 1 t og 30 min. Da var det tannsteinrens , puss over tennene med noe pusse middel. Husker ikke hva de kaller det og skift ut en gammel amalganfylling.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vanskelig å si.. det spørs hva man skal gjøre. Sist jeg måtte i narkose var det satt opp 1t og 45 min. Men var ferdig etter 1 t og 30 min. Da var det tannsteinrens , puss over tennene med noe pusse middel. Husker ikke hva de kaller det og skift ut en gammel amalganfylling.

PS! Vil si jeg har vært igjennom mye i løpet av mange narkose. Fra trekking, operert, rotfylling, tannstein... aldri vært kvalm. Aldri kastet opp. Kun svimmel,sliten og trøtt. Det er nesten som når du er full. Men bare med uten alkohol.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer an på hva som skal gjøres. Skal ha tannbehandling i narkose om et par uker og de forventer at jeg skal ligge under i 6 timer den dagen. Men jeg skal gjøre veldig mye. :)

Anonymkode: 8cd7e...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hva som skal gjøres. Skal ha tannbehandling i narkose om et par uker og de forventer at jeg skal ligge under i 6 timer den dagen. Men jeg skal gjøre veldig mye. :)

6 timer? Er det lov å spørre hva du skal gjøre? 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

6 timer? Er det lov å spørre hva du skal gjøre? 

Skal rydde opp etter å ikke ha vært hos tannlegen på mange år på grunn av tannlegeskrekk og slipe ned en melketann. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal rydde opp etter å ikke ha vært hos tannlegen på mange år på grunn av tannlegeskrekk og slipe ned en melketann. 😅

Gudskjelov tilbyr dem narkose til sånne som oss som har odontofobi. Det kommer til å gå bra med deg til slutt. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...