AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg starter uke 19 på onsdag. Jeg har spist så mye godteri, take away og dritt + drukket brus så og si hver dag i graviditeten. Og jeg har såå dårlig samvittighet og angst for det. Livredd for at jeg har skadet barnet mitt.. Men jeg har seriøst et problem, for jeg klarer ikke å la være.. Anonymkode: 2030f...b00 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Ta det med ro, det går nok bra. Fikk også cravings på junkfood. Ungen er frisk og rask. Prøv å drikk juice, saft eller noe med mindre sukker. Og press inn noe frukt og grønt innimellom, så er du reddet Anonymkode: 34b0b...c4e
Sofakona Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Det går bra..jeg levde opp brus og godteri i 9 mnd...har frisk 4 åring
Flamme Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Det går fint. Viktigste er at du fåt i deg mat. Høyt stress kan påvirke barnet, så prøv å ikke bekymre deg for ting du ikke kan gjøre noe med.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Uke 39 her! Brus hver dag med null dårlig samvittighet. Å være gravid er helt jævlig, noe må man kunne unne seg. Bare sørg for å ete noe grønnsaker og ta kosttilskudd ved siden av. Anonymkode: 9aaf2...268 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Jeg er i uke 24, har hatt det helt jævlig med kvalme og oppkast fra uke 6, til uke 18. så har bare levd på chips, og knekkebrød. Ikke noe sunt. Når jeg endelig fikk matlysten tilbake så har det blitt mye sjokolade og is! Får også sykt dårlig samvittighet. Men prøver å spise mye fisk og grønnsaker. Er også redd for at det kan skader ungen :( Anonymkode: 7f568...10e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Uke 40 her. Har aldri spist så mye på mc’ern som disse siste 9 mnd! Is, kake og sjokolade går ned på høykant. Jeg klarer ikke la være! Tok glukosebelastning i uke 24 og kroppen min rydder heldigvis godt opp i karbohydratene 😅 Baby har det helt strålende i magen ❤️ Ta glukosebelastning og spis det du klarer og ønsker. Det viktigste er at du spiser! Anonymkode: f702a...0bd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 22.31): Uke 40 her. Har aldri spist så mye på mc’ern som disse siste 9 mnd! Is, kake og sjokolade går ned på høykant. Jeg klarer ikke la være! Tok glukosebelastning i uke 24 og kroppen min rydder heldigvis godt opp i karbohydratene 😅 Baby har det helt strålende i magen ❤️ Ta glukosebelastning og spis det du klarer og ønsker. Det viktigste er at du spiser! Anonymkode: f702a...0bd Hvis glukosebelastningen er helt fin, går det da fint å spise litt sjokolade hver dag? Kan en ikke få svangerskapsdiabetes senere i svangerskapet? Er det ikke skadelig få baby at vi spiser mye sukker? Anonymkode: 7f568...10e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis glukosebelastningen er helt fin, går det da fint å spise litt sjokolade hver dag? Kan en ikke få svangerskapsdiabetes senere i svangerskapet? Er det ikke skadelig få baby at vi spiser mye sukker? Anonymkode: 7f568...10e Aner ikke, men tror nok du kan senke skuldrene etter glukosebelastningen. Det var meg du siterte og barnet er nå født, frisk og fin med normal vekt, selv om jeg altså levde på usunne ting stort sett hele svangerskapet 😅 Anonymkode: f702a...0bd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Jeg fikk helt andre smaksløker i svangerskapet enn normalt, og mye av det jeg likte tidligere var ikke godt lengre. Dette kombinert med lite energi, bekkenleddsmerter, mye smerter ol. gjorde at det ble mye lettvint (og usunn) mat. Jeg tenker at det er bedre enn å ikke spise noen ting. Anonymkode: 698e8...d40
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Jeg som følte at jeg skeiet ut og koste meg med en liten skive brunost etter lunsjen 😅 Sukker er veldig avhengighetsskapende, kutter man det ut får man abstinenser en periode, men så går det over. Å unnskylde og bagatellisere dårlig kosthold synes jeg er dumt. Om du ønsker å gjøre noe med det så er du den eneste som kan gjøre endringer. Ikke kun baby du må tenke på, du må tenke på deg selv også. Et ønske om å være frisk når man blir godt voksen og gammel, bør være en god motivasjon. Det du spiser nå kan ha mye å si for helsa om 5-10 år. Anonymkode: 91935...423
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Jeg spiser stort sett bær, frukt og sunn mat, jeg har fått helt dilla på de to førstnevnte, men har ingen dårlig samvittighet for og ta en brus og godis i løpet av hverdagen. Noen dager har jeg ikke lyst på noe mat, og jeg tenker babyen tar ingen skade av at jeg spiser litt usunt. Anonymkode: 865c8...396
Christina82 Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Christina82, mod
Anbefalte innlegg