SandraG Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg har sett noen videoer om forskjeller på menn/kvinner, maskulint/feminint som jeg synes er interessant. At det for kvinner er turn-off med menn som er for åpne og deler for mye av sine følelser, men at det er motsatt for menn når kvinner gjør det. Altså at det er en motsetning her som trengs for å føle tiltrekning til motsatt kjønn. Først så jeg på det som mannssjåvinistisk og dumt, men så har jeg tenkt på det og føler at det er noe i det. En av de mest sexy menn jeg kjenner er en flott fyr som jeg opplever som maskulin og omsorgsfull. Jeg deler masse tanker og følelser med han, og han støtter og lytter. Men han deler lite av sine egne følelser. Så kanskje har den maskuline tiltrekningen hans å gjøre med at han ikke øser ut følelser? Jeg har også en venn som er motsatt, som er veldig følelsesmenneske og åpen om ALT, og jeg er ikke tiltrukket av han. Han er i vennekategorien. Kanskje har det sammenheng? Jeg vet ikke, bare funderer. Interessert i å høre hva andre tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Mannen og jeg deler så og si alt, og vi snakker om følelser, både hans og mine. Det tok en stund før han var trygg nok på meg, men nå kan han vise seg sårbar og "liten". Det beste han vet er å ligge i armene mine med hodet på brystet mitt når han ikke har det bra. Jeg har også sett han gråte et par ganger, bla ved dødsfall. Han er liksom den staute, rolige karen som alltid er der for andre. Det er han folk kommer til når det er noe, og det er han som er den sterke og stødige i hans familie. Jeg syns ikke det er turnoff når han viser følelser, jeg syns det bare styrker forholdet vårt. At vi er alt for hverandre, at vi er åpen og trygg på hverandre. For meg, og han, er det en dyp kjærlighet som ingen av oss har opplevd før, og vi setter det, og hverandre, høyt. Jeg er bare glad for at han kan vise alle sine sider til meg. Han var tidligere i et forhold der han ikke kunne være seg selv. Hun forventet en maskulin og "røff/tøff" type, og mente at menn med følelser og sårbarhet var en svakhet. Han er samtidig veldig beskyttende og passer alltid på meg og datter. Og er ikke redd for en konfrontasjon om det skulle komme til det. Jeg kan skrive mye mer, men jeg mener at menn har forskjellige dybder og et helt følelsesliv, mye på samme måte som kvinner. De er bare lært opp til at de skal være "Mann". Jeg tror ikke noen som kjenner han, kan se for seg det jeg ser, for andre er han den store, tøffe og mandige mannen. Jeg vet ikke om det var dette du tenkte på med posten din, men det var dette som falt meg inn😊 Anonymkode: a6141...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Tenker omvendt, synes det er turn off om menn er veldig hemmelighetsfulle. De gangene jeg blir betatt av en mann, er det fordi han viser sårbarhet. Anonymkode: 715f6...3c4 6 1 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Min mann deler ikke bare sine følelser, men omtrent alt han opplever. Han kan prate i vei i timevis, om alt. Jeg er den lyttende i vårt forhold. Det er ikke dette jeg henger hans mandighet på. Det går mer på om han er en voksen partner i alt i livet, og er der for meg når jeg virkelig trenger ham. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Jeg er mer følsom og emosjonell og følelsesstyrt enn kona, som er mye mer "jorda" og fornuftsstyrt enn meg. Det kan hende det er bra at ikke begge er like fulle av følelser, kanskje jeg faktisk behøver hennes litt mer klarsynte nøkternhet noen ganger. Og det er i hvert fall bra at jeg kan vise følelser overfor henne (oftest handler det om oss to uansett) uten at det blir noe vanskelig eller feil for henne. Hvis man ikke kan bare få være seg selv fullt og helt overfor partneren er det jo noe som er ganske ugreit og ufritt i forholdet. Syns jeg, da. Anonymkode: c3c3e...c9f 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Hæ, har menn følelser? Hvor isåfall? Anonymkode: 2139b...d8d
Trolltunge Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tenker omvendt, synes det er turn off om menn er veldig hemmelighetsfulle. De gangene jeg blir betatt av en mann, er det fordi han viser sårbarhet. Anonymkode: 715f6...3c4 Samme her. Jeg falt ikke for min mann i starten, bare likte ham, men ingen følelser, og han var litt fortvilet. Da fikk han råd fra min venninne om å vise seg mer ærlig og sårbar. Ikke bare være kul, morsom og tøff. Han fulgte rådet, og da satt det. Da falt jeg pladask for ham. 😄 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Min kjæreste er en som ikke deler sitt innerste med alle, han klistrer på smilet og ler alt bort, eller er mer opptatt av å være der for andre og være den som ordner opp og sånt. Jeg har alltid vært tiltrukket av han, men skikkelig forelsket ble jeg først da han viste følelser og delte fra sitt innerste. Anonymkode: eae3f...26f 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Min deler følelser. Det var da jeg ble betatt av ham. Første gangen vi datet lå vi også. Det bare rant ut om beskrivelser av tidligere usikkerheter. Jeg begynte å le, for han var som en strøm. Han fortalte det på en lite sentimental måte, men alvorlig og jeg syntes det var utrolig fint at det virket dom han følte seg så trygg. Han sa han var overrasket selv. Menn som ikke kjenner seg selv derimot og som i stedet har en rekke forsvarsmekanismer, orker jeg ikke, for jeg er så selvbevisst selv at jeg ser tvers gjennom dem og bare blir irritert. Anonymkode: 97ede...c89 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ, har menn følelser? Hvor isåfall? Anonymkode: 2139b...d8d Hvorfor skulle de ikke ha det? Er ikke de også mennesker? Ja, vet...har flere ganger blitt mistatt for å være kvinne når jeg har postet ting her på KG og/eller blitt hånet for å si noe om følelser, eller for å ha holdninger og meninger som det ikke er gjengs for menn å ha overfor kvinner - men det har vært fra andre menn. En av de få venninne jeg har hatt, snakket om "sånne vi menn-menn", de som er mest opptatt av å være i en rolle som gjør at de identifiserer seg med flest mulig andre menn, og er og ikke er som det forventes at menn skal være og ikke være. Jeg er litt mer frigjort. Jeg gjør faktisk bare krav på å få være meg selv, take it or leave it... Anonymkode: c3c3e...c9f 3 1
ClausSaus Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hæ, har menn følelser? Hvor isåfall? Anonymkode: 2139b...d8d Visst har vi følelser! Bare nå senest i ettermiddag følte jeg meg sulten. Og i øyeblikket føler jeg meg trøtt. Bør kanskje egentlig ta meg litt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå