AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg er blitt sykemeldt i permisjon da jeg er helt ute av stand til å ta vare på baby alene (operert et komplisert beinbrudd og hinker rundt på krykker), og far har overtatt permisjonen. Fra før av har jeg foreldrepenger både fra arbeidsgiver og NAV, da jeg i perioden før fødsel jobbet mye mer enn min ordinære stilling (har deltidsstilling i helse). Det utgjør ca 10.000kr/mnd fra NAV i tillegg til min faste lønn fra arbeidsgiver. Nå er jeg litt småstressa for at jeg muligens mister disse 10.000 fordi jeg er blitt syk. Nå som jeg er sykemeldt forstår jeg det slik fra NAV at arbeidsgiver må sende inntektsmelding på nytt for å få beregnet sykepenger. Da kommer spørsmålet, vil de nå beregne ut fra hva arbeidsgiver har betalt ut siste 3 måneder (som er kun fastlønn), eller vil det være de 3 månedene før fødsel hvor jeg jobbet mye mer, slik at grunnlaget i praksis blir det samme som foreldrepengegrunnlaget? Jeg har spurt NAV, men får ulike svar fra ulike saksbehandlere.. Noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle om sin erfaring med beregningen? Anonymkode: b5478...b58
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 NAV er udugelig på sitt eget regelverk. Det er helt sinnsykt at de ikke kan svare på slike spørsmål. Jeg er i en lignende situasjon, så jeg følger tråden din i håp om at erfaringer deles. Anonymkode: fa6a4...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå