AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Hei! Jeg er 7+4 på vei og oppdaget litt brun utflod fredag. Små mengder. Lørdag var det gått over til litt mørkerød spotting. Lørdagskveld og natt til søndag blødde jeg en del mer og det var blitt mer rødlig i fargen. Søndag fortsetter blødningen, men det er ikke overdrevent mye. Vil si mindre enn vanlig menstruasjon. I dag mandag blør jeg fortsatt litt. Har hatt en del ubehag i mage og rygg disse dagene. Litt krampelignende til tider og som menstruasjonsmerter. Helgen har vært helt grusom, grått mye, tenkt mye og hatt enormt med følelser. Graviditeten var veldig ønsket og jeg tror jo selvsagt dette er en spontanabort. Var hos legen i dag, som verken ville undersøke meg, ta blodprøver eller henvise meg til ul. Hun bare sa at dette er en spontanabort, fordi jeg blødde. Til slutt fikk jeg mast meg til måling av hcg og skal tilbake og ta ny fredag. Er det slik nå at jeg kan ringe jordmor på helsestasjon og bed om UL eller sjekk i morgen og fortelle om en ubehagelig opplevelse hos legen, eller har jeg ikke krav på dette? Jeg vil bare være 100% sikker på at embryoet er dødt og borte, før jeg går inn i prosessen med å akseptere at jeg har abortert. Leser jo om mange andre som har hatt blødninger tidlig i svangerskapet og at det likevel har gått fint. Synes derfor det var uheldig av legen min og bare si at det er en abort kun basert på at jeg blør. Anonymkode: 28f19...3ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Jordmor på helsestasjonen kan ikke gjøre noe. Bestill deg en time til TUL privat. Anonymkode: acb66...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Så utrolig trist. Jeg er 7+3 i dag selv. Krysser fingrene. Men hvorfor tar du ikke en privat ul? Det kan du jo ofte få nærmest på dagen. Anonymkode: 41a3a...9ce
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Ut i fra det du beskriver står dette ikke om helsa di. Og du må nok dessverre betale for en privat UL hos gynekolog, eller privat jordmor. Det er noen som blør litt gjennom hele svangerskapet uten at det er noe gale. Men hos dei fleste betyr dette en begynnende SA. Blødde selv i 4 dager litt av og på før selve SAen startet. Personlig hadde jeg betalt for TUL for å få ro. Anonymkode: cb6e1...dc9 1
myMa Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Blødninger trenger ikke bety abort. Hadde selv en massiv blødning i uke 9 med masse koagler osv. Er nå 34 uker på vei. Smertene derimot er jo litt mer skummelt kanskje. Du må nok til privat UL om du vil ha en undersøkelse. Koster litt da. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei! Jeg er 7+4 på vei og oppdaget litt brun utflod fredag. Små mengder. Lørdag var det gått over til litt mørkerød spotting. Lørdagskveld og natt til søndag blødde jeg en del mer og det var blitt mer rødlig i fargen. Søndag fortsetter blødningen, men det er ikke overdrevent mye. Vil si mindre enn vanlig menstruasjon. I dag mandag blør jeg fortsatt litt. Har hatt en del ubehag i mage og rygg disse dagene. Litt krampelignende til tider og som menstruasjonsmerter. Helgen har vært helt grusom, grått mye, tenkt mye og hatt enormt med følelser. Graviditeten var veldig ønsket og jeg tror jo selvsagt dette er en spontanabort. Var hos legen i dag, som verken ville undersøke meg, ta blodprøver eller henvise meg til ul. Hun bare sa at dette er en spontanabort, fordi jeg blødde. Til slutt fikk jeg mast meg til måling av hcg og skal tilbake og ta ny fredag. Er det slik nå at jeg kan ringe jordmor på helsestasjon og bed om UL eller sjekk i morgen og fortelle om en ubehagelig opplevelse hos legen, eller har jeg ikke krav på dette? Jeg vil bare være 100% sikker på at embryoet er dødt og borte, før jeg går inn i prosessen med å akseptere at jeg har abortert. Leser jo om mange andre som har hatt blødninger tidlig i svangerskapet og at det likevel har gått fint. Synes derfor det var uheldig av legen min og bare si at det er en abort kun basert på at jeg blør. Anonymkode: 28f19...3ee Hei. Vet akkurat hvordan du har det. ❤️ Jeg begynte å blø ca samme tid. Litt fra og til. Ikke mye. Legen tenkte det kunne være en ufarlig blødning. Men alle symptomer var borte og det tok seg opp med blødning og på dagen 8+0 mistet jeg. Grusomt . Fikk også bare tatt hcgprøver. Men de var selvsagt dårlige. Fikk ikke svar på de før spontanaborten var komplett heller. Håper at du bare har en svangerskapsblødning 🤞🤞 Anonymkode: bad6e...288
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Føler veldig med deg❤️ Det er rett og slett grusomt, man blir så bekymret. Vet du ikke vil høre dette, men da dette skjedde med meg var det dessverre ikke gode nyheter… Tok en TUL privat, og fikk bekreftet det jeg fryktet. Vil råde deg til å gjøre det samme, så får du vite hva som egentlig skjer!! Anonymkode: aa30c...44b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Hvordan går det ts? Anonymkode: 5bdef...c11
Soolstråle Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 Jeg har tattt 2x blodprøver for å måle hcg. Får svar på disse mandag. Har likevel innstilt meg på at dette var en SA og at jeg ikke lenger er gravid 😔 Alle gravidsymptomer jeg hadde er vekke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå