Gå til innhold

Korte sykluser etter å ha sluttet på Microgynon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Syklusene mine de 3 siste månedene har vært på rundt 24 dager +-.
Før jeg startet på pillene var syklusen stilt inn etter klokka og kom på dag 28 hver gang. Hva kan ha hendt her? Jeg blir heller ikke gravid. Vi har et barn fra før og hun satt på første forsøk, dagen etter jeg tok ut spiralen hadde jeg eggeløsning og positiv gravidtest 2 uker etterpå. Hvor lenge kan jeg forvente at kroppen tuller etter pilleslutt?

Anonymkode: 8f294...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en falsk syklus på p-piller. Det er pillene som tvinger kroppen til å blø på et gitt tidspunkt, å det er heller ikke vanlig mensen man har da. 
om du sluttet på pillen for 3 mnd siden (?) så er det ikke noe poeng i å stresse med å bli gravid enda. For noen kan det ta opp til et helt år før alt er «normalt» igjen. 

Anonymkode: 6c4d8...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har en falsk syklus på p-piller. Det er pillene som tvinger kroppen til å blø på et gitt tidspunkt, å det er heller ikke vanlig mensen man har da. 
om du sluttet på pillen for 3 mnd siden (?) så er det ikke noe poeng i å stresse med å bli gravid enda. For noen kan det ta opp til et helt år før alt er «normalt» igjen. 

Det er jeg klar over. 
La meg omformulere : FØR jeg begynte på microgynon hadde jeg en naturlig syklus på 28 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det litt tid. Jeg hadde også 28 dagers syklus før pillene, etter fikk jeg mensen hver 18 dag ca. Etter ca 6 måneder var det stabilisert tilbake til normalen. Hormoner er fettløselige og tar tid før er helt ute av kroppen. 

Anonymkode: e7426...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 12.41):

Det er jeg klar over. 
La meg omformulere : FØR jeg begynte på microgynon hadde jeg en naturlig syklus på 28 dager. 

Det blir noe annet. Men ja, det kan fortsatt ta lang tid før ting er som normalt igjen. Å for alt du vet er det dette som er det nye normale for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...