AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg føler jeg blir skremt til å lære baby å sovne selv, hvis ikke vil baby våkne ved HVER søvnsyklus hele natten fordi hun ikke vet hvordan hun kommer seg videre. Jeg synes det er SÅ KOSELIG å amme baby i søvn. Går det an å amme baby i søvn UTEN at baby våkner hele natten gjennom? Erfaringer? Anonymkode: e30ce...896
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Ja😊 Vi ammet i søvn hver eneste natt til 2 år og 10 mnd. Så stoppa hun av seg selv. Sov natten gjennom fra 1 år ca. Før det ammet hun med fri bar i «søvne». Anonymkode: b3c33...3a8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Ammet i søvn til ni mnd, da sluttet barnet selv. Han våknet 100 ganger ila natten både før og etter ammeslutt 🙄 altså var det ikke amming som var problemet. ble gradvis bedre av seg selv. Ved 2,5 år sov han natta igjennom ca halvparten av dagene. Gjør det som passer for dere. Søvnen ordner seg før eller senere uansett 😊 Anonymkode: ceaf9...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg føler jeg blir skremt til å lære baby å sovne selv, hvis ikke vil baby våkne ved HVER søvnsyklus hele natten fordi hun ikke vet hvordan hun kommer seg videre. Jeg synes det er SÅ KOSELIG å amme baby i søvn. Går det an å amme baby i søvn UTEN at baby våkner hele natten gjennom? Erfaringer? Anonymkode: e30ce...896 Hvor gammel er barnet ditt? Man kan avvende nattamming/mating - fra 8 måneder. Da trenger de å sove gjennom hele natten, selv om det gjerne er koselig for mor å kose seg om natten og . Men mating på natten er ikke noe et barn over 8 måneder trenger. De første dagene kan kanskje bli litt gråting, men har erfaring med at de sover godt gjennom hele natten når nattmating er avvendt . Anonymkode: fd829...adb 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Ja, jeg har ammet begge i søvn. Den første til rundt 7 mnd., fra da bysset vi henne ei stund både mannen og jeg, men selv det gikk over uten noe særlig jobb. Hun sov godt, og våknet lite om natten hele babytiden. Den andre fortsatte jeg å amme i søvn til hun var over året. Hun sovnet på 2-5 minutter på den måten, så det kjentes veldig praktisk. Hun våknet oftere om natten enn storesøsteren, men også da gikk det å amme henne i søvn igjen på et par minutter. Det var litt mer jobb å slutte å amme i søvn med henne, men ikke noe problem sett opp imot hvor praktisk jeg opplevde at den ammingen hadde vært. Anonymkode: 75550...437
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 Det må du overhodet ikke, nei.. Det er helt ok å amme i søvn. Ungene lærer å sovne av seg selv til slutt likevel - det er svært få tenåringer som må ha hjelp av mamma til å sove. Jeg ammet begge mine i søvn. De lærte seg begge helt fint å sovne igjen om natten uten hjelp. Minsten sov 5-6 timer i strekk om natten allerede fra han var 3 mnd, selv om han da altså ble ammet i søvn. Anonymkode: 502a7...745 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Det pleier gå seg til helt fint av seg selv. Barn som ammes i søvn blir ofte veldig harmoniske og trygge og sovner fint av seg selv når de er moden nok. Anonymkode: a2493...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå