AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg ser for meg at de som eier store hus har mye vedlikehold, plener som skal klippes, rør som tettes, betale ned på avgifter, mye som må vaskes, ekstra mye i garasjen med sykler, plenklippere osv... Stemmer dette? Vi leier en leilighet på 150 kvadrat og synes vi stresser mye mindre enn en veninne som eier hus. Hva mener dere? Anonymkode: dc441...664
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Mye vedlikehold men man slipper å stresse over å ha naboer over og under. Anonymkode: 17570...f39 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Absolutt en del arbeid med det, ja. Men er fint med romslig hage da. Har huskestativ og rusjebane, moro for barnet Anonymkode: 1c9f8...160 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Har enebolig, og ville helt klart syntes det var mer stress med naboer helt inntil. Bor pr i dag i boligfelt, men drømmen er bolig på landet, uten naboer. Men vanskelig å oppdrive pr i dag. Anonymkode: 773fd...435 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Stresser mindre i hus, da kan barna leke i hagen. Bor også i et felt med mange barnefamilier. Da vi bodde i leilighet måtte vi følge de mer ut for å leke. Barna tar del i hagestell og vedlikehold og det er kjekke ting å kunne og lære de. Anonymkode: 741bc...c32 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Helt nytt hus, så foreløpig ikke noe vedlikehold. Barna er større og vi vil ha mer tid npr vedlikeholdet kommer. Vi har det ryddig i garasjen og har ikke så mye plen som skal klippes (kjøper man ikke uansett robotklipper i disse dager?), fordi tomten er under ett mål også består av en stor terasse, belegningsstein og garasje. Det blir vel litt til hva man gjør det til. Anonymkode: 734b8...28a 1
Snedig Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Det ligger nok noe i det ja. Aner ikke hva jeg skulle ha brukt dagene på dersom jeg ikke kunne fikse og styre i hus og hage. Da jeg bodde i leilighet ble jeg ofte rastløs av å bare være hjemme i nabolaget en helg, men nå i hus kan jeg kose meg en hel helg med å bare pusle rundt ute og inne. Men har kun et barn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Vil vel egentlig tro det er mer stress å leie enn å eie, og mer stress å bo et sted ungene ikke kan gå ut alene enn på roligere/tryggere steder. Og det som er mest stress er jo å være barnefamilie, vi hadde det mye mer avslappende før vi fikk barn. Anonymkode: 63656...e37
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Leie= usikkert. Opplever at det er stabilt med å eie. Barna trenger ikke å flytte rundt og evt bytte skole og miljø. Rent økonomisk er det også mer oversiktlig. Romslig hus med stor hage og deilige uteplasser, med plass til sandkasse, huske, trampoline, dukkehus og staudebed og epletre. God plass til bilen.Barna har egne rom og jeg/vi kan bestemme hvordan vi skal ha det. Vedlikehold er ikke stress men krever lit plannleging, men det er bare gøy. Dette gjør vi for oss, vi skaper et hjem. Anonymkode: a8af0...177 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leie= usikkert. Opplever at det er stabilt med å eie. Barna trenger ikke å flytte rundt og evt bytte skole og miljø. Rent økonomisk er det også mer oversiktlig. Romslig hus med stor hage og deilige uteplasser, med plass til sandkasse, huske, trampoline, dukkehus og staudebed og epletre. God plass til bilen.Barna har egne rom og jeg/vi kan bestemme hvordan vi skal ha det. Vedlikehold er ikke stress men krever lit plannleging, men det er bare gøy. Dette gjør vi for oss, vi skaper et hjem. Anonymkode: a8af0...177 Deilige uteplasser? 😅 Anonymkode: dc441...664 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Deilige uteplasser? 😅 Anonymkode: dc441...664 Ja😁🥰 har stor hage med gode solforhold. Noe for barna, noe for oss voksne😉 og noe for oss som familie og venner. Å eie gir muligheter. Anonymkode: a8af0...177 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 Det er deilig å kunne eie eg hus med stor hage. Flere leker og egne uteplasser. Bor man på en plass med lange fine sommere , er det et must. Anonymkode: 1c321...671 1
Akryl Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser for meg at de som eier store hus har mye vedlikehold, plener som skal klippes, rør som tettes, betale ned på avgifter, mye som må vaskes, ekstra mye i garasjen med sykler, plenklippere osv... Stemmer dette? Vi leier en leilighet på 150 kvadrat og synes vi stresser mye mindre enn en veninne som eier hus. Hva mener dere? Anonymkode: dc441...664 Men plutselig vil du bli super stresset hvis eieren sier opp kontrakten. 1
Veggdyret Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 Stresser MYE mindre i eget hus, nå er det ikke lenger krise hvis ungene tegner på veggen eller mister noe tungt i parketten, jeg kan bare fikse det når jeg en dag om leeeenge skal selge huset. Og så er det en enebolig med stor hage, så jeg slipper å stresse med at babyen gråter hele natta og plager naboene, eller når på døgnet det passer seg at barna øver på trommesoloen sin eller snekrer ferdig fuglekassa. Og så må jeg forholde meg til en stor og upersonlig bank dersom jeg trenger å endre betalingsavtale, istedenfor en minstepensjonist som leier ut sokkelen for å få råd til mat omtrent. 2
Rucula Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Det er mye jobb med eget hus ja, alltid noe som skal pusses opp eller fikses. Man blir aldri arbeidsløs
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Tja. Vårt hus er 26 år. Litt vedlikehold er det jo, som maling, beise terrassen. Klippe plen og hekk. Men det går egentlig fint. Vi kunne pusset opp mer innvendig, men har prioritert dette bort pga små barn i hus og travle hverdager. Men... Kunne ikke tenke meg å bo i leilighet, heller ikke leie. Nå betaler vi ned på eget hus,og det er jo en måte å spare på,om man ser det på den måten. Kunne godt ha tenkt meg enda større tomt og uteområde, og hatt både drivhus og dyrket litt. Kanskje noen høner 😄 Alt til sin tid i livet. Kanskje vi flytter i leilighet når vi blir gamle? Tiden vil vise. Anonymkode: 212df...67b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser for meg at de som eier store hus har mye vedlikehold, plener som skal klippes, rør som tettes, betale ned på avgifter, mye som må vaskes, ekstra mye i garasjen med sykler, plenklippere osv... Stemmer dette? Vi leier en leilighet på 150 kvadrat og synes vi stresser mye mindre enn en veninne som eier hus. Hva mener dere? Anonymkode: dc441...664 Hva er det med alle innleggene i dag med elendig rettskriving og idiotiske tema? Anonymkode: cf9a1...a8a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Tja, til plenen har vi robotgressklipper så den er jo grei. Det er mer å vaske, MEN når vi bodde i en liten leilighet så ble det ekstremt fort skittent. Etter at vi kjøpte hus så er det sjeldent jeg rekker å se så mye støv før jeg går over det :) Elsker også at det er god plass til både å hamstre ved eller stue vekk fullt brukbare barneklær som skal arves på loftet. Boliglånet vårt er billigere enn det vi betalte i leie, men det er klart at uforutsette ting kan forekomme som kan være dyrt, men det har heldigvis ikke skjedd ennå. Strømmen er også billigere for oss da vi har varmepumpe og mulighet for å fyre med ved, noe vi manglet i leiligheten og det merkes godt på regningen. Anonymkode: 2bfe5...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ser for meg at de som eier store hus har mye vedlikehold, plener som skal klippes, rør som tettes, betale ned på avgifter, mye som må vaskes, ekstra mye i garasjen med sykler, plenklippere osv... Stemmer dette? Vi leier en leilighet på 150 kvadrat og synes vi stresser mye mindre enn en veninne som eier hus. Hva mener dere? Anonymkode: dc441...664 Dere har vel sykler dere også? Men du har litt rett, dere som har leilighet slipper jo utvendig vedlikehold. Huset vårt er dog en del mindre enn deres (enorme!!!) leilighet, så vet ikke hvor mye å vaske kom i fra. Rør tettes vel ikke mer i enebolig enn i leilighet heller? Men så nå at dere bare leier - å leie er selvsagt alltid mindre stress enn å eie, men også mer utrygt. En som leier et hus trenger jo heller ikke å bedrive noe vedlikehold, det er huseiers ansvar. Så er det stort sett veldig mye billigere å eie enn å leie da. Både lavere månedsbeløp OG at deler av det går til deg selv. Så en som eier betaler ganske dyrt for å slippe vedlikeholdet. Anonymkode: 6bac4...bb4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 Det er jo mer utvendig vedlikehold av hus og hage, ja. Men det er ikke mer å vaske - 150 kvm leilighet og 150 kvm hus er jo akkurat like mye overflate som må vaskes Men til gjengjeld er det mindre stress å komme seg ut for å leke - lett å bare slippe ungen rett ut i hagen, der man selv kan kontrollere utemiljøet og hva de møter på. Mindre stres smed parkering, parkerer rett utenfor huset i stedet for å måtte drasse med ting til felles parkeringsplass/garasjeanlegg hvor det er masse biler og farlige situasjoner. Man slipper bekymre seg for sure naboer om ungene våkner kl 5 og er fulle av energi og vil hoppe... Jeg vil mye heller bo i enebolig og ta smellen med plenklipping og husmaling, enn å bo i blokk med barn. Men det er smak og behag - bestevenninnen min elsker å bo i blokk med sine unger, hun hater hagearbeid Mens vi derimot finner stor glede i å ha ungene med på planting og luking og slikt, de liker å putle i hagen (selv ettåringen liker å luke). Og så gleden av å dyrke egne grønnsaker, momse bær rett fra busken, osv. Anonymkode: 39760...1ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå