Gå til innhold

Homofil... annerledes eller helt vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Pusen til Pusen
Skrevet

Hvor er det vi vil?

Lesre stadig om at X er homo, og at Y er lesbisk og har flyttet sammen med F.

Er dette virkelig interesant i 2005?

Homofili har "funnet sted" siden tidenes morgen!

Hvor er det virkelig vi vil med å vise absolutt alle hvilken seksuell legning vi har?

Er det de hetroseksuelles søken etter hvordan det må være å ha sex med en av samme kjønn, eller er det "homsene" som bare kødder med oss?

Kanskje vi alle sammen er bare "litt" missunnelig på de som tør være seg selv... eller?

Nei... takke seg til en skikkelig orgie med gutter, jenter, barn, dyr, og ikke minst eksosanlegget til en BMW 635 csi!... DET er (k)anal/rør det!!! :ironi:

GOD FORVIRRET JUL!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Jeg vil anta at de fleste nå tør å være seg selv, uavhengig av legning. Det er vel på dette området det har skjedd en viss utvikling de senere årene, i og med at folks fordommer mot homofili og homofile i større grad erkjennes døde og maktesløse.

Ellers er det nok fortsatt vanligere å gjøre det i bilen enn med bilen, også uavhengig av legning. Jeg synes nok at trådstarter trekker autofilien sin litt vel langt.

Skrevet
Jeg vil anta at de fleste nå tør å være seg selv, uavhengig av legning. Det er vel på dette området det har skjedd en viss utvikling de senere årene, i og med at folks fordommer mot homofili og homofile i større grad erkjennes døde og maktesløse.

Det du skriver om her statsmedister er jeg enig i, og det tror jeg nok trådstarter er også.

Men det er netopp pga. dette at jeg også stusser over hvorfor det stadig vekk må skrives om sexuelle legninger ditt og datt.

Dette bør vel nå i 2005 være et ikke tema, netopp pga. det du skriver som svar her?

Hvorfor må man på død og liv til stadighet debatere og debatere om legningen til folk? :overrasket:

Er vi ikke snart lei av å høre om dette?

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Alt som i en eller annen form kan relateres til sex har noe i seg som folk tydeligvis ikke blir lei av. Dermed fortsetter "debattene" i en eller annen form uansett; enten man diskuterer egne og andres fordommer eller hvilket hull som passer best i daglig bruk.

Skrevet

Grunnen til at det stadig nevnes, er vel at det ikke er helt "stuerent" ennå... selv i 2005.

Den dagen homofili oppfattes som like naturlig som heterofili, så vil nok den tendensen bli borte.

Det er jo fremdeles så himla mange som akker og ojer og spyr og alt mulig når de tenker på homofile, eller faktisk observerer et homofilt par som holder hender ute blant folk, at jeg tror det er ganske langt igjen ennå, til vi slutter å henge oss opp i hvem som flytter sammen med hvem av eget kjønn.

Hvorfor er folk så opptatt av andre menneskers legning? Ser de det som en trusel mot eget liv på en eller annen måte, eller?

Skrevet

Hvorfor er folk så opptatt av andre menneskers legning? Ser de det som en trusel mot eget liv på en eller annen måte, eller?

ENIG!

av og til må man jo begynne å lure på det ja, ettersom det stadig vekk debateres og skrives om dette!

Skrevet

Fordi det er unaturlig og skittent og vi bør gjøre vårt beste for å kurere disse menneskene.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fordi det er unaturlig og skittent og vi bør gjøre vårt beste for å kurere disse menneskene.

Skremmende holdning. Jeg ser også på nrk sine debattsider at folk virkelig ikke har skjønt at mange homofile har/har hatt det tøft. Når folk beskriver mennesker som Kim Friele som ubetydelig for samfunnet da er noe galt.

Diskusjon

Info om Kim Friele

Skrevet

homofili er jo ikke naturlig fra natuerns side, siden menneskene er avhengig av å formere seg for å sikre artens overlevelse

Skrevet

Men det er ihvertfall vanlig med homofile tendenser blant mange andre dyrearter også. For eksempel er det et ganske vanlig syn at kyrne prøver å pare seg med hverandre når de slipper ut på beite :)

Skrevet

Jeg vil påstå at det må være rimelig enkelt for noen heterofile mennesker å kunne si at det å være homofil er unaturlig. Skal homofile tenke ut i fra sitt eget ståsted ville det vært naturlig for dem å kunne si at det er unaturlig å være heterofil.

Helt klart er det enklere å være homofil nå, enn for 10-15-20 (osv) år siden, men det er nok fortsatt ikke enkelt. Mange er fortsatt veldig imot mennesker som tiltrekkes samme kjønn, og jeg mener det er nødvendig med debatter og informasjon om dette i media og det offentlig.

Forhåpentligvis vil ikke dette være en sak i fremtiden, men i dagens samfunn er det desverre fortsatt det.

Selvmordstatistikken blandt (unge) homofile er 4 ganger høyere enn hos (unge) heterofil. Dette burde da være en stor tankevekker?

Det er jo tydelig at det fortsatt er et stort problem.

Veldig mange homofile sliter mye med seg selv, gjerne fordi samfunnet og mennesker rundt dem ikke aksepterer at de føler som de gjør.

Å være homofil er ikke et valg. I allefall ikke for de fleste.

Skrevet (endret)

Det er jo tydeligvis at det for enkelte ikke hjelper aldri så mye å debatere og opplyse om homofili!

Makan!

Endret av Misty
Skrevet

Om du hadde kunnet din Bibel, så hadde du allerede visst svaret på dette. :roll:

Skrevet

Det er til å bli kvalm av.

Jeg har sett en annen tråd der folk diskuterer korte lunter, og useriøse innlegg og slike ting. Kanskje er dette en måte å prøve å få frem reaksjoner på, og det synes jeg egentlig er enda verre.

Dette er veldig alvorlige, seriøse teamer. Burde så absolutt bli tatt på alvor.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

I henhold til Kvinneguidens regler er rasistiske, satanistiske, nazistiske o.l. utsagn, eller innlegg med en undertone av disse "ismene" ikke tillatt. Du kan heller ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.

Misty (mod)

Endret av Misty
Skrevet

Homofili er jo ikke naturlig..

To jenter eller to gutter passer jo ikke sammen.. Hvordan skal de lage barn f.eks?

Det er en mening med at det finnes gutter og jenter på denne jord. Det er ikke en verden med et felles kjønn..

Har selv noen venner som har kommet ut av 'skapet', og jeg kan jo ikke annet en å akseptere de, selv om jeg liker det overhodet ikke.

Gutter er forsåvidt enklere og forholde seg til for meg som jente, de blir på en måte en jente, kan jo gå å kikke på gutter sammen :ler: men jeg sliter med å forholde meg til jenter som er lesbiske. Må bare innrømme det.

Helt skrudd spør du meg, genetisk så stemmer det jo bare ikke. Det funker bare med en penis ikke to :ler:

Skrevet (endret)

To jenter eller to gutter passer jo ikke sammen.. Hvordan skal de lage barn f.eks?

Det er en mening med at det finnes gutter og jenter på denne jord. Det er ikke en verden med et felles kjønn..

så fint da , jorden blir mindre overbefolket :ironi:

Fint at tråden ble ryddet, det ble litt for mye "homofobi" pent sagt...

mange stygge unødvendige uttalelser

Endret av Miloine
Skrevet

Og på hvilken måte vedgår det deg hvem andre mennesker blir glad i?

Unaturlig og skittent - hvis du faktisk mener det, og ikke bare fleiper for å lage ballade, så anser jeg deg som uintelligent, dyp som et papirark, og med innsikt og forståelse som en middels malariamygg.

Skrevet
Om du hadde kunnet din Bibel, så hadde du allerede visst svaret på dette. :roll:

Jeg kan bibelens ord om dette, men alle tror ikke på den boka vet du, og hvorfor skal de behøve å forholde seg til den da?

For alle som ikke tror på bibelen blir vel det omtrent det samme som å be deg forholde deg til Koranen. Skjønner du sammenligningen?

Skrevet

Har selv noen venner som har kommet ut av 'skapet', og jeg kan jo ikke annet en å akseptere de, selv om jeg liker det overhodet ikke.

Gutter er forsåvidt enklere og forholde seg til for meg som jente, de blir på en måte en jente, kan jo gå å kikke på gutter sammen  :ler:  men jeg sliter med å forholde meg til jenter som er lesbiske. Må bare innrømme det.

Helt skrudd spør du meg, genetisk så stemmer det jo bare ikke. Det funker bare med en penis ikke to  :ler:

Det er også en merkelig ting når folk skal forholde seg til homofili. De ser ikke kjærligheten menneskene i mellom - det de ser, og ikke fikser er det seksuelle.

Hvem har noe med hva andre gjør i senga da? Homofili er ikke bare sex, like lite som heterofili handler bare om sex.

Skaffe seg et bredere perspektiv på ting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...