Gå til innhold

Besøk på barselavdelingene - reservert kjernefamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at sykehusene viderefører ordningen fra pandemien og bare tillater besøk av kjernefamilien? Besteforeldre og andre må vente til mor er kommet hjem. De har positiv erfaring med at mor får mer ro, ammingen kommer fortere i gang og det er lettere for personalet å få gjort jobben.

Anonymkode: fab22...634

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt topp. Jeg skal føde på et sykehus hvor det ikke er barselhotell, og må sannsynligvis ligge på dobbeltrom. Helt optimalt for min del at de jeg deler rom med ikke kan ha kreti og pleti på besøk. Man er 2 døgn på sykehus, besteforeldre klarer å vente. 

Anonymkode: 7700e...dc9

• Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet

Syns det er topp! 

Var grusomt med siste, naborommet fikk hele slekta på besøk, og unger sprang å ropte i gangen. 

Anonymkode: acd7f...328

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt supert! 

Anonymkode: 8ab5b...ad3

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Syns det er topp! 

Var grusomt med siste, naborommet fikk hele slekta på besøk, og unger sprang å ropte i gangen. 

Unger er lov med de nye reglene også

Anonymkode: 2006c...e19

Skrevet

Skulle bare mangle at det er stengt for annet besøk etter en fødsel. Mor trenger hvile. Mor og barn trenger masse nærhet og amming. 

Anonymkode: 4c5d9...897

• Liker 13
Skrevet

Glad jeg ikke skal flere barn. Jeg syns det er helt bak mål, eneste lyspunkt på barsel var å få besøk. Da hadde jeg isåfall reist hjem så fort som overhode mulig etter fødsel.

Anonymkode: af112...793

• Liker 10
Skrevet

På fødeavdelingen her, har det vært sånn siden svineinfluensa. De har besøksgrupper i gangen utenfor føden, så de som vil ha besøk får ha det der. Er perfekt! Ro og fred inne på avdelingen, og man kan ha besøk ute om man orker det. 

Anonymkode: 8bbd1...9a0

• Liker 15
Skrevet

Skulle vært obligatorisk stengt de to første ukene hjemme og. 

Anonymkode: 8aeac...279

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle vært obligatorisk stengt de to første ukene hjemme og. 

Anonymkode: 8aeac...279

Da hadde jeg klikka totalt 😂

Anonymkode: af112...793

• Liker 12
Skrevet

Helt fint for meg, men jeg har heller ikke noe prohlem med å si nei til besøk på sykehuset heller da. Mitt sykehus godtar det, men jeg har sagt i fra at vi ønsker tid sammen som familie i minst en uke først. 

Anonymkode: 74382...db4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Unger er lov med de nye reglene også

Anonymkode: 2006c...e19

Det var ikke barna til paret på naborommet, men 4 tante og onkelbarn. De hadde begge sett besteforeldre, og flere tanter / onkler med barn på besøk. 

• Liker 7
Skrevet

Det var utrolig deilig å ikke få besøk på sykehuset! Jeg hadde nok med meg selv, underlivet mitt, babyen og far. I tillegg måtte jeg på toalettet hver 2. time, og pumpe hver 3. time. Hadde virkelig ikke sett råd for eller vært komfortabel med å ha besteforeldre på besøk! 

Anonymkode: 77342...b89

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På fødeavdelingen her, har det vært sånn siden svineinfluensa. De har besøksgrupper i gangen utenfor føden, så de som vil ha besøk får ha det der. Er perfekt! Ro og fred inne på avdelingen, og man kan ha besøk ute om man orker det. 

Anonymkode: 8bbd1...9a0

Dette er den beste løsningen syns jeg. Da får man dekket ulike behov. Man er ulike, og hvile og avskjerming to dager er ikke nødvendigvis riktig for alle. For en av mine venninner var det viktig med besøk, det var det eneste lysglimtet etter en hard og vanskelig fødsel, og svært lite søvn. For en annen var det viktig med hvile, og ingen besøk. Hva man trenger, er ulikt :) 

Anonymkode: 19c25...909

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal føde på KK Bergen når som helst i disse dager. Syns det er helt magisk at de har restriksjoner på besøk. Setter pris på å slippe å tenke på det også oppi alt annet. Setter også pris på at jeg slipper uante mengder gnål om jeg må dele rom med en/flere andre ☺️

• Liker 6
Skrevet

Trodde det var sånn fra før jeg, hverfall her. Om noen ville besøke måtte mor ta med barn ut i kantine. 

Anonymkode: 14cfb...a6c

• Liker 3
Skrevet

Da jeg fødte i 2015, var det kun far og søsken som kunne komme på besøk på sykehuset. 

Denne regelen har nok lite med korona å gjøre. 

Og hvorfor er det så viktig å komme på sykehuset? Hverken mor eller baby har behov for besøk der. 

Anonymkode: 53bb2...2fd

• Liker 7
Skrevet

Venter barn nr 2 i januar, og nå kunne det egentlig vært det samme, for jeg kommer til å være så trygg i mamma-rollen og avslappet på at amming osv går seg til når vi kommer hjem uansett. Med barn 1 (født januar 2020) skulle jeg GJERNE hatt slike restriksjoner, for da sleit jeg med å få til amminga og det siste jeg egentlig trengte var at svigerforeldrene kom rennende inn døra der jeg satt og gråt og skulle lære å håndmelke dagen etter fødsel. Men da hadde jeg jo ikke vett til å si nei 🙃

Anonymkode: 7992a...e66

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Har det ikke alltid vært normal høflighet at evt. besøk utover den/de aller nærmeste skjer utenfor avdelingen?  😱 kan jo tenkes at det finnes syke mennesker på et sykehus som er der for å bli friske? 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 40886...081

• Liker 2
Skrevet

Da min søster fødte i 2015 så fikk bare far, eventuelle barn og besteforeldre komme. Jeg, som er barnets tante, hadde egentlig ikke lov. Det var for at barsel ikke skulle flyte over av besøk, og at mor og barn skulle ha ro. Nå hadde de bare ett sett med besteforeldre, så da fikk jeg bli med likevel.

Jeg fødte i fjor høst, og da var det ingen besøk. Fedrene fikk komme/bo der, men kan faktisk ikke huske at noen hadde barn på besøk heller. Mulig det bare var førstegangs foreldre der.

Vi ble liggende en uke pga komplikasjoner med baby, og det var litt trist at foreldrene våre ikke fikk sett det nye tilskuddet, men barsel var veldig koselig uten besøk. Bare nyfødte barn og nybakte foreldre.

Jeg skal føde igjen i februar, og kommer ikke til å ha besøk på sykehuset hvis det skulle åpne for det. Har ikke behov for det selv, det er jo hyggeligere å møtes hjemme, og jeg vil hjem til førstefødte så fort vi kan uansett.

Anonymkode: a1bb3...ae9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...