male32 Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Leste at Coop har satt pristak på 200 varer, og lover å ikke øke prisene mer på disse varene i år. https://www.vg.no/nyheter/i/a7rKWM/coop-setter-pristak-paa-200-dagligvarer-ut-aaret "Dette gjør de for å hjelpe kundene som sliter med å holde tritt med skyhøy inflasjon, økende renter og rekordhøye strømpriser." Under dagens butikkrunde så jeg flere varer jeg selv bruker som var økt i pris flere kroner over natta. Dette kommer i tillegg til prisøkningene i februar og Juli som var helt ekstreme. Mye lureri her. Som uføretrygder har jeg ikke råd til å kjøpe kjøtt eller fisk mer. Aner ikke hva man skal leve på. Dette er helt uholdbart. Orkla varslet store prisøkninger. Jeg så nylig en artikkel hvor Orkla mener at prisøkningene i butikken er høyere enn prisøkningen fra dem. Dette avviser selvsagt butikkjedene. Tenkte å linke til artikkelen, men finner den ikke nå. Det er tydelig at butikkjedene tjener seg rike på dette, og hva kan gjøres? Vi har bare Coop, Rema og Norgesgruppen som tydeligvis samarbeider for å holde prisnivået så høyt så mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Det er jo kjipt, men sånn er det. Har du noe mer å kutta? Bo mindre/billigere? Du får iallefall en fast sum hver måned, så du har det forutsigbart, om en trøst du kan jo vurdere å spise billigere/bake selv, kutte ut mer kjøtt og spise mer vegetar. Hva med ett måltid mindre? Mye man kan gjøre, men spørs om det er verdt "gevinsten" Anonymkode: c7c6c...8cf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 De vil at fattige skal dø bort. Derfor øker de prisene på ALT. Til slutt kan man ikke leve lenger Anonymkode: b7770...e2d 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Må si at jeg er overrasket over at folk allerede sliter. Matprisene har ikke økt så mye da. Anonymkode: 19462...21c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må si at jeg er overrasket over at folk allerede sliter. Matprisene har ikke økt så mye da. Anonymkode: 19462...21c Så heldig du er som kan overraskes av noe sånt. Anonymkode: 2ce50...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Må si at jeg er overrasket over at folk allerede sliter. Matprisene har ikke økt så mye da. Anonymkode: 19462...21c For en bitch du er...🙄 Anonymkode: 6a53c...65b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Jepp. Men coop sine priser er dyrere enn Rema 1000 og kiwi fra tidligere, det vil ikke utgjøre en stor forskjell og det er ikke alle som har en coop butikk i nærheten uansett. Matprisene har dessverre økt og de vil fortsatt øke pga krigen i Ukraina og klima endringene. + inflasjonen. Dette ikke bare i Norge, men i hele verden, dette er litt mer merkbart i Norge da for matprisene i Norge er dyrere fra før. Familier med lavere inntekter og med mange i husholdning + studenter vil som regel bygynne å merke dette nå. Anonymkode: ef6dd...6e0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Det gjør jo ingenting. I følge Støre vil det ikke ramme oss vanlige folk likevel. Så godt vi har en statsminister som vet hva han snakker om. Anonymkode: 1d069...c5f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå