AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Hei. Vi har et bad med flis. Denne er altfor kaldt om høsten/vinteren og vi er avhengig av at varmekabel er på. Problemet er at jeg og samboer er uenige om dette er så lurt for å spare. Teorien min: siden vi bare bruker den når vi dusjer, så tenker jeg å slå av varmekabelen etter dusj. Og slå den på igjen neste dag par timer før dusj. På denne måten sparer vi varme i 20-22timer. Mannen mener at dette sløser enda mer da det trekker enda mer strøm når man skal slå den på. At "oppstarten " trekker mer strøm enn de 20-22timene den er av. Noen elektriker som har noen meninger her? Huset vårt er gammelt, på 200kvm fordelt på 3 etasjer. Så den blir veldig veldig kaldt på vinteren. Målet vårt er son andre, å spare. Planen er jo å skru av badet som nevnt, men også ha huset kaldt helt til en av oss er hjemme og kan tenne på peisen. Da den andre kommer hjem med barna 1t senere. Huset tar riktignok et par timer for å blir boelig når ingenting er på, men slikt tenker jeg vi må tåle. Anonymkode: aa331...6e1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Mannen din har rett. Anonymkode: cbbc1...cb0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Ville heller senket et par grader Den har bare nivå 1, 2 og 3 Anonymkode: aa331...6e1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen din har rett. Anonymkode: cbbc1...cb0 Så selve oppstarten trekker mer strøm enn at den er på 22t? Anonymkode: aa331...6e1
trøndermann38 Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den har bare nivå 1, 2 og 3 Anonymkode: aa331...6e1 Senk et nivå da
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Vi bruker bare nivå 1 Anonymkode: aa331...6e1
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Vi har et bad med flis. Denne er altfor kaldt om høsten/vinteren og vi er avhengig av at varmekabel er på. Problemet er at jeg og samboer er uenige om dette er så lurt for å spare. Teorien min: siden vi bare bruker den når vi dusjer, så tenker jeg å slå av varmekabelen etter dusj. Og slå den på igjen neste dag par timer før dusj. På denne måten sparer vi varme i 20-22timer. Mannen mener at dette sløser enda mer da det trekker enda mer strøm når man skal slå den på. At "oppstarten " trekker mer strøm enn de 20-22timene den er av. Noen elektriker som har noen meninger her? Huset vårt er gammelt, på 200kvm fordelt på 3 etasjer. Så den blir veldig veldig kaldt på vinteren. Målet vårt er son andre, å spare. Planen er jo å skru av badet som nevnt, men også ha huset kaldt helt til en av oss er hjemme og kan tenne på peisen. Da den andre kommer hjem med barna 1t senere. Huset tar riktignok et par timer for å blir boelig når ingenting er på, men slikt tenker jeg vi må tåle. Anonymkode: aa331...6e1 Sett varmekabler på veldig lavt nivå, ha heller en matte du kan stå på når du går ut av dusjen. Skru opp og ned er bare tull, fordi da blir gulvet kaldt, og det tar lang tid å varme det opp igjen. Vinningen går opp i spinningen. Sett det på lav varme, og ha en matte som gjør at gulvet ikke føles kaldt, og ha avtrekk som får dampen ut av baderommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå