Gå til innhold

Refusjon for elektrolysebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg fikk legeerklæring og innvilget støtte til elektrolysebehandling på grunn av sterk hårvekst i ansiktet (hirsutisme) tidligere i vår.

Lurer på om det er flere her inne som har erfaring med å sende inn kvitteringer til HELFO? Jeg har prøvd å sette meg inn i det og å snakke med HELFO tidligere om hvordan jeg skal sende inn kvitteringer. Damen jeg snakket sa at jeg kunne sende inn kvitteringer for hver mnd. Hittil har sendt inn hver og en kvittering i slutten av hver mnd. Jeg har hittil brukt 7.560 kr på 18 behandlinger, men har ikke fått refusjon for noen behandlinger enda. Synes dette er litt snodig, da man skal få dekket en god del - tror egenandel var på 2.000 kr eller noe sånt. 

Jeg stusser også litt over at når jeg har sendt inn kvitteringer for den gjeldende mnd, så står det ikke noe regnskap over de andre elektrolysebehandlingene i saksbehandlingsbrevet. Det virker ikke som at de (HELFO) har tatt med de andre kvitteringene i betraktning. Det ser ut som at jeg nesten må sende over alle kvitteringene for alle behandlingene jeg har hatt hver gang, for at de skal ha oversikt? Noen som vet noe mer om dette?

https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/elektrolyse-og-voksbehandling/#elektrolyse-ved-uonskt/sjenerande-harvekst

Beklager hvis noe er utydelig og at jeg har misforstått helt - men det er derfor jeg spør her inne. Skrev det her i en hast.

Endret av papaya93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte inn én gang i året og fant ut at jeg fikk refundert 79,- etter å ha betalt 4-5000,- og da i ga jeg blaffen i å sende inn mer.

Anonymkode: afd9e...122

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg sendte inn én gang i året og fant ut at jeg fikk refundert 79,- etter å ha betalt 4-5000,- og da i ga jeg blaffen i å sende inn mer.

Anonymkode: afd9e...122

Okei, skjønner.. det er litt teit at en erklæring har såpass lite å si ift. refusjon for noe veldig mange kvinner plages av.. 
Men jeg får likevel redusert kostnadene litt, elektrolyseterapeuten gir avslag med legeerklæring, heldigvis, 370 kr vs. 465 kr hjelper jo litt.

Endret av papaya93
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...