Gå til innhold

Er dette et normalt strømforbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aleneboende.. Begynner å lure på om noe er litt galt her, eller hvor galt jeg gjør det egentlig. 

Jeg var på fire uker ferie i sommer.

Forbruket lå på 5-8 kW hver dag. Selv om ikke jeg var der. Er ikke det spesielt og rart? Jeg skjønner at kjøleskapet bruker strøm. Og noe til varmtvannsbereder, men dette var nye synes jeg?  

På vanlig dag bruker jeg mellom 18-30 kW. 

Så leser jeg her om andre som bor alene også bruker de kanskje 250-300kw i mnd. Altså under 10kw daglig. Jeg bruker jo det dobbelte. Til sammen denne måneden har jeg brukt 633 kW. 

Jeg bor alene. Nyrenovert og nylig oppussing leilighet. 60kvm. Og venter nå en strømregning på over tre tusen!!! Alene... 

Er dette normalt?

Anonymkode: e7847...137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammel bereder kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker 5 kW i døgnet når jeg ikke er hjemme. Da står ikke noe på- bortsett fra kjøleskap, varmtvannsbereder osv. Nå om sommeren bruker jeg rundt 10-15 kW i døgnet med vanlig forbruk. 

Anonymkode: 1a93f...a4f

• Liker 1
Skrevet

Ganske mye- samme som her men vi er to hvorav tenåringen dusjer mye! Mye treningstøy og håndklevask sant gammelt hus på 250 kvm- gml fryser og kjøleskap , mye varmmat - ligger på ca 670 kw for august 

Anonymkode: ffd70...fa2

Skrevet

Jeg bruker ca 420 kwt denne måneden, og vi er 5. 2 voksne og 3 barn🙊 Noen dagager har vi brukt 7kwt, og andre dager kan det være 18kwt. Vasker klær og oppvaskemaskin nesten hver dag i tillegg.

Skrevet

Vi har aldri brukt mindre enn 20 KWh på et døgn.

Skrevet

Du bruker mer enn jeg og mannen i måneden, og vi bor i stor enebolig fra 60-tallet. Ligger an til 512 kwh denne mnd, lignende i juli. 

Hvor ofte og lenge dusjer du? Har du på varmekabler?

Anonymkode: 65f98...2da

Skrevet

Ganske mye, ja. Vi bor på 65kvm i en 110 år gammel bygård i Oslo. Er vi ikke hjemme så bruker vi 3 kwh (gulvvarme bad og kjøleskap). Er vi hjemme bruker vi normalt 10-12 kwh inkl. klesvask og oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 0a0d1...f66

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg bruker omtrent 5 kwt per døgn når jeg ikke er hjemme, ellers går det 10 - 12 kwt per døgn på denne tiden.

Skrevet

Vi er tre stk, dårlig isolert hus og elbil. Har brukt 950 kwt. 
bevisst på eget forbruk. 

Anonymkode: 77448...020

Skrevet

Bor på 45kvm. Brukte 104kwh i juli, da var jeg 1 uke på ferie, estimert i august er det samme, da med 5 dagers ferie. Så synes du har høyt forbruk da ja. Jeg har varmekabler på badet som står på ellers ingen annen oppvarming nå på sommeren. Er også alene.

Anonymkode: 8eb2d...ffb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har skrudd av varmekablene på badet og ligger på ca 160 kWt i sommermånedene. Vasker tøy som normalt og bruker trommel på håndklær og undertøy. Bor også alene.

Varmekabler sluker strøm. 

Anonymkode: 20671...9cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aleneboende.. Begynner å lure på om noe er litt galt her, eller hvor galt jeg gjør det egentlig. 

Jeg var på fire uker ferie i sommer.

Forbruket lå på 5-8 kW hver dag. Selv om ikke jeg var der. Er ikke det spesielt og rart? Jeg skjønner at kjøleskapet bruker strøm. Og noe til varmtvannsbereder, men dette var nye synes jeg?  

På vanlig dag bruker jeg mellom 18-30 kW. 

Så leser jeg her om andre som bor alene også bruker de kanskje 250-300kw i mnd. Altså under 10kw daglig. Jeg bruker jo det dobbelte. Til sammen denne måneden har jeg brukt 633 kW. 

Jeg bor alene. Nyrenovert og nylig oppussing leilighet. 60kvm. Og venter nå en strømregning på over tre tusen!!! Alene... 

Er dette normalt?

Anonymkode: e7847...137

Virker altfor høyt. Bruker ca 8-10 kwt per dag, tomannsbolig, to personer, nå på sommeren. Kan ligge på opptil 15 kwt hvis vi kjører vaskemaskin, oppvaskmaskin, dusjer en dag og alt på en gang fx. 

Anonymkode: 2dc71...29b

Skrevet

Her går det rundt 20 kwh i døgnet nå på sommeren. Da er alt avslått, utenom ventilasjonsanlegget. Samt avfukter i kjeller.

Lager middag som vanlig, to personer som tar en 5 minutters dusj daglig. All varme avskrudd ellers. Hus på 220 m2.

Anonymkode: 22aa3...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...