Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei. Har vært syk siden før jeg visste at jeg var gravid. Det virker som om jeg tar til meg alt av infeksjonssykdommer, og at immunforsvaret mitt har blitt totalt rasert. Vond hals, feber, hoste, slim og fryser. Det er veldig slitsomt å hå slik, og så blir jeg så redd for å miste fosteret når jeg hele tiden er syk. 

Anonymkode: 01502...6da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er så utrolig lei. Har vært syk siden før jeg visste at jeg var gravid. Det virker som om jeg tar til meg alt av infeksjonssykdommer, og at immunforsvaret mitt har blitt totalt rasert. Vond hals, feber, hoste, slim og fryser. Det er veldig slitsomt å hå slik, og så blir jeg så redd for å miste fosteret når jeg hele tiden er syk. 

Det går nok mest sannsynlig helt fint, det er vanlig og være mer syk. Kan du skjerme deg selv litt mer fra andre? Møter du forkjøla folk, som ikke tar hensyn osv? 

Anonymkode: 0787d...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Immunforsvaret endres når man er gravid, nettopp for å opprettholde svangerskapet. Det gjør at man er mer utsatt for sykdom og infeksjoner. 
Får du i deg alt av vitaminer og mineraler? Nok søvn?

• Liker 1
Skrevet
~white lady~ skrev (2 minutter siden):

Immunforsvaret endres når man er gravid, nettopp for å opprettholde svangerskapet. Det gjør at man er mer utsatt for sykdom og infeksjoner. 
Får du i deg alt av vitaminer og mineraler? Nok søvn?

Spørsmålet burde heller være, spiser du variert, spiser du det som anbefales, og unngår du mat, drikke og snop som frarådes.

På den måten er du forsikret å få deg de vitaminer og mineraler m.m. som kroppen trenger. 

Anonymkode: 63814...e3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet burde heller være, spiser du variert, spiser du det som anbefales, og unngår du mat, drikke og snop som frarådes.

På den måten er du forsikret å få deg de vitaminer og mineraler m.m. som kroppen trenger. 

Dere stiller samme spørsmål, bare formulert på to forskjellige måter. 

For øvrig så skal ei som er gravid få spise akkurat det hun vil, og kjenner at hun vil. Så hvis TS vil ha snop, så skal hu spise snop.. Herregud.

Anonymkode: 844f8...460

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva slags snop frarådes i graviditeten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags snop frarådes i graviditeten? 

Det står jo tydelig på helsenorge at sukker skal begrenses. Det mor spiser, spiser også fosteret. Det er veldig usunt med mye sukker og kraftige blodsukkersvinginger.

Og dersom man spiser mye usunt, spiser man automatisk mindre av det andre (sunn mat). Og går kanskje glipp av viktige vitamiber, mineraler og antioksidanter.

Anonymkode: 32753...cd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det står jo tydelig på helsenorge at sukker skal begrenses. Det mor spiser, spiser også fosteret. Det er veldig usunt med mye sukker og kraftige blodsukkersvinginger.

Og dersom man spiser mye usunt, spiser man automatisk mindre av det andre (sunn mat). Og går kanskje glipp av viktige vitamiber, mineraler og antioksidanter.

Anonymkode: 32753...cd7

Det kan ikke sidestilles med at snop frarådes, på lik linje med alkohol og spekemat. Har aldri hørt på noen kontroller at man skal spise mindre godteri. Nå hadde ikke jeg lyst på godteri, men jeg tenker man går for og spise det som fungerer for en selv :) 

Skrevet

Første trimesteret mitt har også vært helt forferdelig. Kvalm, generell sykdomsfølelse, slapp og fikk i tillegg influensa nå på tampen🥴 Har ligget rett ut med influensa nå den siste uka, og kjenner at kroppen begynner å bli sterkere - men tror du ikke kvalmen har kommet sterkere tilbake plutselig? Er i uke 13+0 i dag. Når skal dette gå over?! 

Jeg er dog ikke redd for å miste pga sykdommene. Dette er jo kroppens måte å ta vare på fosteret:

💛hcg hormon utløser kvalme.

💛nedsatt immunforsvar er fordi kroppen din fokuserer mer på baby enn deg.

Vi får bare holde ut🙈

Anonymkode: 3f494...0de

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Sånn var det for meg også i mitt andre svangerskap (ingen av de andre merkelig nok). Forkjølelse etter forkjølelse og alle var etterfulgt av enten bihulebetennelse eller bronkitt. Utrolig slitsomt. Men husk at fosteret har det helt fint og at det er aller verst for deg. :) 

Endret av Arkana
Skrevet
Arkana skrev (På 30.8.2022 den 9.58):

Sånn var det for meg også i mitt andre svangerskap (ingen av de andre merkelig nok). Forkjølelse etter forkjølelse og alle var etterfulgt av enten bihulebetennelse eller bronkitt. Utrolig slitsomt. Men husk at fosteret har det helt fint og at det er aller verst for deg. :) 

Det er akkurat sånn som hos meg (jeg er ts). Først fikk jeg korona (visste ikke at jeg var gravid da), og ble ikke helt frisk før det gikk videre slag i slag med halsbetennelse, bronkitt, bihulebetennelse +++ Hver natt når jeg skal legge meg tenker jeg «det blir bedre til i morgen», bare til å vokne til et nytt eller forsterket symptom. Nå begynner jeg å miste motet litt her, blir liksom aldri frisk, og har noen uker til av første semester. 

Skrevet

Hei! Jeg hadde både covid og skikkelig influensa i første trimester. Var syk infl

Anonymkode: 32c88...c7c

Skrevet

Det gikk litt for fort… men:

jeg hadde både covid og skikkelig influensa i første trimester. Jeg var syk i flere uker med hver sykdom. Jeg er nå gravid i uke 33, baby har det topp :)

Anonymkode: 32c88...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...