Gå til innhold

Barnløst bryllup - noe jeg ikke får til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sirah skrev (6 timer siden):

Ærlig talt, det er nesten et år til! Litt tidlig å bestemme seg for at det ikke vil fungere med barnevakt?

Litt på siden av spørsmålet, men hva i alle dager gjør dere som ikke har en eneste person til å passe ungene deres dersom ulykken skulle være ute og dere havner på sykehuset? Det må jo være ekstremt traumatisk for ungen å plutselig skulle bli passet av en fullstendig ukjent person mens mamma ligger på sykehuset med blindtarmbetennelse eller etter en bilulykke? Jeg har både tre og fire potensielle «barnevakter» til hundene mine lissom. Personer de kjenner og føler seg trygge på og som jeg vet at de vil ha det fint hos dersom noe skulle oppstå. Nei, man skal ikke sammenligne barn og hunder, og det er heller ikke det jeg prøver på. Men jeg fatter ikke at man ikke prøver å skaffe seg et nettverk slik at man har en backup plan dersom noe uforutsett skulle skje. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om deg TS, men leser det jo hele tiden her inne.

Ikke TS, men havner jeg på sykehuset regner jeg med pappaen stiller opp, men jeg kan ikke be ham om å være stille opp utenom samværsavtalen fordi jeg skal noe gøy.

Og "skaff nettverk"? Jeg har jo nettverk, men de er stort sett alene med egne barn og uten kapasitet til å ta en unge til, eldre besteforeldre, gamle onkler uten erfaring med barn, eller unge og opptatte og sier alltid nei, osv. Jeg er dessverre ikke så heldig å ha noen som kan stille opp.

Anonymkode: edddb...7e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 18.08):

Ikke TS, men havner jeg på sykehuset regner jeg med pappaen stiller opp, men jeg kan ikke be ham om å være stille opp utenom samværsavtalen fordi jeg skal noe gøy.

Og "skaff nettverk"? Jeg har jo nettverk, men de er stort sett alene med egne barn og uten kapasitet til å ta en unge til, eldre besteforeldre, gamle onkler uten erfaring med barn, eller unge og opptatte og sier alltid nei, osv. Jeg er dessverre ikke så heldig å ha noen som kan stille opp.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 18.08):

Men da har jo du en back-up plan om noe skulle skje og da er det ikke deg innlegget mitt er rettet mot. 

Og jo, alle kan skaffe seg et nettverk om de virkelig prøver. Det går ann å alliere seg med andre foreldre i barnehagen f.eks. Nå snakker jeg ikke om noen som kan passe om man skal på fylla annenhver helg eller en ny bestevenninne, men en som kan stille opp ved krise som sykehusinnleggelse eller lignende. Og legge en innsats i å skaffe ungen en trygg plass og være i en sånn situasjon burde være obligatorisk. Da må "mammaen til Nils i barnehagen" være et mye bedre alternativ enn et beredskapshjem skaffet av barnevernet. Sånn for å sette det skikkelig på spissen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 18.16):

Jeg har ei kjempegod venninne som jeg skal være forlover for når hun gifter seg neste år. Hun har to barn, det samme har jeg og mange andre par invitert til bryllup.

Hun har spesifisert i invitasjonen at det skal være barnløst bryllup. Dette inkluderer også hennes egne. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til barnepass, i alle fall ikke til to. Mine foreldre er eldre, og orker kun å ta vår eldste (4 år) ettersom han sover hele natten. Min yngste (8 mnd) sover ikke godt hele natten enda, da hun er avhengig av melk og våkner 1-2 ganger. Svigerforeldre eller eks er ikke inni bildet.

Jeg har spurt om det er greit å ta med dattera mi, noe hun blankt avviste. Jeg må derfor avslå invitasjon og droppe bryllupet. Dette ble ikke godt mottatt av bruden og andre venninner. De mente jeg bør kunne klare å fikse barnepass, enten ved å leie inn eller spørre en annen venninne.

Jeg har ikke så stor vennekrets. De fleste jeg kjenner godt skal i bryllupet. Jeg vil ikke at noen mindre kjente skal passe jenta mi hele dagen, og utover natten. Jeg har heller ikke så god råd at jeg kan betale barnevakt.

Er jeg urimelig dersom jeg ikke drar i bryllupet?

Anonymkode: 5200f...cf2

AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 18.20):

Det er det jeg håper, men det virker som om hun er lik sin bror. Og da vil hun nok ikke sove natten gjennom før hun blir nærmere 2 år.

TS.

Anonymkode: 5200f...cf2

Du har sånn ca ett år på deg?! Skal hele vennekretsen din i bryllupet? Dette klarer du når du bare går inn for det. Ikke vær så negativ. Du må fint klare å finne noen som kan passe begge når bryllupet er så langt fram i tid. Du kan utvide kretsen din, men jeg har litt vanskelig for å forstå at "hele" kretsen skal i bryllupet. Noen må det da være i kretsen din som ikke er invitert dit?

Selvsagt er du urimelig. Du skal være forlover. Da skal du i bryllupet, det skjønner du vel. Du kan ikke avslå invitasjonen. Dessuten er ikke bryllupet før neste år, og du har veldig god tid på å forberede foreldrene dine på å passe begge barna. Det er ikke noe stakkars, hverken for dem eller for deg. Det er snakk om en natt/ett lite døgn, og besteforeldre kan fint ta ansvar. Om de må ha en natt hvor de får litt mindre søvn så klarer de det. 

Det er mange som foretrekker barnløse bryllup. De barna som evt er med er små babyer som fortsatt er avhengige av at mammaen ammer opp til flere ganger i døgnet. Du kan fint legge opp til at du ikke har et barn som er avhengig av pupp når bryllupet ikke er før neste år. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 31.8.2022 den 20.19):

Hvorfor ikke?

Fordi han vil ikke at jeg skal ha det bra, så han sier nei til og med når jeg er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...