Gå til innhold

Hva er seriøst greia med og «ghoste» en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nå vært singel i 3 år etter et langvarig forhold, jeg har nytt singellivet og har ikke hat noe fokus på og jakte på noen. Jeg tenker at man må ta ting som det kommer.

Men altså, hva er greia med og ghoste, la en stå på lest-svarer ikke, ulest, ikke åpner flere snapper, åpner evt snap-svarer ikke.

Det skjer seriøst med alle menn jeg møter. Jeg føler selv jeg prøver forskjellige taktikker, ikke gi av seg selv med en gang-la gjerne mannen jakte litt, men der også vipps så blir jeg plutselig ghosta, hopper man til sengs for fort kan man vertfall banne på at man blir ghostet.

Er ikke folk ute etter noe fast lengre?

Etter hva jeg har forstått så er jeg ikke stygg, ikke en 10’er heller, jeg har tydeligvis ikke problemer med og få oppmerksomhet fra menn, men ja de ghoster alltid til slutt😅. Uansett hvor interessert en kan virke😏.

Tenkte igjen og spørre om råd her på KG da, virker jo som det er noe seriøst galt med meg siden alle bare stikker til slutt. Og nei jeg ghoster ingen, men man blir jo følelsesmessig kald av dette, når det gjentar seg gang på gang.

Nå undrer jeg liksom hva menn tenker, men kvinner dere som også har opplevd samme, seriøst, hva er greia?!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik datingmarkedet er nå. Både kvinner og menn gjør det. Konsekvensen er at man blir følselsesmessig kald, ja. 

Anonymkode: 3a6e1...fa6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er slik datingmarkedet er nå. Både kvinner og menn gjør det. Konsekvensen er at man blir følselsesmessig kald, ja. 

Anonymkode: 3a6e1...fa6

Så de mennene som ikke får dekt sitt seksuelle behov asap, de bare stikker til slutt?

Jeg har seriøst hat med noen menn og gjøre i over 6mnd😅, det eneste intime da er kyssing, klining, litt kos. Men de stikker også. Gir jeg av meg selv feks etter noen mnd, så stikker de da også. Det er jo en håpløs sak.

Jeg regner jo selvsagt med at dette går begge veier for både menn og kvinner, men seriøst da er dating veldig håpløst. Jeg har liksom prøvd med menn i forskjellige aldre, så alder spiller jo heller ingen rolle. Sykt

• Liker 1
Skrevet

Feige idioter

Anonymkode: ff5cf...dca

• Liker 1
Skrevet
Fjellmonkey skrev (52 minutter siden):

Men altså, hva er greia med og ghoste, la en stå på lest-svarer ikke, ulest, ikke åpner flere snapper, åpner evt snap-svarer ikke.

Det er veldig enkelt å forklare egentlig. Folk er feige og de slipper unna med det. Når vi for 40 år siden ble kjærester og bodde i nærheten av hverandre var det å "ghoste" helt umulig. Man traff på hverandre daglig. Ofte på skole og fritid. Vi måtte ta det "oppgjøret" og ta den vanskelige samtalen.

I dag trenger man ikke det, mange møter noen fra andre bydeler som de neppe ser igjen noen gang om det blir et brudd. Da bare gir man faen og "ghoster" fordi man slipper unna med det. Minste motstands vei. Feigt som pokker ja, men det er lett å forklare. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk er usexy, ikke noe nytt. 

De usexy er i flertall, da blir det usexy metoder som regjerer. 

Anonymkode: 27a7a...e9d

Skrevet
Antiviruset skrev (8 minutter siden):

Det er veldig enkelt å forklare egentlig. Folk er feige og de slipper unna med det. Når vi for 40 år siden ble kjærester og bodde i nærheten av hverandre var det å "ghoste" helt umulig. Man traff på hverandre daglig. Ofte på skole og fritid. Vi måtte ta det "oppgjøret" og ta den vanskelige samtalen.

I dag trenger man ikke det, mange møter noen fra andre bydeler som de neppe ser igjen noen gang om det blir et brudd. Da bare gir man faen og "ghoster" fordi man slipper unna med det. Minste motstands vei. Feigt som pokker ja, men det er lett å forklare. 

Sant det du skriver der. For man treffes som regel ikke random ute, selvom vi kan bo i samme by, så er sjansen så liten for å treffes. Jeg bor heller ikke i noen storby😅.

Han ene stilte jeg spørsmål til med hvorfor han var så stille blitt, da bare fikk jeg som svar at jeg var psykotisk, var det vel han sa. Folk er jo direkte stygge for tiden.

Men og utveksle det meste av kontakt info gjør man, også når man blir ghostet er det jo ikke tilfelle at de fjerner en fra sosiale medier😅-jeg fjernet evt de til slutt. Følgere o.l har 0 og si for meg, så hvorfor mennene også velger og beholde en på alt av sosiale syns jeg også er bare teit.

Ofte hvis jeg stiller et kritisk spørsmål, kan vedkommende ende opp i forsvarsmodus-og da har man truffet spikeren på hodet.

For ja til og begynne med kunne jeg sende en snap/melding og spørre hva skjer, mtp at vedkommende plutselig blir mer stille. Nå har jeg droppet og spørre, jeg skjønner de ghoster også går jeg videre. Men fyfaen så kald jeg ender opp med og bli.

Om jeg skulle truffet en av disse ghosterene ute en plass og vedkommende hadde hilst, altså jeg hadde ikke brukt en kalori på og hilse tilbake🙄

• Liker 3
Skrevet
Fjellmonkey skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg har nå vært singel i 3 år etter et langvarig forhold, jeg har nytt singellivet og har ikke hat noe fokus på og jakte på noen. Jeg tenker at man må ta ting som det kommer.

Det skjer seriøst med alle menn jeg møter. Jeg føler selv jeg prøver forskjellige taktikker, ikke gi av seg selv med en gang-la gjerne mannen jakte litt, men der også vipps så blir jeg plutselig ghosta, hopper man til sengs for fort kan man vertfall banne på at man blir ghostet.

Etter hva jeg har forstått så er jeg ikke stygg, ikke en 10’er heller, jeg har tydeligvis ikke problemer med og få oppmerksomhet fra menn, men ja de ghoster alltid til slutt😅. Uansett hvor interessert en kan virke😏.

Tenkte igjen og spørre om råd her på KG da, virker jo som det er noe seriøst galt med meg siden alle bare stikker til slutt. Og nei jeg ghoster ingen, men man blir jo følelsesmessig kald av dette, når det gjentar seg gang på gang.

Nå undrer jeg liksom hva menn tenker, men kvinner dere som også har opplevd samme, seriøst, hva er greia?!

Kanskje gå bort fra "taktikker" og bare være deg selv... Hadde jeg følt på kroppen at hun jeg datet drev et spill slik du holder på hadde jeg fått fnatt og ghostet uten noen dårlig samvittighet. 

Anonymkode: d8126...bf0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje gå bort fra "taktikker" og bare være deg selv... Hadde jeg følt på kroppen at hun jeg datet drev et spill slik du holder på hadde jeg fått fnatt og ghostet uten noen dårlig samvittighet. 

Anonymkode: d8126...bf0

Mener det ikke sånn😅, jeg spiller ikke. 
Men har prøvd forskjellige metoder for og få gutta til og bli, da alle som sagt ghoster til slutt

Skrevet
Fjellmonkey skrev (2 timer siden):

Hei.

Velkommen til moderne dating. 

Moro, ikkesant? 

Anonymkode: 3e702...0e9

Skrevet
Fjellmonkey skrev (35 minutter siden):

Mener det ikke sånn😅, jeg spiller ikke. 
Men har prøvd forskjellige metoder for og få gutta til og bli, da alle som sagt ghoster til slutt

Men hvorfor vil du ha dem alle? De er kanskje mer selektive enn deg?

Anonymkode: b381b...9cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Velkommen til moderne dating. 

Moro, ikkesant? 

Anonymkode: 3e702...0e9

Håpløst..

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hvorfor vil du ha dem alle? De er kanskje mer selektive enn deg?

Anonymkode: b381b...9cf

Høres ut som det er snakk om en god del, er ikke det altså. Men har prøvd meg på litt dating siden ifjor en gang. Og alle menn jeg er i kontakt med, ender som sagt opp med og forsvinne. 
Så jeg tenker jo, hva gjør jeg feil? Eller er det bare blitt slik i dagens samfunn at man bare har seg rundt men aldri vil forplikte seg.

Jeg har også vært ganske tydelig på at jeg ikke er ute etter fuckfriends, ons o.l. Jeg gnir ikke dette inn ved første møte altså😅, men jeg syns det er greit og være klar over hva en vil og derfor også si ifra.
Da er mannens respons noen ganger og bare ghoste så fort vi er fra hverandre. Noen har blitt i noen mnd, også har de enten ghostet før sex skjer, eller rett etterpå.

Skrevet

Kommunikasjon i endring. Helt legitim uttrykksmåte i 2022.

Anonymkode: cef12...e53

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjon i endring. Helt legitim uttrykksmåte i 2022.

Anonymkode: cef12...e53

Hva mener du?😅

Skrevet

Det blir sånn til du finner en som er genuint interessert ideg..de vil ikke ghoste selvsagt. Men det er så mange som bare er ute etter å få ligge med flest mulig og da brukes jo denne taktikken hyppig for å unngå noe pes og gå til neste mus. 

Så ja du må nok holde på noen år men det positive er at jo mer erfaren du blir i dette gamet jo lettere klarer du å sile ut useriøse ganske fort og ikke bruke for mye tid på de.  

Jeg har nok funnet en som er genuint interessert i meg han har holdt kontakten siden 2020 og vi har kun møttes 1 gang fordi vi bor i hvert vårt land men han har aldri ghosta meg. Men det er lang distanse opplegg da men jeg tenker at jeg holder heller på en som viser i ord og handling at han liker meg enn å gå videre med flere useriøse folk som bor nært men har ingenting og gi meg. Vi er godt voksne begge to eller han er litt yngre men pytt pytt.. bra for meg. Knis. 

Anonymkode: 53371...2f0

Skrevet

Tror det er sånn med haugevis av folk der ute som ikke har kontakt med egne følelser, har unnvikende tilknytningstil - og så har man jo  alltid en del folk som bare er drittsekker... Og så blir man etterhvert litt avstumpet i følelsene ang. dating - man blir sliten og for mange tar de den letteste, men også teiteste veien ut. 

Sånne folk som ghoster er umodne og har liten respekt for andre.

• Liker 1
Skrevet

Etter at internett kom er menn blitt så egoistiske.

Anonymkode: 40d88...99d

Skrevet

Det er bare ghosting hvis man forsvinner slik etter at man har møttes. Å ikke gidde å fortsette en samtale med en fremmed betyr bare at det ikke var interessant nok. Jeg gidder heller ikke alltid å si fra etter 3 eller 10 meldinger at "Beklager, men jeg syns ikke du var noen interessant å prat med". Men om man har møttes så handler det nok om feighet. Det er for vanskelig for dem å si at de ikke er interessert. Jeg tror faktisk det har noe med oppdragelsen å gjøre, siden dette er mest utbredt blandt unge. jeg tror unge i dag har vært så forskånet for motgang i oppveksten at de tåler det svært dårlig selv, de er ikke vant til å håndtere vonde følelser, og som en følge av det tør de heller ikke sende noe som kan være negativt til noen andre. De tenker det da er bedre å bare snu ryggen til og late som ingenting...

Anonymkode: 1d928...422

• Liker 3
Skrevet

Enig, det er ikke ghosting når en samtale bare fader ut. Å kommunisere er en kunst, å kommunisere via tekst er enda mer krevende. 

Det beste man gjør for seg selv er å omstille seg fra besettelsen om at den andre skal like seg, til å være mer opptatt av hva man selv liker. Dernest må man øve på å ikke ta det personlig når man ikke lenger får svar, og så må man jobbe med sin egen kommunikasjon. Det hjelper ikke hvordan man ser ut, hvis man ikke gir den andre noe å svare på eller ta samtalen videre med. Da dør det fort ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...