AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Hvordan har det gått? Noen tilbakemelding fra skolen? Her er det en veldig glad 5 åring (Bursdag i desember) som gleder seg til hver skoledag og har mange venner. Men fikk melding fra skolen at dette ikke fungerer, da han ofte forfatter pulten sin, vandre ut av klasserommet (går på do) og kikker i bok hylen. Skolen forventer sittetid på 20 min. Er dette vanlig? Hva forventer man av første klassinger? Og hvordan kan vi "trene" på sitte i ro 20 min? Alså ikke bare når vi puzzler, pærler, leire, spiser og sånt. For da sitter han i ro og gjerne mer enn 20 min. Anonymkode: 70bd9...ff2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Dere må øve,da. Men var dere ikke forberedt på dette før skolestart? Det går fint med min 1-klassing, akkurat fylt 6 år. Når det er sagt så synes jeg synd på disse små som ikke er laget for å sitte rolig så lenge av gangen. Anonymkode: 2b3da...0a8
Meilamo Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dere må øve,da. Men var dere ikke forberedt på dette før skolestart? Det går fint med min 1-klassing, akkurat fylt 6 år. Når det er sagt så synes jeg synd på disse små som ikke er laget for å sitte rolig så lenge av Endret 29. august 2022 av Meilamo
baldrian Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men fikk melding fra skolen at dette ikke fungerer Skolen kan da ikke konkludere med at det "ikke fungerer" etter en ukes tid? Tviler på at han er den eneste urolige femåringen de har hatt. Dere må selvsagt snakke med ham om at man ikke går på do uten å spørre, og at de nok får beskjed når det er tid for å hente en bok fra hylla. Men skolen kan ikke gi opp å lære dem å overholde slike regler etter bare en uke. 2
GammelKaktus Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 (endret) Herlighet, han er en av de yngste i klassen og skolen har så vidt vært i gang i snaut 2 uker og så begynner de å gnåle allerede. Jeg blir så oppgitt av slikt, her må jo skolen ordne opp i, sånn er det når de vil at barn som ikke er blitt 6 år skal begynne på skolen. Hvis skolen allerede sutrer nå så kommer du nok til å få flere meldinger. Du får ta det opp når dere har skikkelig oppstartssamtale, pleier vel være i september det. Endret 29. august 2022 av FrøkenMånestråle 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Min gutt var sånn de to første årene på skolen, men det var først halvveis i 2. klasse vi fikk høre om det, for før det var det ikke annet å forvente ifølge lærer... Det gikk seg til i løpet av 3. klasse. Barn er forskjellige og modnes forskjellig, og i tillegg er din gutt yngst, det høres merkelig ut at en lærer ikke skjønner dette... Anonymkode: f2958...883 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Herregud! Det eneste som betyr noe er faktisk at barnet gleder seg til å gå på skolen! Det er det viktigste! Helt tullete å lage noe styr av dette nå. Mest sannsynlig vokser barnet igjennom året! Men dere kan jo prate litt om det på sengekanten,at han må huske på å spørre om å få gå på do! Anonymkode: 0cdf3...981 1 1
Perelandra Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan har det gått? Noen tilbakemelding fra skolen? Her er det en veldig glad 5 åring (Bursdag i desember) som gleder seg til hver skoledag og har mange venner. Men fikk melding fra skolen at dette ikke fungerer, da han ofte forfatter pulten sin, vandre ut av klasserommet (går på do) og kikker i bok hylen. Skolen forventer sittetid på 20 min. Er dette vanlig? Hva forventer man av første klassinger? Og hvordan kan vi "trene" på sitte i ro 20 min? Alså ikke bare når vi puzzler, pærler, leire, spiser og sånt. For da sitter han i ro og gjerne mer enn 20 min. Anonymkode: 70bd9...ff2 Dere burde søkt om utsatt skolestart så han ikke ødelegger for alle de andre i klassen... Anonymkode: f18e5...ce0 1
Sheik Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 For mitt barn har det gått veldig bra! Hun vil ikke hjem når skolen er ferdig og var virkelig klar for skole nå. Har ikke fått noen tilbakemeldinger fra lærerne.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere burde søkt om utsatt skolestart så han ikke ødelegger for alle de andre i klassen... Anonymkode: f18e5...ce0 Klasse på 18 elever og flere " urolige" seine høstbarn. Nei dette så ikke vi eller barnehagen komme før skolestart. . Anonymkode: 70bd9...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå