AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Overskriften sier vel det meste, men kan gå inn i noen detaljer om 'hvordan det skjedde, i håp om at det ikke er så patetisk som jeg nå føler meg. Hun jeg er sammen med nå ble kjent for bare noen måneder siden, og sakte men sikkert bygde vi opp kontakt tils jeg våget å be henne ut på date og så ble vi til slutt kjærester. Aldri opplevd at noen liker meg tilbake, eller jeg har opplevd kvinner som på fest har blitt klengete og en gang ikke var sterk nok til å stoppe henne fra å begynne kline med meg. Dette er derimot nytt territorium for meg, og jeg kunne nesten sagt at jeg var forelsket i henne etter første natten på den daten hvor vi bare satt å snakket med hverandre i over 12 timer. Hvor uten å en gang å ha kysset endte opp med å sove sammen i sengen min. Alt klaffet mellom oss men ville ikke skremme henne vekk. Så forteller hun meg i går natt at hun er blitt forelsket i meg, og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være å dra på smilebåndet, problemet er samtidig uten noen kontroll begynte jeg også å gråte. Selv om det var gledes tårer så har jeg nå skikkelig angst over at hun begynner å angre på at hun sa noe og fikk se meg slik. Prøvde å tørke det vekk så godt som det lot seg gjøre mens jeg sa jeg har vært forelske i henne en god stund nå jeg også, men vi fikk ikke snakket så mye mer om det. Det ble mest bare trøstekosing, som ledet til en annen type sex en vi vanligvis har. Jeg likte det veldig godt det jeg syntes det føltes mer intimt og kjærlig enn sexen vi har hatt, det er derimot et stort MEN som ligger bak. Min største frykt er at hun tenker "hva har jeg rotet meg borti" samtidig som hun ikke ville virke overfladisk og egentlig bare hadde sex med meg som vet ikke hva jeg skal kalle det, distraksjon, trøstepremie? Hun voknet før meg og dro på jobb og ikke snakket siden. Hva gjør jeg når jeg ser henne ikveld? Anonymkode: a518c...130 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva gjør jeg når jeg ser henne ikveld? Anonymkode: a518c...130 Nynner brudevalsen? Anonymkode: 1ea9c...fca 3
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Overskriften sier vel det meste, men kan gå inn i noen detaljer om 'hvordan det skjedde, i håp om at det ikke er så patetisk som jeg nå føler meg. Hun jeg er sammen med nå ble kjent for bare noen måneder siden, og sakte men sikkert bygde vi opp kontakt tils jeg våget å be henne ut på date og så ble vi til slutt kjærester. Aldri opplevd at noen liker meg tilbake, eller jeg har opplevd kvinner som på fest har blitt klengete og en gang ikke var sterk nok til å stoppe henne fra å begynne kline med meg. Dette er derimot nytt territorium for meg, og jeg kunne nesten sagt at jeg var forelsket i henne etter første natten på den daten hvor vi bare satt å snakket med hverandre i over 12 timer. Hvor uten å en gang å ha kysset endte opp med å sove sammen i sengen min. Alt klaffet mellom oss men ville ikke skremme henne vekk. Så forteller hun meg i går natt at hun er blitt forelsket i meg, og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være å dra på smilebåndet, problemet er samtidig uten noen kontroll begynte jeg også å gråte. Selv om det var gledes tårer så har jeg nå skikkelig angst over at hun begynner å angre på at hun sa noe og fikk se meg slik. Prøvde å tørke det vekk så godt som det lot seg gjøre mens jeg sa jeg har vært forelske i henne en god stund nå jeg også, men vi fikk ikke snakket så mye mer om det. Det ble mest bare trøstekosing, som ledet til en annen type sex en vi vanligvis har. Jeg likte det veldig godt det jeg syntes det føltes mer intimt og kjærlig enn sexen vi har hatt, det er derimot et stort MEN som ligger bak. Min største frykt er at hun tenker "hva har jeg rotet meg borti" samtidig som hun ikke ville virke overfladisk og egentlig bare hadde sex med meg som vet ikke hva jeg skal kalle det, distraksjon, trøstepremie? Hun voknet før meg og dro på jobb og ikke snakket siden. Hva gjør jeg når jeg ser henne ikveld? Anonymkode: a518c...130 Du fortsetter der du slapp, vær naturlig og så ser du hvor det ender! Når noen sier at de er forelsket i deg så hør på det! Hvorfor overtenke dette så vanvittig som du her gjør? Det du gjør er å være deg selv, høre på det hun sier og behandle henne med respekt som du har gjort hittil. Når dere kommuniserer sammen så må du faktisk høre på det hun sier og ta det alvorlig og ikke overtenke slik du her gjør. Så er det jo ikke garantier for at det varer over tid, men ta dette som det kommer. Manne deg opp og ikke opptre som et nervevrak Nyt stundene dere har sammen, og vær ærlig! 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Gir henne et stort smil og en god klem, og så fortsetter dere bare der dere slapp. Tror neppe dette avskrekket henne. Det er menn som stadig gråter og furter for å få viljen sin, og mentalt manipulerer ved hjelp av slikt, vi kvinner skyr. Som menn forsåvidt også gjør når det er motsatt. Anonymkode: 9b9b4...009 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Antiviruset skrev (10 minutter siden): Du fortsetter der du slapp, vær naturlig og så ser du hvor det ender! Når noen sier at de er forelsket i deg så hør på det! Hvorfor overtenke dette så vanvittig som du her gjør? Det du gjør er å være deg selv, høre på det hun sier og behandle henne med respekt som du har gjort hittil. Når dere kommuniserer sammen så må du faktisk høre på det hun sier og ta det alvorlig og ikke overtenke slik du her gjør. Så er det jo ikke garantier for at det varer over tid, men ta dette som det kommer. Manne deg opp og ikke opptre som et nervevrak Nyt stundene dere har sammen, og vær ærlig! Er jo der problemet ligger, er redd hun føler jeg ikke var noe særlig mann når jeg ikke kunne kontrollere følelsene når hun sa hun var forelsket i meg. Jeg overtenker og lage strategi for alt er den eneste måten jeg har klart å overleve og ha et liv på. Jeg tenker og planlegger alt ned til mer minste detalj minst 10-15 steg foran for å sikre meg at jeg sitter med en vinnende strategi. Så kom hun inn i livet og jeg begynner å ta mye ting på sparket og det har vært en del av spenningen å slippe taket litt. Er bare redd jeg viste henne for mye, ordene hennes var rett og slett overveldene, ikke at sexen vår er dårlig på noe vis, jeg klarte å holde det tilbake selv om jeg faktisk følte tårer og en klomp i halsen når vi hadde sex første gang. Men de ordene betyr ufattelig mye for meg da jeg har gått rundt å trodd jeg ikke kom til å høre dem. Hun har sett at jeg har alt på stell, hun vet de meste jeg har vært igjennom, men nå kanskje hun tenker hva slags mann gråter foran kjæresten sin? Anonymkode: a518c...130 2
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo der problemet ligger, er redd hun føler jeg ikke var noe særlig mann når jeg ikke kunne kontrollere følelsene når hun sa hun var forelsket i meg. Jeg overtenker og lage strategi for alt er den eneste måten jeg har klart å overleve og ha et liv på. Jeg tenker og planlegger alt ned til mer minste detalj minst 10-15 steg foran for å sikre meg at jeg sitter med en vinnende strategi. Så kom hun inn i livet og jeg begynner å ta mye ting på sparket og det har vært en del av spenningen å slippe taket litt. Er bare redd jeg viste henne for mye, ordene hennes var rett og slett overveldene, ikke at sexen vår er dårlig på noe vis, jeg klarte å holde det tilbake selv om jeg faktisk følte tårer og en klomp i halsen når vi hadde sex første gang. Men de ordene betyr ufattelig mye for meg da jeg har gått rundt å trodd jeg ikke kom til å høre dem. Hun har sett at jeg har alt på stell, hun vet de meste jeg har vært igjennom, men nå kanskje hun tenker hva slags mann gråter foran kjæresten sin? Anonymkode: a518c...130 Er hun oppegående elsker hun deg for dette! At du tørr vise følelser! Det er til din fordel tipper jeg. Men ikke overtenk så vanvittig da! Fortell henne dette på en "verdig måte" da at du ble rørt over at hun sa at hun var forelsket, og om du mener det si at den følelsen er gjensidig! Har ikke grått foran min kjæreste Men har ikke hatt noen grunn til det. Om jeg hadde gjort det ærlig og redelig tipper jeg at jeg hadde fått 100.000 "kredit poeng" for det Hvilken mann gråter foran kjæresten sin ? Jo en ekte mann om det er de rette grunnene. For deg var dette den rette grunnen. 5
ClausSaus Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overskriften sier vel det meste, men kan gå inn i noen detaljer om 'hvordan det skjedde, i håp om at det ikke er så patetisk som jeg nå føler meg. Hun jeg er sammen med nå ble kjent for bare noen måneder siden, og sakte men sikkert bygde vi opp kontakt tils jeg våget å be henne ut på date og så ble vi til slutt kjærester. Aldri opplevd at noen liker meg tilbake, eller jeg har opplevd kvinner som på fest har blitt klengete og en gang ikke var sterk nok til å stoppe henne fra å begynne kline med meg. Dette er derimot nytt territorium for meg, og jeg kunne nesten sagt at jeg var forelsket i henne etter første natten på den daten hvor vi bare satt å snakket med hverandre i over 12 timer. Hvor uten å en gang å ha kysset endte opp med å sove sammen i sengen min. Alt klaffet mellom oss men ville ikke skremme henne vekk. Så forteller hun meg i går natt at hun er blitt forelsket i meg, og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være å dra på smilebåndet, problemet er samtidig uten noen kontroll begynte jeg også å gråte. Selv om det var gledes tårer så har jeg nå skikkelig angst over at hun begynner å angre på at hun sa noe og fikk se meg slik. Prøvde å tørke det vekk så godt som det lot seg gjøre mens jeg sa jeg har vært forelske i henne en god stund nå jeg også, men vi fikk ikke snakket så mye mer om det. Det ble mest bare trøstekosing, som ledet til en annen type sex en vi vanligvis har. Jeg likte det veldig godt det jeg syntes det føltes mer intimt og kjærlig enn sexen vi har hatt, det er derimot et stort MEN som ligger bak. Min største frykt er at hun tenker "hva har jeg rotet meg borti" samtidig som hun ikke ville virke overfladisk og egentlig bare hadde sex med meg som vet ikke hva jeg skal kalle det, distraksjon, trøstepremie? Hun voknet før meg og dro på jobb og ikke snakket siden. Hva gjør jeg når jeg ser henne ikveld? Anonymkode: a518c...130 Du eier det. Ikke skam deg over deg selv. Enkelt og greit. (Det er forøvrig dette som er å være mann – ikke å hverken gråte eller holde tårene tilbake, men å eie den man er.) Endret 29. august 2022 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gir henne et stort smil og en god klem, og så fortsetter dere bare der dere slapp. Tror neppe dette avskrekket henne. Det er menn som stadig gråter og furter for å få viljen sin, og mentalt manipulerer ved hjelp av slikt, vi kvinner skyr. Som menn forsåvidt også gjør når det er motsatt. Anonymkode: 9b9b4...009 Hvordan fungerer det som manipulasjon? Er nå livredd for at hun har sett meg gråte og ikke kunne se på meg som mann lenger. Søstrene mine, venninene deres, kan fortsatt den dag idag ta opp emnet når de snakker om ekser som de slo opp med fordi kjæresten var en pingle og grått foran dem. Til og med moren min sa etter faren vår forlott oss når jeg var 9 at jeg nå var for stor til å kunne fortsette å gråte når det var noe, nå hadde jeg to søstre som trengte noen som kunne stille opp. Anonymkode: a518c...130
AprilLudgate Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er jo der problemet ligger, er redd hun føler jeg ikke var noe særlig mann når jeg ikke kunne kontrollere følelsene når hun sa hun var forelsket i meg. Jeg overtenker og lage strategi for alt er den eneste måten jeg har klart å overleve og ha et liv på. Jeg tenker og planlegger alt ned til mer minste detalj minst 10-15 steg foran for å sikre meg at jeg sitter med en vinnende strategi. Så kom hun inn i livet og jeg begynner å ta mye ting på sparket og det har vært en del av spenningen å slippe taket litt. Er bare redd jeg viste henne for mye, ordene hennes var rett og slett overveldene, ikke at sexen vår er dårlig på noe vis, jeg klarte å holde det tilbake selv om jeg faktisk følte tårer og en klomp i halsen når vi hadde sex første gang. Men de ordene betyr ufattelig mye for meg da jeg har gått rundt å trodd jeg ikke kom til å høre dem. Hun har sett at jeg har alt på stell, hun vet de meste jeg har vært igjennom, men nå kanskje hun tenker hva slags mann gråter foran kjæresten sin? Anonymkode: a518c...130 Hun tar det som et MEGA kompliment, og tenker nok at hun er glad hun har funnet en som evner vise følelser. Det at menn ikke skal gråte/vise genuine følelser er blant noe av det som gjør at menn havner høyest på selvmordsstatistikken. Det er en del av såkalt toxic masculinity. Det at du klarer vise slike følelser vil komme deg til gode i alle relasjoner, men særlig ovenfor partnere og eventuelle barn. Særlig om du får guttebarn. Så ikke steng helt igjen på det å vise følelser, hun hadde ikke gått over på sex om hun synes det var helt kleint. Det at dere hadde annerledes sex ville jo jeg tolket som at hun og føler det samme som deg. Bra at hun trigger deg til å ta ting mer på sparket - prøv å hold på det dere har istedetfor å overanalysere. 3 1
ClausSaus Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 (endret) DundreMilfin skrev (6 minutter siden): […] Det er en del av såkalt toxic masculinity. […] Overhodet ikke. Han ville vært inne på noe om det var snakk om å sitte og sippe foran et kongelig bryllup på TV, eller noe sånt. Damer liker forøvrig ikke slikt, uansett hvilket politisk korrekt vås de måtte ha lyst til å servere i øyeblikket. Men å vise følelser når følelser faktisk bør være på sin plass er helt OK, også ifølge såkalt "giftig" maskulinitet. Endret 29. august 2022 av ClausSaus 1
AprilLudgate Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan fungerer det som manipulasjon? Er nå livredd for at hun har sett meg gråte og ikke kunne se på meg som mann lenger. Søstrene mine, venninene deres, kan fortsatt den dag idag ta opp emnet når de snakker om ekser som de slo opp med fordi kjæresten var en pingle og grått foran dem. Til og med moren min sa etter faren vår forlott oss når jeg var 9 at jeg nå var for stor til å kunne fortsette å gråte når det var noe, nå hadde jeg to søstre som trengte noen som kunne stille opp. Anonymkode: a518c...130 Men asså herregud. Vet ikke hva annet jeg skal si enn at du Jar hatt dårlige voksne rollemodeller. Mora di hadde noen antikvariske holdninger til gutter og emosjoner - så det er jo delvis derfor (og fordi samfunnet bygger opp om det) at du føler det kleint/kjipt. Men, du kommer til å bli en bra kjæreste og eventuell forelder om det blir sånn i fremtiden. Menn som tør vise følelser = gode rollemodeller. Endret 29. august 2022 av DundreMilfin 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 Du har noen få skrivefeil å finpusse på, slik at vi ikke kjenner igjen novellene dine, ts. Anonymkode: 2108c...837 1
AprilLudgate Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Overhodet ikke. Han ville vært inne på noe om det var snakk om å sitte og sippe foran et kongelig bryllup på TV, eller noe sånt. Damer liker heller ikke slikt. Men å vise følelser når følelser faktisk bør være på sin plass er helt OK, også ifølge såkalt "giftig" maskulinitet. Nope.
ClausSaus Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 DundreMilfin skrev (Akkurat nå): Nope. Ah, OK… du klamrer deg til stråmannen, altså. Vel, deg om det.
AprilLudgate Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har noen få skrivefeil å finpusse på, slik at vi ikke kjenner igjen novellene dine, ts. Anonymkode: 2108c...837 Gah, er dette også troll? 😅🙃👻
lille_fiol Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overskriften sier vel det meste, men kan gå inn i noen detaljer om 'hvordan det skjedde, i håp om at det ikke er så patetisk som jeg nå føler meg. Hun jeg er sammen med nå ble kjent for bare noen måneder siden, og sakte men sikkert bygde vi opp kontakt tils jeg våget å be henne ut på date og så ble vi til slutt kjærester. Aldri opplevd at noen liker meg tilbake, eller jeg har opplevd kvinner som på fest har blitt klengete og en gang ikke var sterk nok til å stoppe henne fra å begynne kline med meg. Dette er derimot nytt territorium for meg, og jeg kunne nesten sagt at jeg var forelsket i henne etter første natten på den daten hvor vi bare satt å snakket med hverandre i over 12 timer. Hvor uten å en gang å ha kysset endte opp med å sove sammen i sengen min. Alt klaffet mellom oss men ville ikke skremme henne vekk. Så forteller hun meg i går natt at hun er blitt forelsket i meg, og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være å dra på smilebåndet, problemet er samtidig uten noen kontroll begynte jeg også å gråte. Selv om det var gledes tårer så har jeg nå skikkelig angst over at hun begynner å angre på at hun sa noe og fikk se meg slik. Prøvde å tørke det vekk så godt som det lot seg gjøre mens jeg sa jeg har vært forelske i henne en god stund nå jeg også, men vi fikk ikke snakket så mye mer om det. Det ble mest bare trøstekosing, som ledet til en annen type sex en vi vanligvis har. Jeg likte det veldig godt det jeg syntes det føltes mer intimt og kjærlig enn sexen vi har hatt, det er derimot et stort MEN som ligger bak. Min største frykt er at hun tenker "hva har jeg rotet meg borti" samtidig som hun ikke ville virke overfladisk og egentlig bare hadde sex med meg som vet ikke hva jeg skal kalle det, distraksjon, trøstepremie? Hun voknet før meg og dro på jobb og ikke snakket siden. Hva gjør jeg når jeg ser henne ikveld? Anonymkode: a518c...130 Syns du høres ut som en utrolig snill og god mann, hun er jo forelska! skal mer enn et par tårer til for å fjerne det. Bare nyt denne tiden og kos deg. Hadde jeg vært henne hadde jeg syns det var veldig søtt at du gråt gledestårer,med mindre det var hulking i fang liksom da hadde jeg nok blitt litt satt ut kanskje. Menn som gråter og er i kontakt med følelsene sine syns jeg er en bra ting,de fleste oppgående damer syns det samme. Syns ikke du trenger å si noe,dere hadde jo fantastisk sex. Bare fortell henne hvor glad du er i henne og at du syns kvelden i går var dritbra,det setter hun nok pris på. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du har noen få skrivefeil å finpusse på, slik at vi ikke kjenner igjen novellene dine, ts. Anonymkode: 2108c...837 Hva har skrive feil og noveller å gjøre med hverandre? Anonymkode: a518c...130
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 DundreMilfin skrev (40 minutter siden): Hun tar det som et MEGA kompliment, og tenker nok at hun er glad hun har funnet en som evner vise følelser. Det at menn ikke skal gråte/vise genuine følelser er blant noe av det som gjør at menn havner høyest på selvmordsstatistikken. Det er en del av såkalt toxic masculinity. Det at du klarer vise slike følelser vil komme deg til gode i alle relasjoner, men særlig ovenfor partnere og eventuelle barn. Særlig om du får guttebarn. Så ikke steng helt igjen på det å vise følelser, hun hadde ikke gått over på sex om hun synes det var helt kleint. Det at dere hadde annerledes sex ville jo jeg tolket som at hun og føler det samme som deg. Bra at hun trigger deg til å ta ting mer på sparket - prøv å hold på det dere har istedetfor å overanalysere. DundreMilfin skrev (34 minutter siden): Men asså herregud. Vet ikke hva annet jeg skal si enn at du Jar hatt dårlige voksne rollemodeller. Mora di hadde noen antikvariske holdninger til gutter og emosjoner - så det er jo delvis derfor (og fordi samfunnet bygger opp om det) at du føler det kleint/kjipt. Men, du kommer til å bli en bra kjæreste og eventuell forelder om det blir sånn i fremtiden. Menn som tør vise følelser = gode rollemodeller. Skal prøve å senke meg ned og håpe du har rett. Vil ikke stenge alt av følelser ønsker bare ikke å skremme henne vekk. DundreMilfin skrev (31 minutter siden): Gah, er dette også troll? 😅🙃👻 Jeg skjønner ikke referansen til 837, hva har skrive feil, noveller og nå troll med dette emnet å gjøre? Burde man bruke rettskrivings program her inne eller noe annet? Anonymkode: a518c...130
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 lille_fiol skrev (43 minutter siden): Syns du høres ut som en utrolig snill og god mann, hun er jo forelska! skal mer enn et par tårer til for å fjerne det. Bare nyt denne tiden og kos deg. Hadde jeg vært henne hadde jeg syns det var veldig søtt at du gråt gledestårer,med mindre det var hulking i fang liksom da hadde jeg nok blitt litt satt ut kanskje. Menn som gråter og er i kontakt med følelsene sine syns jeg er en bra ting,de fleste oppgående damer syns det samme. Syns ikke du trenger å si noe,dere hadde jo fantastisk sex. Bare fortell henne hvor glad du er i henne og at du syns kvelden i går var dritbra,det setter hun nok pris på. Ingen hulking nei, føler meg derimot ekstra følsom og sårbar, er skummelt å få det man vil ha, siden jeg nå vet hva jeg kan miste om jeg gjør feil. Kan gjerne støtte og hjelpe de ulike kvinnene i livet mitt gjennom tøffe tider, kan derimot ikke huske siste gang jeg grått foran en kvinne. Anonymkode: a518c...130 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 Hvordan gikk kvelden når hun kom hjem? Fikk du snakket ut med henne, eller roet nervene ned når jeg regner med at hun oppførte seg helt normalt som om ingenting hadde skjedd? Jeg tviler sterkt, og at for deg var dette bare veldig fremmed opplevelse. Derimot om hun reagerte på at du grått så vil jeg si at hun ikke er noe å samle på. Jeg vil jo selvfølgelig ikke ha en mann som begynner å gråte av hver minste lille ting regelmessig, det har faktisk skjedd hvor jeg ikke har vært forelsket men han grått skikkelig av en filleting som var avtennende. Men høres ikke ut som dette var situasjonen her. Anonymkode: 5d6f6...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå