AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Vi skal male soverommet og stuen.. Jeg har vondt i ryggen så klarer ikke det. Min venninne mann skal gjøre det. Han får betaling. Men min nabo jobber i skatteetaten og nå er jeg redd for at hun finner det ut. Kanskje jeg bare skal prøve å male selv? Hva hadde du gjort,? Anonymkode: 34fdf...310
Maskinfører Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Naboen i skatteetaten ser vel ikke hva som skjer på soverommet/stua vel ? 🙂 bare betale han 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Hvordan skal naboen få med seg dette? Anonymkode: 55fb7...5d4
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan skal naboen få med seg dette? Anonymkode: 55fb7...5d4 Kanskje han er innom soverommet en gang i blant 5
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi skal male soverommet og stuen.. Jeg har vondt i ryggen så klarer ikke det. Min venninne mann skal gjøre det. Han får betaling. Men min nabo jobber i skatteetaten og nå er jeg redd for at hun finner det ut. Kanskje jeg bare skal prøve å male selv? Hva hadde du gjort,? Anonymkode: 34fdf...310 Få noen ungdommer til å gjøre jobben for deg, og betale de det som er under skattepliktige summer. Du kan da bare følge de opp og se at de gjør en grei nok jobb. Tar ikke så lang tid å male et soverom, og så stuen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Du får dra med det skattenaboen en tur inn på soverommet først. Så ordner sikkert alt seg. Anonymkode: 0b6a6...7a4
Violetta Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Det er lovlig å leie inn hjelp inntil en viss sum i året. Tror det var 10 000? Sjekk med skatteetaten. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Hadde ikke gjort det uansett siden svart arbeid er ulovlig og skadelig for samfunnet, dumt å gjøre seg til kjeltring for noen kroner. Dessuten så har man ingen garanti etterpå og det er ingen vits i å klage på jobben. Anonymkode: 3b363...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Det er lovlig å betale svart inntil en viss sum. I din situasjon hadde jeg tenkt at å male soverom er innafor å gjøre svart. Det kan jo ikke koste mye for arbeidet? Men noe større enn det ville jeg ikke gjort svart, da har man ingen klagemulighet senere. Anonymkode: fc297...dca
Mezzosoprena Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi skal male soverommet og stuen.. Jeg har vondt i ryggen så klarer ikke det. Min venninne mann skal gjøre det. Han får betaling. Men min nabo jobber i skatteetaten og nå er jeg redd for at hun finner det ut. Kanskje jeg bare skal prøve å male selv? Hva hadde du gjort,? Anonymkode: 34fdf...310 Hvordan skal naboen vite at en person dere kjenner, får betaling for det han gjør og ikke bare gjør dere en tjeneste?
Ohnonotagain Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 (endret) Violetta skrev (5 timer siden): Det er lovlig å leie inn hjelp inntil en viss sum i året. Tror det var 10 000? Sjekk med skatteetaten. Grensen går på 6000kr for "vennetjenester" Endret 29. august 2022 av Ohnonotagain 3
Krist1an Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 Ohnonotagain skrev (4 minutter siden): Grensen går på 6000kr for "venntetjenester" Så lenge mannen til venninnen din ikke er maler av yrke.
PetterKanin Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 Krist1an skrev (1 minutt siden): Så lenge mannen til venninnen din ikke er maler av yrke. Hvilket yrke vedkommende har spiller ingen rolle, så lenge han ikke driver næringsvirksomhet innen dette selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 Men så ta det hvit da vel, om det er mer enn 6000.... Det burde du uansett nabo. Anonymkode: a91cc...9a3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Ohnonotagain skrev (16 minutter siden): Grensen går på 6000kr for "venntetjenester" Ok Anonymkode: fff91...d12
MapleSirup Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 Du skal kjenne på egen samvittighet for å opprettholde svartemarkedet uavhengig av naboen. 1
Antiviruset Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er lovlig å betale svart inntil en viss sum. I din situasjon hadde jeg tenkt at å male soverom er innafor å gjøre svart. Det kan jo ikke koste mye for arbeidet? Men noe større enn det ville jeg ikke gjort svart, da har man ingen klagemulighet senere. Anonymkode: fc297...dca Nei det er ikke lov å gjøre noe svart Det det handler om at du kan sette ut noen jobber til en viss sum som ikke er skattepliktig. Sjekk dette med skatteetaten. Jo om du skal ha fagfolk så koster jobben enormt mye. De tar betalt for kjøring til og fra, utstyr, maling (og nei du kan ikke kjøpe malingen og så skal de bruke den ) Det godtar de aller fleste ikke. Så tar de mellom 500 og 800 kroner timen. Bare der går det masse penger. Pluss maling og diverse rekvisita som de bruker. Kjøper man maling selv og utstyret ? Så betaler noen ungdommer 6000 pr rom for å male ? Da er man er innenfor. Men da kan de bare ta soverommet for 6000 kroner og noen andre må ta stuen for 6000 kroner. Jeg hadde malt et vanlig soverom i løpet av 2 timer pr strøk og hadde da hatt et greit beløp skattefritt for å gjøre den jobben. Flere har spurt meg, men jeg har bare ikke tid eller behov for slike ekstra inntekter. Så om jeg hadde tatt på meg flere slike oppdrag ? Da kan skatteetaten for finne på å anklage meg for å drive mitt eget firma. I alle fall om jeg hadde gjort dette i stor stil.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 38 minutter siden, MapleSirup said: Du skal kjenne på egen samvittighet for å opprettholde svartemarkedet uavhengig av naboen. 😢😢😢😢 Anonymkode: 3a1f6...26d
Brunello Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lovlig å betale svart inntil en viss sum. I din situasjon hadde jeg tenkt at å male soverom er innafor å gjøre svart. Det kan jo ikke koste mye for arbeidet? Men noe større enn det ville jeg ikke gjort svart, da har man ingen klagemulighet senere. Anonymkode: fc297...dca Det er aldri lov å betale svart. Er det lovlig, er det ikke svart. Svart arbeid er et stort samfunnsproblem. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå