AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #21 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lol. Hva skal læreren gjøre med dette? Ta en alvorsprat med mora? Anonymkode: 18944...bd9 LOL? Hva kan læreren gjøre? Du lurer på det? Læreren kan snakke med GUTTEN, som er den mest viktige personen å bli snakket med. Hvem andre tror du? Anonymkode: 68b65...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #22 Skrevet 29. august 2022 Når dattera mi var 11-12 år så drev en gutt i klassen å sendte hun meldinger å kalte hun for en hore osv, sa at han skulle knulle morra hennes og bare masse stygge greier .. Jeg ringte moren hans å leste opp meldingene, dagen etter kom han og moren på døra med blomster å sa unnskyld, og han har aldri turt å si et stygt ord til hun igjen. Nå er de 16. Jeg vet ikke hva som har blitt sagt/skrevet her, men hvorfor skal du ta med dattera di og hva slags møte er det snakk om? Har han sagt at han skal drepe henne eller går det på andre ting? Er det trusler om vold så ville jeg aldri tatt med datteren min dit, har han kalt hun for stygge ting så rydder vel foreldrene opp? Anonymkode: e6115...3a8 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #23 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lot henne slippe. Da fikk jeg beskjed fra guttens mor at han også måtte slippe, for det ble ikke rett hvis kun han måtte stille. Ts Anonymkode: 25b6f...f8b Hadde lett møtt moren, vist henne meldingene og agert videre utifra hennes reaksjon. Anonymkode: 2b5c6...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #24 Skrevet 29. august 2022 Anmeld ungen og meld familien til barnevernet! Anonymkode: 24f40...652
Gjest Kerrs Pink Skrevet 29. august 2022 #25 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde lett møtt moren, vist henne meldingene og agert videre utifra hennes reaksjon. Anonymkode: 2b5c6...7d7 Mora må få se meldingene. Jeg har en tenåringsgutt, hadde jeg blitt fortalt noe sånt ville jeg ønsket å se det med egne øyne. Sånn at jeg visste nøyaktig hvor hardt gutten skal hudflettes. Er det så alvorlig, så kan du i tillegg anmelde han på din datters vegne.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #26 Skrevet 29. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg lot henne slippe. Da fikk jeg beskjed fra guttens mor at han også måtte slippe, for det ble ikke rett hvis kun han måtte stille. Ts Anonymkode: 25b6f...f8b Jaja, da vet du hvor oppførselen kommer fra. Can't fix stupid som man sier. Anonymkode: c0c70...1d1 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #27 Skrevet 29. august 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: LOL? Hva kan læreren gjøre? Du lurer på det? Læreren kan snakke med GUTTEN, som er den mest viktige personen å bli snakket med. Hvem andre tror du? Anonymkode: 68b65...3cc Hvorfor det? Hva har læreren med det å gjøre? Foreldrene til gutten må jo klare det selv. Anonymkode: 18944...bd9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #28 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når dattera mi var 11-12 år så drev en gutt i klassen å sendte hun meldinger å kalte hun for en hore osv, sa at han skulle knulle morra hennes og bare masse stygge greier .. Jeg ringte moren hans å leste opp meldingene, dagen etter kom han og moren på døra med blomster å sa unnskyld, og han har aldri turt å si et stygt ord til hun igjen. Nå er de 16. Jeg vet ikke hva som har blitt sagt/skrevet her, men hvorfor skal du ta med dattera di og hva slags møte er det snakk om? Har han sagt at han skal drepe henne eller går det på andre ting? Er det trusler om vold så ville jeg aldri tatt med datteren min dit, har han kalt hun for stygge ting så rydder vel foreldrene opp? Anonymkode: e6115...3a8 Det er meldinger om at hun er ei stygg fi***, at hun burde dø, samt ting som går på hennes opprinnelse. Jeg viste mora meldingene, så hun vet hva det står. Ts Anonymkode: 25b6f...f8b
Gjest Chroma Skrevet 30. august 2022 #29 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er meldinger om at hun er ei stygg fi***, at hun burde dø, samt ting som går på hennes opprinnelse. Jeg viste mora meldingene, så hun vet hva det står. Ts Anonymkode: 25b6f...f8b Blokker han fra mobilen hennes.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #30 Skrevet 30. august 2022 I klassen til et av mine barn kom det fram at noen av barna hadde fått stygge, rasistiske meldinger, gjennom en klasse-kanal på et el annet nettsted der det ikke var mulig å se avsender. Mor til barnet sa fra til læreren, og det ble virkelig tatt opp, på foreldremøte, i klassen, det kom mange meldinger i Meldeboka til alle om å snakke med barna sine, og etter dette har jeg ikke hørt at noe lignende har skjedd. Det hjalp altså å ta dette med skolen/læreren. Anonymkode: 718bc...e66 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #31 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er meldinger om at hun er ei stygg fi***, at hun burde dø, samt ting som går på hennes opprinnelse. Jeg viste mora meldingene, så hun vet hva det står. Ts Anonymkode: 25b6f...f8b Det er godt at du ikke trumfet gjennom at datteren din må bli med på møtet. Jeg skjønner veldig godt at jenta ikke vil møte opp hjemme hos denne gutten og moren hans. Hvis moren ikke nytter å komme gjennom til så hadde jeg muligens snakket med mobbeombudet i fylket, eller muligens tatt en telefon til politiet, bare for å høre med dem om de har noen løsninger. At en 12-åring sender meldinger til noen om at de burde dø er så langt forbi hva som er greit at det må tas tak i. Også når det går på hennes opprinnelse. Jeg tenker med gru på Manshaus som drepte søstra si pga hennes opprinnelse. Hvis gutten får et lite klapp på skulderen med "dette var dumt, dette må du ikke gjøre igjen" uten andre konsekvenser så kan han bare fortsette, han får ikke reaksjoner nok til at han gir seg. Anonymkode: f927e...ad2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå