AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg har sett på aspca.org for å sjekke hva slags planter som er trygge for katter. Jeg så bl.a at fire varianter av Peperomia var trygge. Men de jeg så på Plantasjen som het Peperomia Arifolia, eller Peperomia Maculasa, sto det ingenting om. Er det noen som vet om de og er trygg? Er det noen som kan nevne trygge grønne planter for katter? De fleste steder står det om hvilke som er giftige. Jeg ønsker å vite hvilke som er trygge. Anonymkode: c77ce...acb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Jeg vet elefantfot er trygg. Dessverre er den også populær å tygge på. Anonymkode: fda49...300
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Elefantøre og pachira aquatica skal være trygge. Jeg har en ficus ginseng og en crassula ovata gollum som jeg mener jeg sjekka ut at var trygge før jeg fikk katten min for noen år siden. Men de er visst farlige likevel! Katten min har aldri vist noen interesse for å tygge på dem da. Du har sikkert googla allerede, men hvis du søker på engelsk får du iallfall noen lister over trygge planter også. F.eks. her: https://www.architecturaldigest.com/story/pet-friendly-houseplants (Venus flytrap hjelper i tillegg til å minske småfluer og kryp i vannskåla, hvis du plasserer dem i nærheten av hverandre.) Anonymkode: e0984...393
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Jeg pleier å gå rundt på plantasjen og slå opp i veterinærkatalogen om planteforgiftninger. Stort sett står plantenavnet også på potten. Er alltid noe jeg ikke finner der, men da lar jeg være å kjøpe det, og styrer unna alt som kan være farlig. Vi har kjøpt arekapalmer som skal være trygge for pus, dessverre ELSkER han å slå den og og grave i potten. Anonymkode: 7be51...049
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg pleier å gå rundt på plantasjen og slå opp i veterinærkatalogen om planteforgiftninger. Stort sett står plantenavnet også på potten. Er alltid noe jeg ikke finner der, men da lar jeg være å kjøpe det, og styrer unna alt som kan være farlig. Vi har kjøpt arekapalmer som skal være trygge for pus, dessverre ELSkER han å slå den og og grave i potten. Anonymkode: 7be51...049 Her kjenner jeg meg så vanvittig godt igjen. Er vel derfor jeg etterhvert har gitt opp. Timesvis på plantasjen med oppslag på ulike navn. Og når man fornøyd kommer hjem og setter planten på plass er det jo bare noen timer, så er det frest jord ut over hele gulvet, og planten er halveis opptygd, og brukt som boksebag. Anonymkode: fda49...300
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg pleier å gå rundt på plantasjen og slå opp i veterinærkatalogen om planteforgiftninger. Stort sett står plantenavnet også på potten. Er alltid noe jeg ikke finner der, men da lar jeg være å kjøpe det, og styrer unna alt som kan være farlig. Vi har kjøpt arekapalmer som skal være trygge for pus, dessverre ELSkER han å slå den og og grave i potten. Anonymkode: 7be51...049 Haha, kjenner meg så igjen jeg også. Ser ut som den særingen der jeg går rundt med mobilen og søker etter info. Anonymkode: 821e6...2e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå