Gå til innhold

Hvorfor lar du ord skade deg

Fremhevede innlegg

Skrevet
sunshineinmypocket skrev (18 minutter siden):

Har du slått hodet ditt og mistet en ene hjernecellen du hadde?

Håper dette er tull og trolleinnlegg

Hva håper du er tull med dette innlegget?  

Anonymkode: d5e86...660

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 8/29/2022 at 4:01 PM, AnonymBruker said:

Mulig dette   er perler for svin og folk flest ikke klarer å skjønne det? Håper 100% jeg tar feil. Men hvor ofte blir du skadet av ord? Det går jo ikke å bli skadet av ord, med mindre du lar ordene skade deg. 

om noen stikker deg med kniv, slår deg i ansiktet, skyter deg, så er det jo klart du blir skadet.

Men å klare å mestre følelsene sine er noe dere bør invistere i. Dere har makten til å klare å unngå å FØLE at dere bli r skadet av hva andre klarer å lire av seg. For du ble faktisk ikke skadet av ord. Ord kan skade deg om du lar de gjøre det 

Det er ikke ordene i seg selv som gjør vondt, men hensikten hos den som bruker ordene, viljen deres. Ord forteller at det er et menneske som vil vondt, og da reagerer man på det.

Anonymkode: 1f0b5...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja bra. Jeg vet at man kan ødelegge seg selv fullstendig av hva andre sier, rett og slett fordi hjernen din har så ekstremt mye makt. Den kan rive deg ned i angst og depresjon fordi den har så mye makt. Men da kan deg også bygge deg opp om du lærer å bruke den riktig. 
Og nei, jeg er ikke frelst, hverken av meg selv eller av noen andre, og jeg skal ikke frelse noen. Ønsker bare å minne folk på hvor vannvittig mye makt de har over hvordan de selv kan ha det. Mange har glemt det. Men hvis 1, eller fler, klarer å ta seg til dette er jeg fornøyd. 

og nå snakker jeg ikke om ytre kriser. Folk som holder på å dø av bomber eller sult har kun ett problem. Enten bombene eller matmangelen. Problemet deres er ikke om noen syns de ser stygg ut på håret (for å ta et barnslig eksempel). Folk som er i truede livssituasjoner snakker jeg overhode ikke om.  De har reelle problemer som faktisk skader deg.
Jeg snakker kun om at du selv har en så sterk mentalitet at det er du som kan velge om hvordan du kan ta hva andre sier om/til deg. Du har faktisk styrken til å ha det bra på tross av hva folk rundt deg klarer å lire ut av munnen sin. 

Å påstå at jorden er rundt til noen som påstår at den er flat er bare bortkastet tid. Så jeg prøver ikke å overbevise folk som ikke er mottakelig heller. De syns jeg snakker tull, og det får være greit. 

Er du seriøs?????? Rive seg selv ned av andres ord???????   🤯 Så hvis noen sier til deg hver dag at du er dum, klarer du å komme deg forbi det? Skal mobbere få lov til å si hva som helst? Skylde på offeret liksom, at de ikke er mentalt sterke fordi de ikke tåler hva de hører som er MOBBING??? Du er ikke helt riktig vel bevart

Anonymkode: 82653...50a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke ordene i seg selv som gjør vondt, men hensikten hos den som bruker ordene, viljen deres. Ord forteller at det er et menneske som vil vondt, og da reagerer man på det.

Anonymkode: 1f0b5...f29

Det er ikke viljen til personen som gjør vondt. Det er hvordan du tar det. Du trenger ikke være så hard mot seg selv at du lar en person som ønsker å såre deg med ord få såre deg. Du har en enorm kapasitet til å klare å ikke la det bryte deg ned. Vil minne folk på det, for veldig få har oppdaget det dessverre. Dere fortjener bedre, så derfor jeg sier det. Det er mulig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du seriøs?????? Rive seg selv ned av andres ord???????   🤯 Så hvis noen sier til deg hver dag at du er dum, klarer du å komme deg forbi det? Skal mobbere få lov til å si hva som helst? Skylde på offeret liksom, at de ikke er mentalt sterke fordi de ikke tåler hva de hører som er MOBBING??? Du er ikke helt riktig vel bevart

Mobberen har skylden for hva som blir sagt. Og det er aldri greit å mobbe noen. Det er mobberen sin feil om mobbing skjer. Heldigvis har mobbeofferet all makt i verden til å ikke la seg bryte ned. Skulle ønske fler oppdaget det. 

Skrevet

Tror de som blir veldig trigget av dette budskapet egentlig er de som trenger å trene seg mest på å meste følelsene sine. Dessverre er ikke alle mottakelig for sånt her. For mange ser dette bare dumt ut, og at man selv kan være sin lykkes smed høres sikkert søkt ut.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror de som blir veldig trigget av dette budskapet egentlig er de som trenger å trene seg mest på å meste følelsene sine. Dessverre er ikke alle mottakelig for sånt her. For mange ser dette bare dumt ut, og at man selv kan være sin lykkes smed høres sikkert søkt ut.

DU TRENGER SERIØST HJELP!!!!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DU TRENGER SERIØST HJELP!!!!!

Hjelp for hva egentlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mobberen har skylden for hva som blir sagt. Og det er aldri greit å mobbe noen. Det er mobberen sin feil om mobbing skjer. Heldigvis har mobbeofferet all makt i verden til å ikke la seg bryte ned. Skulle ønske fler oppdaget det. 

Så hvis man er sterk skal man bare finne seg i hva som helst? Mobberen skal ikke få konsekvenser. Du motsier deg selv med å skylde på offeret hvis de ikke er sterke mentalt. Man kan være det sterkeste mennesket mentalt i hele verden og fotsatt bli såret av ord. Dette har INGENTING med å tåle eller ikke tåle mye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvis man er sterk skal man bare finne seg i hva som helst? Mobberen skal ikke få konsekvenser. Du motsier deg selv med å skylde på offeret hvis de ikke er sterke mentalt. Man kan være det sterkeste mennesket mentalt i hele verden og fotsatt bli såret av ord. Dette har INGENTING med å tåle eller ikke tåle mye.

Jeg skrev ingenting i innlegget om konsekvenser for de som slenger Dritt eller konsekvenser for mobbere. Sa ikke at man skal akseptere at folk mobber. 

jeg snakket om hvordan du skal ta det selv. Hvordan mobbere skal blir irettesatt er et annet tema

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns ikke det er ok å mobbe noen, det er fryktelig å mobbe noen. Men mobbing skjer hele tiden. Folk slenger dritt hele tiden. Bare se på kun dette enkleste innlegget. Innlegget mitt har blitt beskrevet som det dummeste de har lest, at jeg ikke er vel bevart, at jeg har mistet den ene hjernecellen jeg hadde,  at jeg ikke skjønner en dritt om dette, at jeg er nyfrelst, at jeg trenger seriøs hjelp, at jeg ikke er vel bevart, at jeg mener at folk kan si hva de vil uten at folk har rett til å bli såret. 

Nei det mener jeg ikke. Ingen bør si hva de vil, ingen bør mobbe. Å mobbe er feil. Men folk gjør det. Dessverre 
Alle har rett til å bli såret. Det er veldig forståelig at folk blir det. Men de fortjener ikke bli såret, derfor jeg jeg skriver innlegget. Minner de på at selvom andre behandler de som dritt så kan man trenes opp til å ikke føle at man blir skadet av det.

Jeg mener ingen bør mobbe, men det skjer. Mobberne ble få sterke konselvenser slik at de slutter. Såklart mener jeg det. Det mener vel de aller fleste. Så derfor lagde jeg ikke et innlegg om det, fordi det sier seg selv. Så jo, jeg er enig i at ingen skal mobbe. Så har vi det ute av verden

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...