Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært samboere i 1 år og i starten gjorde han noen ting som ikke var greit som feks å chatte med masse damer på snap, legge til pene jenter på Facebook osv. Han avsluttet egentlig sin «single oppførsel» litt sent.. Vi hadde noen runder med dette og jeg la det bak meg. Nå i det siste har dette begynt å plage meg veldig og jeg merker at jeg tar avstand til han.. har begynt å tenke mer i detalj på disse tingene. Typ «hvordan kan du legge til en fremmed dame på Snapchat og skrive at hun er utrolig flott» samme kveld som du møter familien min for første gang.. I starten var jeg nok så forelsket og ville satse på oss at jeg bare godtok unnskyldingen hans også har disse tankene kommet i ettertid.. Han skjønner ikke hvorfor jeg plutselig er «sur» nå og det gjør ærlig talt ikke jeg heller.. tror kanskje det er fordi vi har snakket om å få barn og at jeg går han ekstra i sømmene for å finne ut av om dette er riktig mann. 

Anonymkode: 8a703...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om dere begge har noe å bearbeide. 

Dere må klare å legge fortiden bak dere, og ikke trekke den opp igjen hele tiden, om dere skal gå videre. 

Hvis du nå plages så mye av dette, og ikke tror du kan komme over det raskt, bør du heller bryte ut av forholdet.

Anonymkode: 1bd4c...45d

• Hjerte 2
Skrevet

Vel, forelskelse gjør en blind.

• Liker 1
Skrevet

Dere har vært samboere i 1 år, han møtte familien din først etter dere ble samboere - han har flørtet med andre kvinner. Og dere snakker om å få barn sammen? 😳🙈‼️😅

Anonymkode: 31551...7a0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Som et tankeeksperiment bør du stille deg et spørsmål :

"Kan jeg gifte meg med denne mannen?"

Hvis det er helt uaktuelt bør du ikke ha ham som donor /barnefar heller, siden du risikerer å ha ham i livet for alltid på en eller annen måte som barnefar.

Anonymkode: 7b31e...25e

Skrevet

Det sies at når man tilgir/går videre med en sak, så skal man dermed legge den fra seg. Det at du tenker på disse tingene, og lar det gå utover din samboer - er regelrett umoden oppførsel, men der har dere kanskje noe til felles? En ting er å tenke på det for seg selv, og prøve å bearbeide på egen hånd - men å la dette gå utover din samboer, er urettferdig og umoden oppførsel av deg. Du får bestemme deg om dette er noe du klarer å legge fra deg, eller ikke. For i et parforhold så er det faktisk ikke slik at man kan ta opp tidligere problemer, og la det forsure hele forholdet. Så igjen, du må finne ut av om du vil fortsette eller ikke, men du trenger ikke la det gå utover din samboer. 

Skrevet

Du må iallfall jobbe deg igjennom disse tankene, før du får barn med han. Det er nok ikke vits i å ta det opp med han nå, da blir det bare krangling. For han er jo ferdig med dette nå. 

Anonymkode: d02a1...4cc

Skrevet

Jeg har forståelse for at du tenker ekstra på dette nå som du begynner å tenke på barn. Får dere barn sammen, så må du forholde deg til han resten av ditt liv. Uavhengig av hvordan det går med forholdet. 

Et spørsmål fra meg - opplevde du at han selv forsto at de handlingene var illojale overfor deg, eller var det du som måtte tvinge igjennom at han sluttet med de? (Evt har han sluttet? )

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det viktigste i et godt samliv er å aldri la noe bli glemt. 

Gjorde han en feil for 1 eller 10 år siden, minn han på det. Eller, du trenger kanskje ikke minne han på det verbalt, det er enda bedre å vise det med kroppsspråk og gemikk.. 

Mitt råd, vær kjølig og kald - hold avstand. Søker han deg fysisk så trekk deg unna. Ikke si noe om hva som plager deg. 

Sist men ikke minst, skap usikkerhet. Det kommer det alltid mye godt ut av.

Lykke til. Dette klarer du 🤗

Anonymkode: ee12b...44b

• Liker 1
Skrevet

Stoler du på han? Klarer du å stole på at han ikke gjør det igjen? Hva skjer om du finner ut at han fortsatt gjør det? Og hvordan vet du at han faktisk har sluttet å gjøre det?

Anonymkode: 2a890...cb8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det sies at når man tilgir/går videre med en sak, så skal man dermed legge den fra seg. Det at du tenker på disse tingene, og lar det gå utover din samboer - er regelrett umoden oppførsel, men der har dere kanskje noe til felles? En ting er å tenke på det for seg selv, og prøve å bearbeide på egen hånd - men å la dette gå utover din samboer, er urettferdig og umoden oppførsel av deg. Du får bestemme deg om dette er noe du klarer å legge fra deg, eller ikke. For i et parforhold så er det faktisk ikke slik at man kan ta opp tidligere problemer, og la det forsure hele forholdet. Så igjen, du må finne ut av om du vil fortsette eller ikke, men du trenger ikke la det gå utover din samboer. 

Såklart tidligere problemer kan dukke opp igjen.

Ofte ser man ikke hvor dårlig oppførselen var før man har fått det litt på avstand. 

Anonymkode: e4c4f...dd0

• Liker 3
Skrevet

Du må bestemme deg for om du har lagt dette bak deg eller ikke. Hvis du ikke greier det, så er det like greit å bare gjøre det slutt i stedet for å drive å lage surskap for noe som var for lenge siden og som han ikke driver med lenger. Det er ingenting han kan gjøre med dette nå. Dere hadde jo skværet opp, og plutselig skal han straffes og "stilles for retten" på ny? Nei, om du skal fortsette å gnage på dette, så tenker jeg at det er best at du gjør det som singel. Eller at du legger det bak deg 110%. Kan det være aktuelt med parterapi? (jeg har ikke peiling på sånt)

Anonymkode: 3ba6a...9c3

Skrevet

Hva ville han sagt om du la deg etter masse menn på nett? 

Anonymkode: fc8b0...846

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det viktigste i et godt samliv er å aldri la noe bli glemt. 

Gjorde han en feil for 1 eller 10 år siden, minn han på det. Eller, du trenger kanskje ikke minne han på det verbalt, det er enda bedre å vise det med kroppsspråk og gemikk.. 

Mitt råd, vær kjølig og kald - hold avstand. Søker han deg fysisk så trekk deg unna. Ikke si noe om hva som plager deg. 

Sist men ikke minst, skap usikkerhet. Det kommer det alltid mye godt ut av.

Lykke til. Dette klarer du 🤗

Anonymkode: ee12b...44b

Gode råd!  Her vil jeg også minne på viktigheten av dokumentasjon. Det er mange som er naturlig glemsk, og bare lar små episoder fare. Ved å skrive dagbok, og samle alle screenshots, meldinger etc, så er det lettere å holde seg skjerpet. Sørg alltid for å ha en boks sur melk i kjøleskapet, som du kan servere ham. 

Anonymkode: 13f4b...6ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...