Gå til innhold

Vill lämna men fast i relationen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bott i Norge i 17 år, har sambo och tre barn. Har en fin man som gör allt för familjen sin men jobbar väldigt mycket. Jag har inga känslor kvar för han å vi lever som vänner känns det som. Hade sex häromdagen men kände ingenting för han. Vi har väldigt sällan sex men gjorde egentligen för att se hur jag kände. 

Har just nu inget jobb men snart så löser det sig. Å då tänker ni varför jag inte flyttar ut....Vi bor i ett hus som är belånat till taket då min man är väldigt oekonomiskt, han har adhd å svårt med massor av saker. Lämnar jag honom så måste han nog flytta å detta är hans besteföräldrars gamla hus. Jag har dessutom ingen av min svenska familj här men har goda vänner runt mig. Så vad gör jag?! Känner att jag är fast i en relation som inte är bra för mig men vet inte heller hur jag ska göra den bättre.....

Anonymkode: 4bdfd...987

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, hjelp! Dette var akkurat som å lese om meg selv.
Vi har vært sammen i 18 år, har 2 barn. Jeg har ingen følelser for mannen min lenger. Jeg har prøvd i flere år å få de tilbake, men det går ikke. Forrige gang vi hadde sex var i mai tror jeg, og da er det liksom bare å få det overstått. Jeg har fortalt han at jeg ikke føler det samme lenger. Men, han vil fortsette å prøve. Mest på grunn av barna, men også fordi vi bor i hans barndomshjem som han er veldig glad i. Hvis jeg drar så har han ikke råd til å bo her aleine. Mannen min er verdens snilleste!! Jeg ønsker han virkelig bare alt godt! Jeg føler meg elendig hvis jeg skal gå fra han og i tillegg måtte "kaste" han ut av huset. Derfor blir jeg. Selv om jeg bare blir mer og mer deprimert.

Anonymkode: 35d68...a9f

Skrevet

Ojdå, detta var ju väldigt likt ja. En väldigt svårt situation vi är i. Svårt å veta hur man ska göra utan att det blir alltför stor omställning för alla inblandade. 

Jag har dessutom inget jobb just nu för jag sa upp mig från ett företag som inte betalde ut lönen. Får hjälp av nav tills jag får ett nytt jobb så det är ju bra 😀

Känner som du att man bara blir mer och mer deprimerad för man finner ingen lösning. Jag har börjar ta vara lite mer på mig själv så som att gå långa turer, äta bättre å försöker göra mer saker som gör mig glad. Har tyvärr kommit dit att jag inte vet vad som är kul längre, vad som får mig att må bra å det är ju inget bra alls..... 

Skrevet

Er han interessert i å arbeide med parforholdet? Selv om det ser svart ut, så kan det være mulig å redde forholdet med mye hard jobbing. 

Anonymkode: a3ef8...4b7

Skrevet

Han tycker vi har det bra han men skulle vilja ha lite mera närhet/sex. Tror inte riktigt att han förstår hur jag känner även om jag har förklarat det för han. Jag har inte sagt allt men han måste ju känna att jag inte är som förut. 

Han tar mig för givet så skulle jag verkligen flytta så tror jag han skulle bli väldigt ledsen. Vill gärna att det ska fungera men vet inte om det gör det längre.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han tycker vi har det bra han men skulle vilja ha lite mera närhet/sex. Tror inte riktigt att han förstår hur jag känner även om jag har förklarat det för han. Jag har inte sagt allt men han måste ju känna att jag inte är som förut. 

Han tar mig för givet så skulle jag verkligen flytta så tror jag han skulle bli väldigt ledsen. Vill gärna att det ska fungera men vet inte om det gör det längre.....

Skjønner.
Er det én ting (eller et par) som han gjør/ikke gjør som du misliker mest, og som du kan prøve å få til en endring på? F.eks. Dette med at du føler at han tar deg for gitt, er det en ting/situasjon som får deg til å kjenne ekstra mye på det? Kan være så enkelt som at han ikke ser deg inn i øynene når dere snakker sammen, eller at du ønsker en klem når han kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: a3ef8...4b7

Skrevet
On 8/29/2022 at 3:22 PM, AnonymBruker said:

Vi bor i ett hus som är belånat till taket då min man är väldigt oekonomiskt, han har adhd å svårt med massor av saker. Lämnar jag honom så måste han nog flytta å detta är hans besteföräldrars gamla hus. .

Er du medeier av huset? 

I så fall, begynn med å få styr på økonomien. Så har du bedre oversikt hvis du vil forlate ham, og alternativt er det bare godt å få ryddet opp i det. Hvis mannen ikke kan hitte ut av økonomi, så er det ikke han som skal stå for det. 

Anonymkode: 3dd6d...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...