AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 De blir jo fort store...hvor ofte og hvor mange plagg om gangen burde man kjøpe? Jente 3.5 år gammel Anonymkode: c1d14...64e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Kjøper det som er nødvendig, og ting på tilbud hvis ikke klespakke, på finn.no Anonymkode: b79fd...296 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Man må jo kjøpe når de vokser ut av det eller det blir utstlitt. Jeg har aldri sett nødvendigheten av å ha så veldig mye klær. Nok til noen skift hjemme og i barnehagen, pentøy, utetøy etc. Har heldigvis arvet en del, men sko (bortsett fra pensko), støvler etc som brukes mye har jeg alltid kjøpt nytt. Har også passet på å kjøpe noe klær på salg utenom sesong. Anonymkode: d7d2a...a59 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Jeg kjøper klespakker på finn ca en gang i året. Anonymkode: 660d4...00c 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Kjøper ved behov, men typ ull kjøper jeg når det er tilbud, også arver jeg en del, så blir ikke så ofte. Anonymkode: e82e9...9c9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Ved behov. Og behovet varierer jo. Noen ganger er det voldsomt vekstspurt, og det er behov for masse nye klær på en gang. Ellers erstatter vi en bukse når det går hull på den gamle, og kjøper da en størrelse opp om vi ser ungene begynner å bli klar for større klær. Anonymkode: 15a28...b5a
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Fyller på etterhvert som han vokser ut av ting. Prøver å unngå å kjøpe for mye da det ofte ikke rekker å bli slitt før vi må bytte ut garderoben 😭😭😭🤪😅
Irja Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Kjøper ved behov. I noen perioder vokser de fort, andre saktere. Sånn som nå har datteren min på 9 vokst noe helt vanvittig i sommer. Alle bukser er for korte, så der må jeg handle inn en del. Sønnen min på 4 år er veldig aktiv, og sliter ut mye klær. Gjerne før de blir for små. Når f.eks vinteren er over, så går jeg over alt av vinterbukser, tykke luer, votter og ull. Det jeg vet ikke passer neste år, blir solgt eller gitt bort med en gang. Så handler jeg inn nyt vintertøy t i løpet av sommeten på finn/facebook eller på salg.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i barneklær. Følger med på nye kolleksjoner som kommer ut og liker å bli inspirert. Jeg kjøper når jeg kommer over noe kult, i snitt ett plagg annenhver måned. Det varierer. Han har ikke overflod av klær Anonymkode: 299fc...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Er velsignet med en mor som er helt rå på brukt-kupp og å handle på salg, så hun har stadig noen plagg liggende. Sier ifra når vi begynner å bevege oss mot neste størrelse, og så går hun gjennom det hun har liggende og ser om det er noe som passer. Hender også at hun får tak i noe arvetøy fra venninners barn og barnebarn. Ellers kjøper vi en ålreit klespakke brukt og supplerer underveis med det vi ser at mangler fra pakken. Har dog lært at vi må være litt obs på hvilke merker vi velger når vi supplerer underveis. Sitter Lindex perfekt på han, supplerer vi med Newbie i neste størrelse siden de er litt mindre i størrelsen, for eksempel. 😅 Anonymkode: 2fc77...3a0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 kjøper nytt hver mnd, det er viktig at barna ser og føler seg bra. 😊 Anonymkode: 60abe...bda 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 Kjøper nytt ved behov. Så og si hele barnetrygden blir brukt på klær/sko/utstyr til barna. Anonymkode: 0dc16...4ea
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 Minst en gang i uken 😅 Anonymkode: d67b5...3a8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: De blir jo fort store...hvor ofte og hvor mange plagg om gangen burde man kjøpe? Jente 3.5 år gammel Anonymkode: c1d14...64e Jeg kjøper to ganger i året, når det er salg. Jeg har alltid klær i skapet med etikette på så bare tar frem når de vokser til. Utenom det, kan det hende at jeg bommer litt men stortsett regner jeg riktig. Jeg har 3 barn. Anonymkode: 0005f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 Ofte, har stor interesse for barneklær Anonymkode: 37c0e...296
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Tja, ca to ganger i året, vår og høst. Hvor mange plagg, kommer helt an på behovet. Prøver å ha en 6-7 bukser/tights og tilsvarende gensere og t-skjorter, og en 4-5 shortser om sommeren. Men de har de samme til de ryker eller de vokser ut av det, men ofte har de vokst ut av fjorårets sesongklær et år senere. Yngste arver aller mest, supplerer for at hun skal "få noe" når storesøster må få nytt fordi hun har vokst ut av det gamle. Og så kjøper jeg inn noen julegensere med morsomt motiv som de får i gave 1.desember. Helt unødvendig, jeg bare elsker jul 😄 Anonymkode: 24739...8ff
Miss moneypenny Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): kjøper nytt hver mnd, det er viktig at barna ser og føler seg bra. 😊 Anonymkode: 60abe...bda Dette må jo være trolling. Jeg ville sagt at det er viktig at barna ser sin egen verdi uavhengig av utseende og klær.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Kjøper når jeg ser noe trengs, og ellers bytter jeg ut ved skifte av sesong ☺️ Anonymkode: a4383...72c
Lonelily Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 Ser nok at vi kunne klart oss med litt mindre klær. Har en gutt på 4 som jeg i år har jeg kjøpt inn en del ull til (eldste på 9 har mindre og sniker inn litt kjønnsnøytralt som lillebror arver). Til mini er str 110-116 i ulltøy noe som passer neste år også. Har 3 sett fra i fjor som nok passer i år + 8 nye sett som er til i år og neste år. 3-4 sett superundertøy i tillegg. Det er mer enn man trenger, men vi bruker det i bhg, hjemme og ofte som pysj også, så greit å ha litt å rotere på så det ikke blir helt tynnslitt. Til høst og vinter bruker vi omtrent aldri bomull eller jeans. Mye bedre å investere i superundertøy, ull og mellomlag i fleece/ull. Små barn søler mye, så da må man enten vaske mye eller ha litt mer. På en annen side så begynner man da å komme opp i størrelser som varer lenger. 3-4 åringer sliter gjerne ut klærne før de blir for små 😅 Følger med og kjøper på salg, som oftest et halvt år før det skal tas i bruk. Barnas hus har forresten 50% på ull med innside av bomull/viskose akkurat nå. 1
xaca Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 Aldri. Hun har hatt samme svart-kvitt klean snart 13 år..🧐😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå