Gå til innhold

Er dette nok klær eller lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Føler at gutten min har litt lite klær. Mens mannen min mener det er nok.

Han har ca 5 bukser og 1 jeans.  og rundt 7-8 overdeler. Og det er både tynne tykke gensere.

Hva mener dere er det nok? Han er snart 4 år gammel

Anonymkode: 397d3...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres lite ut med tanke på barnehage. Har 10 av hvert klesplagg hvis ikke mer 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 50715...b53

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei

Han har ca 5 bukser og 1 jeans.  og rundt 7-8 overdeler. Og det er både tynne tykke gensere.

Jeg syns det hørtes lite ut. 8 overdeler med både tynne og tykke gensere, er jo ca 4 vanlige overdeler for sommer/vår/høst, og ikke nok for en genser hver dag engang. Her blir de skitne i løpet av uka hvertfall. 

Anonymkode: cddb2...62f

• Liker 2
Skrevet

Har han alltid rene klær uten at dere må vaske halvfulle maskiner? Jeg føler det er et godt mål på mengde klær, og svaret vil avhenge av ungen. Vi måtte bl.a doble antall bukser ved bleieslutt, og det går alltid mer klær om sommeren når de er ute uten utedress.

Anonymkode: 73a05...64c

• Liker 2
Skrevet

Til en 4-åring synes jeg det høres lite ut, men det kommer jo an på hvor ofte man vasker klær, og hvor mye barnet sliter på klærne og skitner seg til. Min gutt rullerte nok på ca samme antall plagg i den alderen (favorittene), men det hendte rett som det var at det var godt å ha de klærne han ikke brukte like mye i bakhånd. 😛

Anonymkode: 144d7...db0

Skrevet

Høres greit ut. Less is more

Anonymkode: 7137f...2e3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva opplever du selv da. Føler du at det er nok eller for lite, må du vaske klærene hans ofte for å ha klærene rene  eller går det greit.

Anonymkode: 50e00...146

• Liker 1
Skrevet

Om du skal kjøpe inn mer klær, kjøp da i en størrelse for stor. 

Jeg kjøpte kun hver annen størrelse før barnet begynte på skolen. Da er klærne en kort periode for store, deretter passer og så en kort periode er de litt for små. Men det gjør faktisk ikke noe. 
De vokser så fort uansett. 

Anonymkode: 34517...008

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har han alltid rene klær uten at dere må vaske halvfulle maskiner? Jeg føler det er et godt mål på mengde klær, og svaret vil avhenge av ungen. Vi måtte bl.a doble antall bukser ved bleieslutt, og det går alltid mer klær om sommeren når de er ute uten utedress.

Anonymkode: 73a05...64c

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva opplever du selv da. Føler du at det er nok eller for lite, må du vaske klærene hans ofte for å ha klærene rene  eller går det greit.

Anonymkode: 50e00...146

Klærne må vaskes etter engangs bruk pga barnehage. Maskinen settes på 3-4 ganger i uken da vi er flere i familien. Han har alltid rene klær tilgjengelig

Ts

Skrevet

Til eldstebroren min hadde det vært mer enn nok klær. Han griste lite med mat og likte ikke "skitten-lek". Han ville helst sitte inne og bla i bøker, for gris, jord og søl var ekkelt og skummelt.

Til meg hadde det aldri i verden vært nok tøy. Jeg var en skikkelig klumsete unge som sølte mye med maten og elsket å grise under lek. Jo mer gjørme, jo bedre, og alltid lommene fulle av meitemark og kattebæsj. Forsvant jeg, var det bare å lete etter nærmeste vanndam. Kunne fort gå gjennom flere skift i løpet av én dag i barnehagen, liksom.

Har han alltid nok med rent tøy, så er det ingen fare, tenker nå jeg. Men er fint å ha noe ekstra liggende i tilfelle.

Anonymkode: 75122...9dc

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på dere, det. 

Om dere må vaske ikke-fulle maskiner støtt og stadig fordi han går tom for rene klær, vil jeg si han har for lite. Om det derimot aldri går tomt for rene klær, har han nok. 

Vi har to barn, og de er begge eksperter i å skitne seg ut. Vi voksne trener også en del. Så vi har full maskin minst to ganger i uken. Begge greier seg fint med 7-8 overdeler og 5-6 bukser, selv med reserve i bhg. 

Anonymkode: 8597d...ff7

Skrevet

I mine øyne lite, selv da eldstemann begynte på skolen ville det lite fordi jeg hater å tørketromle klær så det tar litt tid å tørke klær. Vi andre har ikke samme typer klær som må vaskes like ofte, så måtte samle opp litt. Det måtte alltid ligge skift i barnehagen, byttet ofte bukse når han kom hjem fra barnehagen (full av sand), så på to dager kan det blitt brukt 5 par bukser/gensere

Anonymkode: f7af6...58d

Skrevet

Jeg synes ikke det er nok. Har en på 4, og han var vel 15 gensere, t-skjorter, bukser osv. Skal sies at han er en bajas, og jeg vasker/lapper mye klær.. 

Orker ikke vaske klær i ett sett, og vil vaske fulle maskiner. Kjøper rimelige klær brukt 👌🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Veldig lite

Anonymkode: 0ec50...c29

Skrevet

Dersom man bare setter på fulle vaskemaskiner, og man ikke går tom for klær i mellom den syklusen, så har man ikke for lite klær.

Anonymkode: 01220...613

• Liker 1
Skrevet

Det hadde ikke holdt her med mkndfe jeg vaska hver dag. Sønnen min kan fint bruke tre bukser bare på en dag! To i barnehagen f.eks og bytter når han kommer hjem. Han er av  de barna som leker med kroppen. Full av sand.

Anonymkode: 6b83c...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...