Gå til innhold

Ubehagelig barnehagen/barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har en diskusjon om samværet til vår datter, ender alltid opp med at vi krangler og jeg er litt usikker på omsorgseven til barnefaren, da dette var en av grunnen hvorfor det ble slutt. 

Barnevernet undersøker og har sendt inn et spørsmål undersøkelse til barnehagen som jeg var klar over. 

En av barnehage ansatte som ikke er i avdeling/gruppen der min datter går forfølger meg 😂 hvis ikke hun gjør det gjemmer hun seg i et hjørne og hører etter når vi ankommer.

Hun står også bak ryggen på en av de ansatte som har min datter mest bare for å lytte og være med.  

Altso jeg skjønner at de driver å undersøke, men på den måten 🤷‍♀️ en litt ubehagelig men har forståelse.  

Må bare nevne at barnehagen ikke vet hvorfor det ble sendt bekymrings melding. Vil helst holde det privat.  

Har dere opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 419ff...d73

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd noe lignende, svært uprofesjonell måte gå frem på.

Anonymkode: 18127...7f0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri opplevd noe lignende, svært uprofesjonell måte gå frem på.

Anonymkode: 18127...7f0

Ja det synes jeg virkelig, men nå vet ikke barnehagen hvorfor det ble sendt bekymringsmelding. Burde jeg si ifra til barnehagen?  Eller bare la være 😅😂

Skrevet

Ja, opplevd lignende. Utrolig lite diskret observering av ungen og meg. De hadde ingenting å komme med, til slutt. En gang røpet ungen at en av de ansatte var på kontoret bak garderoben. Det var utrolig klønete gjort som hevn fordi jeg klagde inn barnehagen til bydelsadmin. 

Anonymkode: 5479c...d92

Skrevet

Skjønner at barnehagen har fått beskjed om å uttale seg til barnevernet, men de skal jo ikke starte egen «etterforskning».

De skal vel bare svare på generelle spørsmål om hvordan barnet fungerer og om det virker bra ivaretatt?

De har ikke fått vite innholdet i meldingen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det synes jeg virkelig, men nå vet ikke barnehagen hvorfor det ble sendt bekymringsmelding. Burde jeg si ifra til barnehagen?  Eller bare la være 😅😂

Jeg hadde sagt ifra til den ansatte det gjelder, tatt hun i situasjonen og sagt at "hallo, står du her å lytter til hva jeg sier". Noe så utrolig frekt. Barnehagen har fått en spesifikk oppgave av barnevernet, barnehagen har ingenting med hvorfor barnevernet er innblandet med dere - jeg hadde nok klaget inn den gjeldene ansatte til ped.leder og tatt en prat med ped.leder om at det er svært ubehagelig med slik oppførsel. 

Anonymkode: 9904f...170

• Liker 2
Skrevet

Spørs om de har lov til å gjøre noe slikt? Er jo ikke lov å henge opp kamera der man vil, på jobb har ikke arbeidsgiver lov til å drive overvåking, etc.

Dette høres jo ut som en agent/spion 😅😅😅

Anonymkode: 9993d...d84

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har aldri opplevd noe lignende. Det er jo pedleder som skal skrive anmodning til bv når de ber om det. Skal ikke være nødvendig for de ansatte å spionere slik da.

Anonymkode: c91e4...b2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og barnefar har en diskusjon om samværet til vår datter, ender alltid opp med at vi krangler og jeg er litt usikker på omsorgseven til barnefaren, da dette var en av grunnen hvorfor det ble slutt. 

Barnevernet undersøker og har sendt inn et spørsmål undersøkelse til barnehagen som jeg var klar over. 

En av barnehage ansatte som ikke er i avdeling/gruppen der min datter går forfølger meg 😂 hvis ikke hun gjør det gjemmer hun seg i et hjørne og hører etter når vi ankommer.

Hun står også bak ryggen på en av de ansatte som har min datter mest bare for å lytte og være med.  

Altso jeg skjønner at de driver å undersøke, men på den måten 🤷‍♀️ en litt ubehagelig men har forståelse.  

Må bare nevne at barnehagen ikke vet hvorfor det ble sendt bekymrings melding. Vil helst holde det privat.  

Har dere opplevd noe lignende? 

Si ifra til vedkommende du har observert og si at du ønsker å slutte med det. Vil hun leke detektiv eller spion, får hun finne noe på fritiden. 

Anonymkode: 56e46...a44

Skrevet

Sikker på at du ikke bare er ekstremt paranoid, ts? 

Anonymkode: 91602...62f

Skrevet

Sorry, men nå ser jeg for meg den barnehageansatte med solbriller bak dressene til barna, i ventilasjonsanlegget med solbriller, i taklampa med kamuflasjeklær og solbriller - hvorfor solbriller hele tiden? Det her var jo ikke en morsom situasjon, men oppe i hodet mitt så ser dette helt hysterisk gøy ut! Ser for meg den barnehageansatte ligge i sandkassa med kaki-farge på klærne å se på dere, eller bak buskene med en sånn lue med toppen av busken på. Jeg klarer ikke mer 😂

Neimen vet du hva, jeg hadde kommentert dette, typ sånn «jeg vet at barnevernet har kontaktet dere og at dere er pliktige til å følge med, jeg og barnefar sliter litt med kommunikasjonen», du trenger ikke å utdype det så veldig egentlig, men jeg ville absolutt gitt en heads up at du har lagt merke til spionen 😂 

Beklager, jeg vet at dette er en alvorlig situasjon, men jeg må bare unnskylde meg med at jeg har tre syke barn og minimalt med søvn ved siden av jobb og studier. 

Anonymkode: 0d1ce...00f

• Liker 8
Skrevet

Det kan være at du har gått under radaren tidligere eller at de ikke kjenner deg. Så de følger ekstra med

Når dere anmelder hverandre til barnevernet så tyder det på et høyt konfliktnivå. 

De er overbelasta med caser med hevngjerrige ekser, så de vil vel barnehagen skal undersøke

Anonymkode: b7704...1f7

Skrevet

Høres spesielt ut. Hvis du er sikker på at det ikke er innbilning, hadde jeg tenkt at hun har personlig interesse av å snoke. Nye dama til barnefaren? En annen bekjent av noen du eller barnefaren kjenner?

Anonymkode: 7319d...522

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Høres spesielt ut. Hvis du er sikker på at det ikke er innbilning, hadde jeg tenkt at hun har personlig interesse av å snoke. Nye dama til barnefaren? En annen bekjent av noen du eller barnefaren kjenner?

Anonymkode: 7319d...522

Nei da ingen vi kjenner ifra før detter er ei dame i 50+ årene 😅 som leker spion 😂 

Hun har Absolutt ingenting å ta meg på, så hun kan bare drive på.  Det er kun ubehagelig 🙆‍♀️

Blir sett på som hønemor av barnevernet😅 er vel et godt tegn... Har foresten en super smart flink jente 😁👍

Er bare bekymret for henne hvis hun skal ligge over hos barnefar 😅 kun derfor det ble sendt bekymringsmelding. 

• Liker 1
Skrevet

«Se Lise, nå vil Ragnhild leke gjemsel igjen, du må skynde deg og finne henne før vi drar så hun slipper å stå i hjørnet/bak døra/i kroken hele ettermiddagen»

Anonymkode: 99341...9f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Se Lise, nå vil Ragnhild leke gjemsel igjen, du må skynde deg og finne henne før vi drar så hun slipper å stå i hjørnet/bak døra/i kroken hele ettermiddagen»

Herregud for en latterliggjøring. 

Barnevernet har rutiner de må følge. Tilogmed piss som ts melder inn

Her har hønemor ts satt igang et apparat hos barnevernet ved å anmelde preventivt , for hun er redd hva som kan skje hvis hun lar bf få samvær. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud for en latterliggjøring. 

Barnevernet har rutiner de må følge. Tilogmed piss som ts melder inn

Her har hønemor ts satt igang et apparat hos barnevernet ved å anmelde preventivt , for hun er redd hva som kan skje hvis hun lar bf få samvær. 

Ja, men måten barnehagen gjør dette på er særdeles kritikkverdig. Man gjemmer seg da ikke for å lytte til samtaler i bringe- og hentesituasjoner. At barnehagen skal observere, er ikke det samme som at de ansatte skal leke privatdetektiv!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei da ingen vi kjenner ifra før detter er ei dame i 50+ årene 😅 som leker spion 😂 

Hun har Absolutt ingenting å ta meg på, så hun kan bare drive på.  Det er kun ubehagelig 🙆‍♀️

Blir sett på som hønemor av barnevernet😅 er vel et godt tegn... Har foresten en super smart flink jente 😁👍

Er bare bekymret for henne hvis hun skal ligge over hos barnefar 😅 kun derfor det ble sendt bekymringsmelding. 

HVORFOR er du bekymret for henne viss hun skal ligge over hos barnefar? DET kunne jeg godt tenke meg å få vite... 

Anonymkode: 649e1...6a8

• Liker 1
Skrevet

Det er bel uansett et klart brudd på taushetsplikten at det er blitt gjenfortalt sensitive opplysninger om ditt barn til andre voksne som ikke har noe med dette barnet å gjøre? For meg som helsepersonell er det jo brudd på taushetsplikten bare å fortelle om en navngitt pasient til en kollega på jobb som ikke jobber med denne pasienten.. Kan ikke skjønne at det er noe annerledes for en slik viktig institusjon som bhg. 

Anonymkode: 7c4cc...4c8

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet, og når vi innhenter opplysninger fra andre instanser er det overhodet ikke meningen at den institusjonen skal spionere på foreldrene eller barnet. De skal bare sende eventuelle opplysninger de allerede har. 

Anonymkode: 5abc9...cda

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...