Gå til innhold

Andre som har foreldre som er dårlige på å svare på meldinger og ta telefonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt faren min er veldig dårlig på det, og han er ikke 60 år engang, bare så det er sagt. Jeg bor 2t unna og kan sende en melding på morgenen og ikke få svar før langt etter klokka 18. Dette gjør jo at jeg bekymrer meg en god del ila dagen når jeg ikke får svar. Jeg er på jobb på dagtid og har ikke anledning til å ringe og sende flere meldinger ila dagen heller. Han jobber offshore og er derfor mye alene på dagtid når han er hjemme siden moren min er på jobb. Andre som har det litt på samme måte? Jeg synes det er litt ubehagelig å irrettesette han når det vel strengt talt burde være omvendt selv om jeg er 25.😂

Anonymkode: 02e12...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor er helt håpløs. Det går ikke an å sende melding om man trenger svar. Da MÅ jeg ringe. Og selv da er det ofte sånn at det er lettere å ringe til min far og be om å få snakke med mamma... 

Anonymkode: 9a43f...a10

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spesielt faren min er veldig dårlig på det, og han er ikke 60 år engang, bare så det er sagt. Jeg bor 2t unna og kan sende en melding på morgenen og ikke få svar før langt etter klokka 18. Dette gjør jo at jeg bekymrer meg en god del ila dagen når jeg ikke får svar. Jeg er på jobb på dagtid og har ikke anledning til å ringe og sende flere meldinger ila dagen heller. Han jobber offshore og er derfor mye alene på dagtid når han er hjemme siden moren min er på jobb. Andre som har det litt på samme måte? Jeg synes det er litt ubehagelig å irrettesette han når det vel strengt talt burde være omvendt selv om jeg er 25.😂

Irettesette han fordi han ikke svarer deg med gang? Selv om han er «hjemme», betyr det ikke han sitter hjemme og venter på og svare på meldinger. Han svarer deg når han har tid? :)

Anonymkode: 5e9c2...a8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Irettesette han fordi han ikke svarer deg med gang? Selv om han er «hjemme», betyr det ikke han sitter hjemme og venter på og svare på meldinger. Han svarer deg når han har tid? :)

Anonymkode: 5e9c2...a8a

Jeg er bare bekymret og det skjer nesten hver gang jeg prøver å nå tak i han. Jeg bare skjønner ikke at det er så vanskelig å bare skrive en liten melding og ikke la det gå 10t nesten før han gjør det. Tenker jo hver gang at det har skjedd han noe. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mor er helt håpløs. Det går ikke an å sende melding om man trenger svar. Da MÅ jeg ringe. Og selv da er det ofte sånn at det er lettere å ringe til min far og be om å få snakke med mamma... 

uff.. 😕  føler veldig med deg for å si det sånn..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er bare bekymret og det skjer nesten hver gang jeg prøver å nå tak i han. Jeg bare skjønner ikke at det er så vanskelig å bare skrive en liten melding og ikke la det gå 10t nesten før han gjør det. Tenker jo hver gang at det har skjedd han noe. 

Så ring istedenfor å sende melding da? Jeg er i tidlig 30-årene og helt lik som han om ikke verre. Jeg kan fint svare på melding ett par dager senere eller glemme det helt vekk. 

Anonymkode: dd25a...044

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så ring istedenfor å sende melding da? Jeg er i tidlig 30-årene og helt lik som han om ikke verre. Jeg kan fint svare på melding ett par dager senere eller glemme det helt vekk. 

Anonymkode: dd25a...044

Jada, ringer også, men får ikke noe svar. Han er flink til å legge den fra seg overalt, i bilen når han skal inn på butikken osv. Skjønner dere ikke at folk rundt dere blir bekymret? Håper du tar tlf om noen ringer da? 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg blir ikke bekymret om jeg ikke får svar fra noen som ikke pleier å svare kjapt.

Skrevet

Pappa og meg ringe hverandre på video på messenger 😂❤️ mamma og stefaren min ringer jeg på vanlig tlf. Aldri et problem og få tak i de, hverken på mld eller tlf.

Men pappa, her sist uke. Jeg sendte mld på messenger i 15 tiden at jeg skulle bake, og at han var invitert til bolle og kaffe i 18 tiden. Ingen svar, men så mld. Måtte ringe og spørre om han faktisk kom eller ikke 😂 Han er en travel mann, som jobber på overtid ang pensjon da hun som skulle ta over ble uplanlagt gravid så han jobber et år lenger. Men lov og svare ok eller jeg kommer for det om 😂

• Liker 1
Skrevet

Mine ringer ikke, sender kun melding hvis de havner på sykehus. Ikke kommer de på besøk heller så jeg tenker at det å være sein til å svare er ett ikke-problem.

Anonymkode: 87c28...3d8

Skrevet

Her er det omvendt. Jeg orker ikke alltid forholde meg til min mor så har telefonen på lydløs slik at jeg lett kan ignorere når hun ringer og ringe henne opp igjen når jeg har overskudd til det.

Det er ikke din fars problem at du bekymrer deg hele tiden. Det er jo noe du selv må ta tak i.

Anonymkode: a7801...859

Skrevet

Synes det er litt uting at man skal ha meldeplikt til bekymra familiemedlemmer. Jeg svarer når jeg vil. Kan ofte ta mange timer, kanskje ikke samme dag en gang.

Skrevet

Hvorfor bekymrer du deg? Er det grunn til bekymring? 

Pappa er 65 og hvis jeg sender melding kan det ta en stund før jeg får svar. Usikker på om han ikje legger merke til meldingen eller hva. Hvis jeg ringer tar han enten telefonen eller ringer tilbake når han ser det. 

Mamma er 64 og har iPhonen med seg omtrent hvor enn hun er. Svarer med en gang på meldinger og tar telefonen når jeg ringer. Har jeg en viktig beskjed til pappa, sender jeg den via mamma. 

Blir ikke bekymret dersom de ikke svarer. Har ingen grunn til å bli bekymret, da er de vel bare opptatt. 

Anonymkode: 34445...b94

Skrevet

Mamma har telefonen liggende i stua uansett hvor hun er, vi pleier å tulle med at hun ikke ved hva mobiltelefon betyr. :P I tillegg glemmer hun stadig å lade den, så mesteparten av tiden er den uten strøm. Men jeg har søsken som bor hjemme enda, så foreløpig får jeg alltids tak i henne før eller senere.

Anonymkode: 1649a...442

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jada, ringer også, men får ikke noe svar. Han er flink til å legge den fra seg overalt, i bilen når han skal inn på butikken osv. Skjønner dere ikke at folk rundt dere blir bekymret? Håper du tar tlf om noen ringer da? 

Jeg blir ikke bekymret når min mor ikke svarer - jeg vet jo at hun ikke pleier det. Hvorfor blir du bekymret, da? Hva er det du tror er så farlig? Om han har en sykdom e.l. så skjønner jeg jo det, men ikke om han er en helt vanlig oppegående fyr. 

Jeg har ikke alltid med meg mobilen jeg heller, og jeg tar den gjerne ikke når noen ringer, nei. 

Skrevet

Hvorfor bekymrer du deg så voldsomt for en mann i 50-åra? Har han veldig dårlig helse? Om ikke bør du vurdere å skaffe deg hjelp for angsten. 

Anonymkode: 3a7f5...c95

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 17.23):

Hvorfor bekymrer du deg så voldsomt for en mann i 50-åra? Har han veldig dårlig helse? Om ikke bør du vurdere å skaffe deg hjelp for angsten. 

Anonymkode: 3a7f5...c95

Det er faren min. Han har vært syk ja, veldig syk, men det begynner å bli noen år siden. Jeg er bare redd for han og utrolig glad i han og ønsker bare at han skal gi lyd fra seg når jeg tar kontakt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...