Gå til innhold

Endre fra prosenttrekk til tabelltrekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.  Jeg ønsker å bytte fra prosenttrekk til tabelltrekk men fra skatteetaten chatrobot fikk jeg svar:

"Dessverre er det ikke mulig å endre til et tabellkort nå, du kan kun bytte til tabellkort når skattekortet ditt er nytt og du ikke har blitt trukket skatt. Normalt er dette i desember/januar, så fremt din kombinasjon av inntekt og fradrag tillater det" 

Jeg har 240 000kr i inntekt hittil i år. Regner med opptil 350 000kr brutto inntekt i løpet av hele året. 

Hva skjer med skatten? Vil jeg få skattesmell siden jeg hadde februar-august hadde 28 prosent trekk? Endret to uker siden og det er nå 22 prosent? Virker veldig lavt?? 

Anonymkode: 5ec2c...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0

I følge Skatteetatens skattekalkulator blir skatten kr. 72 598,- når lønnsinntekten er kr. 350 000,-.

Det utgjør ca. 20,8 % skatt.

Endret av Anonym Brukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte akkurat ned inntekten min i år, da jeg kommer til å gå ned fra 80% stilling til 50% stilling, da gikk jeg ned fra 424300 kroner til 365000 kroner. Jeg gikk fra 29% skattetrekkk til 20% skattetrekk. Jeg tror det skal stemme. Jeg kommer nok til å sette litt ekstra inn i fondet mitt fremover i tilfelle restskatt. 

Anonymkode: 10420...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...