Gå til innhold

Flere som føler at lysten på barn blir svekket av å lese på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen sterk lyst i utgangspunktet, men når jeg leser her inne tenker jeg bare” takk og pris for at jeg slipper småbarnslivet”

Deilig at jeg sliper alt dramaet og at jeg blir vekket 15 ganger på 3 timer. At jeg ikke kan lese 15 sider i en bok før jeg må stille opp for barnet.

Er det bare meg?

Anonymkode: 317aa...95a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. 

Eller verst å lese i graviditetsforumet da. For så dårlig oppfølging og behandling en del gravide får, uff :( Livsvarige skader.

Anonymkode: 79bd8...d74

• Liker 1
Skrevet

Veldig få skriver solskinnshistorier på forum, det er et sted man oppsøker for å få råd i vanskelige situasjoner, ikke for å snakke om ting som er bra eller helt ok.

Det blir omtrent som å oppsøke legevakta og si at "herregud, det feiler jo alle noe".

Anonymkode: 6c871...82f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig få skriver solskinnshistorier på forum, det er et sted man oppsøker for å få råd i vanskelige situasjoner, ikke for å snakke om ting som er bra eller helt ok.

Det blir omtrent som å oppsøke legevakta og si at "herregud, det feiler jo alle noe".

Anonymkode: 6c871...82f

Du har helt rett og jeg må alltid le av slike innlegg. Når TS og likesinnede tolker alt de leser på et forum (!) som den fulle og eneste sannheten om det å ha barn (eller hva som helst annet egentlig) sier det ekstremt mye om den totale mangelen på kritisk tenkning. Veldig greit å vite at de ikke skal oppdra barn.

Anonymkode: c340e...18d

• Liker 1
Skrevet

Ikke egentlig. Man leser ikke om utfordrende barn på kg. Man leser om foreldre som ikke har tatt seg bryet med å finne ut hvordan man oppdrar barn og (vor mye jobb det faktisk er før de bestemmer seg for barn eller ikke barn.

Jeg ser akkurat det samme i det virkelige liv. De av mine bekjente og venner som har lest seg opp på temaet barn har null problemer med hverdagen som foreldre. De opplever ikke myten «trassalder», men en hektisk men givende tid der barnet skyter i vei intellektuelt rundt 2-4 års alder. De opplever ikke barn som går i bleie til skolealder men har pottetrente barn godt før 2 års alder. De opplever ikke barn som sliter med dårlig regulerte følelser, men barn som har følelser. Og de opplever tenåringer som har utfordringer på et nivå tenåringene er rustet til å mestre. De som tenker «alle klarer å ha barn bare man klarer å bli gravid» opplever alle utfordringene og nedturene slik elendig forberedelse forutsigbart vil gi.

Ironien med kg er at alle later til å være enige i at før en skaffer seg hund (et dyr intellektuelt på linje med kilden til bacon) så må en lese seg opp. Før barn? Bare å la det stå til. Og når barna støter på problemer på grunn av foreldrenes elendige forberedende innsats og manglende kunnskap? Da er det ungene sin feil, alt sammen. :ler: 

Anonymkode: 56717...f4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nope, barn har jeg lyst på for egen del uavhengig av hva andre mener

Anonymkode: 4e0d4...8a7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke egentlig. Man leser ikke om utfordrende barn på kg. Man leser om foreldre som ikke har tatt seg bryet med å finne ut hvordan man oppdrar barn og (vor mye jobb det faktisk er før de bestemmer seg for barn eller ikke barn.

Jeg ser akkurat det samme i det virkelige liv. De av mine bekjente og venner som har lest seg opp på temaet barn har null problemer med hverdagen som foreldre. De opplever ikke myten «trassalder», men en hektisk men givende tid der barnet skyter i vei intellektuelt rundt 2-4 års alder. De opplever ikke barn som går i bleie til skolealder men har pottetrente barn godt før 2 års alder. De opplever ikke barn som sliter med dårlig regulerte følelser, men barn som har følelser. Og de opplever tenåringer som har utfordringer på et nivå tenåringene er rustet til å mestre. De som tenker «alle klarer å ha barn bare man klarer å bli gravid» opplever alle utfordringene og nedturene slik elendig forberedelse forutsigbart vil gi.

Ironien med kg er at alle later til å være enige i at før en skaffer seg hund (et dyr intellektuelt på linje med kilden til bacon) så må en lese seg opp. Før barn? Bare å la det stå til. Og når barna støter på problemer på grunn av foreldrenes elendige forberedende innsats og manglende kunnskap? Da er det ungene sin feil, alt sammen. :ler: 

Merkelige konklusjoner , Ikke min erfaring 

Anonymkode: 4e0d4...8a7

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Nja... har et barn, men skal ikke ha flere. Småbarnslivet er heldigvis en forbigående periode. Det har blitt bedre med årene, og nå er barnet ganske selvgående.

Men jeg skulle da ikke ha barn i utgangspunktet. Skulle faktisk ønske jeg hadde vært på KG da jeg ble gravid. Da hadde jeg kanskje gjort det annerledes, som jeg nok egentlig burde. Misforstå meg rett, barnet er toppers det. Men faren er et helvete (x'en) og mitt liv har aldri blitt det samme. Savner livet mitt slik det en gang var 😔

Anonymkode: ea91a...166

Skrevet

Nei, men får i alle fall bekreftet at det kanskje er like greit å være uten. Har uansett en partner jeg er veldig fornøyd med som absolutt ikke er interessert i barn, så det spiller egentlig ingen rolle.

Anonymkode: 2b34a...4d9

• Liker 1
Skrevet

Hehe, det er jo ikke slik at folk skriver solskinnshistoriene på KG. Det gjelder alle områder i livet. Skulle jeg fulgt din tankegang burde jeg kvitte meg med alle vennene mine (for det er jo masse trøbbel i vennskap) og være glad jeg ikke har samboer/kjæreste/dater (for er det et område folk har vanskeligheter her på KG, så er det i kjærligheten).

Anonymkode: 9d31a...2c9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hatt lyst på barn og er frivillig barnløs. Å lese her inne bekrefter bare for meg at jeg har tatt det riktige valget.

Anonymkode: 8a075...219

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lyst på barn, og blir ikke skremt av historier på forum, nei. Jeg vil si at det er relativt korttenkt å tro at innleggene på et forum, er fasiten for resten av sivilisasjonen. Det er som en annen bruker her skrev, man oppsøker forum for råd i vanskelige situasjoner. Noen familier/foreldre har det kanskje mer kjipt enn andre, i perioder. 

Er man forberedt på alt og har mye kunnskap om det å skulle bli foreldre, så tror jeg forventningene kanskje senker seg litt. 

Anonymkode: 33909...80e

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre noen her inne som har som agenda å forhindre at folk får barn. Jeg synes mora til Ingebrigtsen-brødrene svarer så fint på hvorfor hun har mange barn. Det er fordi alle de godt voksne frisørkundene hennes angret på kun EN ting, nemlig at de ikke fikk flere barn. Barn og familie er meningen med livet. 

Anonymkode: eca65...fd7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn og familie er meningen med livet. 

Det er gjerne det for deg, men ikke for alle. Det er ganske individuelt hva som gir mening i ens liv.

• Liker 6
Skrevet

Nei, jeg får tvert imot lyst på flere. Må holde meg unna småbarnstrådene av den grunn :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Må bare skyte inn: eller så er det selvfølgelig skolen sin feil 

Anonymkode: 8935c...920

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er gjerne det for deg, men ikke for alle. Det er ganske individuelt hva som gir mening i ens liv.

De aller fleste foreldre ser på barna som det aller viktigste i livet.

Skrevet

Det er vel mer at troen på menneskeheten svekkes av å lese på KG ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...