AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Del Skrevet 29. august 2022 Hvor mye hadde du gått ned etter 1 mnd? Når var keiseesnitthenget og arret slik det var resten av tiden? Altså når var det ferdig helet og ble ikke penere? skammer meg dessverre veldig over kroppen, 5 uker siden KS og vil ikke møte noen eller gå lettkledd foran mannen. Lysten er der, hater bare min egen kropp og tårene renner foran speilet. Anonymkode: a7393...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Del Skrevet 29. august 2022 Føler med deg. 5 uker siden mitt snitt også og kjenner det likt. Magen trekker seg mye saktere sammen denne gangen enn etter de vaginale fødslene. Har ikke kunnet ligge på magen på samme måte og beveget meg mye mindre pga smerter. Er først nå jeg føler jeg kan være litt på beina. Tror vi bare må ta tiden til hjelp. Anonymkode: 0bfab...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Del Skrevet 29. august 2022 Etter 1 mnd hadde jeg fortsatt 8 kg med fett for mye i forhold til før graviditeten, men magen var flat og jeg hadde aldri heng. Arret mitt var slik det er nå, 2 år senere, fra start, bortsett fra at det har bleknet litt i fargen da. Jeg har lest at heng dessverre ikke er uvanlig, men jeg hadde det aldri selv. Anonymkode: 8af44...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Del Skrevet 29. august 2022 1 måned etter fødsel var henget like stort som en uke etter fødsel, men såret var grodd fint (ifølge de som klarte å se det). 2 måneder etter fødsel klarte jeg å bruke bukse med høyt liv, og ikke bare nedbrettede joggebukser og gravidbukser. Området rundt arret var mindre hovent. 4 måneder etter fødsel er magen min gått ned en buksestørrelse siden jeg begynte med vanlige bukser, og en av mine gamle bukser passer igjen🥳. Ingen hevelse rundt arret. Strekkmerkene er i løpet av samme tid blitt litt blekere, i stedet for hissig lilla. Det kan ta et halvår før alt er helt sammengrodd og de innvendige stingene er borte. Jeg jobber fremdeles med å gjenvinne full kontroll over magemusklene. Arr kan bruke et par år på å blekne, jeg har et annet arr som brukte ti år før det nådde permanent farge og størrelse. Jeg forventer derfor at det kommer til å forsette å endre seg. Kroppen din og kroppen min er et resultat av at vi har levende babyer. Jeg prøver å tenke positivt i stedet for negativt. Ikke "magen min er så stygg etter keisersnittet😞" men "så bra at babyen min kom trygt ut av magen min🥰" eller " så bra at jeg lever i en tid med moderne medisin😃". Er det noen du kan snakke med om følelsene dine? Det er ikke godt eller sunt å føle så vondt om sin egen kropp. Både lege og helsesøster er aktuelle, du skal vel snart ha seksukerskontroll. På din egen legekontroll kan du også be om en undersøkelse av arr og magemuskler. Anonymkode: 6428e...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg hadde antydning til et skikkelig hent på ene siden av arret, så ut som de hadde stiftet alt for hardt på den ene siden og det var skikkelig stygt og ekkelt i mange uker, kanskje så mye som to om ikke tre mnd? Nå er det nesten 7 mnd siden og all antydning til heng er borte. Jeg har gått opp i vekt i permisjonen av andre årsaker, så magen henger riktig nok, men det er over arret og påvirkes ikke av arret på noe vis. Hvis jeg hadde vært slankere hadde arret vært bortimot bare en rett strek nå. Ikke stress, og ikke overspis sjokolade er mitt råd... Anonymkode: 99de5...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg er ikke spesielt tykk, men har en bulk på oversiden av arret likevel. Virker som at alle fettcellene under arret er borte. Men det er jo ikke synlig for andre enn mannen, så jeg plages ikke av det. Ligger jo under bikinitruse etc. Anonymkode: 6ae8d...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Del Skrevet 29. august 2022 Takk for svar, foreløpig er det som en hevelse over arret.. arret og magen er fin med trusa på, men er seksuelt jeg stresser, er fortsatt 5 kg fra før fødselsvekt. Vil jo være fin for mannen.. takk for å tips om å tenke positivt, vet jeg burde være takknemlig for babyen, men ønsker så gjerne å være kjæresten og den deiligste dama for mannen min også når vokset dere/barberte rundt såret/arret..? Anonymkode: a7393...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, foreløpig er det som en hevelse over arret.. arret og magen er fin med trusa på, men er seksuelt jeg stresser, er fortsatt 5 kg fra før fødselsvekt. Vil jo være fin for mannen.. takk for å tips om å tenke positivt, vet jeg burde være takknemlig for babyen, men ønsker så gjerne å være kjæresten og den deiligste dama for mannen min også når vokset dere/barberte rundt såret/arret..? Anonymkode: a7393...397 Håper dette er spøk... Anonymkode: 17328...3c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Del Skrevet 29. august 2022 1 år etter fødsel veide jeg 10 kg mindre enn da jeg ble gravid, nesten 30 kg mindre enn som høygravid, og magen BRETTET seg over keisersnittarret. Noe så grusomt stygt. Anonymkode: fae15...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper dette er spøk... Anonymkode: 17328...3c9 Hvorfor? Jeg skjønner jo logisk sett at man bare skal være takknemlig for et friskt barn, men ønsker jo likevel et deilig sexliv og godt parforhold selvom jeg er mor. Ønsker å være stolt av kroppen og føle meg vel, og det gjør jeg ikke nå. Ikke hjelper det at man ikke får trent enda heller. Det ble hastekeisersnitt så rakk ikke å venne meg til tanken, at underlivet skulle endres var jeg inneforstått med men var ikke så farlig fordi mannen egentlig ikke syns kvinnelig kjønnsorgan er sånn kjempe pent i utgangspunktet Anonymkode: a7393...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor? Jeg skjønner jo logisk sett at man bare skal være takknemlig for et friskt barn, men ønsker jo likevel et deilig sexliv og godt parforhold selvom jeg er mor. Ønsker å være stolt av kroppen og føle meg vel, og det gjør jeg ikke nå. Ikke hjelper det at man ikke får trent enda heller. Det ble hastekeisersnitt så rakk ikke å venne meg til tanken, at underlivet skulle endres var jeg inneforstått med men var ikke så farlig fordi mannen egentlig ikke syns kvinnelig kjønnsorgan er sånn kjempe pent i utgangspunktet Anonymkode: a7393...397 Ok, dette er spøk. Anonymkode: 17328...3c9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Del Skrevet 29. august 2022 Du krever mye av deg selv syns jeg... Ta tiden til hjelp og se det an. Snakk med mannen din om tankene og forhåpentligvis er han fornuftig og skjønner ting er hoven og rart ennå. Vet ikke om jeg skal si dette, men vi lever jo i en slik verden at om du syns det er krise når ting er helet ferdig. kan du hjelp av plastikkinngrep. Jeg sier det kun for at du ikke skal noie helt nå, og tenke mørke tanker om dette går aldri bra...og ikke fordi jeg syns damer som har båret frem ett helt menneske skal trenge føle seg mindre lekre fordi det syns på deres kropp hva den har prestert. Personlig syns jeg de fleste arr er fine i seg selv og historiefortellere og en del av livet. Men kan skjønne en blir lei seg og usikker om en tenker annerledes på det. Anonymkode: f0473...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Del Skrevet 29. august 2022 Etter kun noen uker kan du ikke ta resultatet på alvor. Vent minst 1/2 år. Jeg har tatt to planlagt ks og har et lite heng. Men tilskriver dette til 5 kg vektoppgang mer enn selve keisersnittet. Anonymkode: 1af68...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor? Jeg skjønner jo logisk sett at man bare skal være takknemlig for et friskt barn, men ønsker jo likevel et deilig sexliv og godt parforhold selvom jeg er mor. Ønsker å være stolt av kroppen og føle meg vel, og det gjør jeg ikke nå. Ikke hjelper det at man ikke får trent enda heller. Det ble hastekeisersnitt så rakk ikke å venne meg til tanken, at underlivet skulle endres var jeg inneforstått med men var ikke så farlig fordi mannen egentlig ikke syns kvinnelig kjønnsorgan er sånn kjempe pent i utgangspunktet Anonymkode: a7393...397 Fordi det er 5 uker siden keisersnitt/fødsel. Anonymkode: 99de5...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #15 Del Skrevet 30. august 2022 1.5 år siden KS her. Syntes mitt arr var forferdelig til å begynne med. Det var så stort og laaaangt også. Mye lengere enn hva jeg har sett andre har. Pluss at magen var dvask lenge så det så ut som det var heng. Men nå er det bare en hvit strek og heller ikke noe heng. Ikke stress med det. Om et års tid ser du det nesten ikke. 🤗 Anonymkode: b6c40...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #16 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 16.49): at underlivet skulle endres var jeg inneforstått med men var ikke så farlig fordi mannen egentlig ikke syns kvinnelig kjønnsorgan er sånn kjempe pent i utgangspunktet Anonymkode: a7393...397 Huh? Utseendet på underlivet er ikke det man er redd for skal endres ved en vaginal fødsel, voldsomt sjelden man SER noen videre forskjell. Det er problemer med funksjon som er faren. Anonymkode: 78a2e...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #17 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huh? Utseendet på underlivet er ikke det man er redd for skal endres ved en vaginal fødsel, voldsomt sjelden man SER noen videre forskjell. Det er problemer med funksjon som er faren. Anonymkode: 78a2e...74e Man kan få videre åpning etter fødsel. Dette er synlig. Man kan få arrvev etter rifter. Fremfall kan være synlig. Osv osv. Anonymkode: 0bfab...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #18 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man kan få videre åpning etter fødsel. Dette er synlig. Man kan få arrvev etter rifter. Fremfall kan være synlig. Osv osv. Anonymkode: 0bfab...018 Det går under ikke noen videre forskjell, vil jeg si. Fremfall er vel unntaket, men hvis man har så alvorlig fremfall at det er synlig utenfra så er det nok uansett noe som må opereres. Anonymkode: 78a2e...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå