Gå til innhold

Begynne på Omzepic. Redd for kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 13.46):

Tittet på første innlegget ditt. Jeg har også lavt stoffskifte (godt medisinert TSH ca 0,5 og FT4 22 og høy T3. Merker fort om jeg er i ulage der og det er jeg ikke). Jeg er alenemamma med ett barn og er 173 cm høy selv. Startvekt 91-92.. Blir spennende å lese dagboken din! 😊

Anonymkode: 38830...260

Jeg har samme BMI som deg og LS :) 

Fikk du altså resept av fastlegen? Og hva betaler du pr mnd? :) 

Anonymkode: 65138...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Moonbeam ser du nevner vedlikeholdsdose langvarig. 

Har din lege sagt noe om hva den ligger på? 

Skrevet

Følge tråd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Kan jeg spørre deg hvorfor du går på Ozempic, og ikke for eksempel Saxenda? 

Anonymkode: 2ccda...a90

Vet ikke. Fastlegen min som foreslo Oxempic.. Tenker du Saxenda er bedre? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har samme BMI som deg og LS :) 

Fikk du altså resept av fastlegen? Og hva betaler du pr mnd? :) 

Jeg fikk resept, ja. Jeg betalte ca 1100kr tr jeg. Det er vel for en mnd bruk. Skal gå på det en liten stund bare for å snu trenden her. Begynnende pcos og vekt som ikke vil rikke seg. Prøvd å gå ned en god stund nå, aldri vært overvektig før.. Men fått masse mageflesk (hele magen, fra under brystene og helt ned). Og jeg har vært så bra (så godt som man kan regne med å bli) medisinert på LS

TS

Skrevet
padawan skrev (3 timer siden):

Her tar du helt feil. Man blir ikke kvalm av den. 

edit: jeg synes den har litt kjipe bivirkninger men det kan hende kroppen min reagerer annerledes på den enn din, TS.

Håper det. Jeg er litt forstoppet, det er jeg aldri. Og fått noen kviser, det har jeg heller aldri. Ikke som fjortis engang. Får se de neste dagene hvordan det blir.. Litt hodeverk og men det har jeg ofte så det trenger ikke ha noe sammenheng med dette. Sluttet du på den da? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 16.17):

Sluttet du på den da? 

jeg har hatt helt andre bivirkninger enn deg men har funnet ut hvordan jeg kan bøte på de verste.

Skrevet

Jeg har gått på ozempic en stund. Det har godt bra, og setter den i magen. Men! Forsøk å spise jevnlig. De gangene jeg har følt på litt ubehag har det vært fordi det har gått for lenge mellom måltidene.

Anonymkode: 80db4...fef

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg blir litt svimmel og uggen hvis jeg glemmer å spise. Merker effekten avtar dagen før ny sprøyte skal settes, mer sulten da. Skal ta fjerde sprøyte nå. Etter det vil jeg ta 0,25 to ganger i uken fremfor 0,5 en gang. 

6 cm ned på mageflesket! Noen steder enda mer. Er så glad!! 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...