Gå til innhold

Hull i ørene, hvorfor verk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt hull i ørene siden jeg var barn. Var en periode for 10 år siden hvor jeg skjeldent gikk med øredobber og derfor måtte ta nye hull siden de gamle hadde grodd igjen. Sliter med at hvis jeg bruker øredobber får jeg etter en periode verk i hullene i ørene. Har prøvd mange forskjellige øredobber, f.eks sølv, stål osv osv. Skal være øredobber som er egnet for allergikere. Det går helt fint å ha dem i en uke eller to, men så plutselig blir det vondt og verk selv om jeg da har brukt de samme øredobbene over tid. Må da gå en periode uten øredobber, og så skjer det samme igjen når jeg prøver på nytt. Prøvd både å rense og å la dem være i fred siden hullene jo i utgangspunktet skal være grodd. Hva skyldes dette? Og hvordan fikser jeg det? Er så lei av å bare kunne bruke øredobber periodevis. 

Anonymkode: 799f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problemet.. men jeg har hatt samme hullene siden barndommen. Aner ikke hvorfor det skjer. Vet bare at jeg må ta dem ut om kvelden. Eneste som funker. 

Anonymkode: 94736...d73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta øredobbene ut hver kveld og rens de med desinfeksjonsmiddel, spesielt låsestykket bak. Det er fullt av krinker og kroker hvor fett og smuss gir en utmerket grobunn for bakterier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skikkelige piercinghull eller sånn frisørpistolhull? 

Mange opplever at pistolhull er for trange pga måten de er laget på og da vil det samle seg bakterier over tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir rask sår om jeg bruker øredobber med for tynne stifter,  av 375 gull eller av den sorten som beveger mye på seg. 

Ta ut og rens ofte. 

Anonymkode: c18d4...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet og blitt kvitt det. 
Renser både øret (viktig) og selve øredobben (også viktig) HVER DAG med Blomdahl rengjøringsservietter, IKKE pyrisept. I begynnelsen måtte jeg gjøre det to ganger for dagen. 
Når øredobben er ren tar du den delen som skal gjennom øret, og dypper den i pyriseptsalve. 
Det tok seks uker, men nå er ikke ørene mine vonde og verkende lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ville ikke gro skikkelig før jeg brukte øredobber i gull. Støtter også rådet om pyriceptsalve. 

Anonymkode: 99382...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun gull i de som det går verk i, har i gullringer hele tiden. Bruker å vaske godt med intimsåpe når jeg dusjer, nå har jeg hatt de i flere mnd uten noe ubehag 🙂

Pyrisept skal man egentlig ikke bruke til ørene om jeg husker korrekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast og gull fungerer hos meg, alt annet får jeg irritasjon og verk. Går for noen timer innimellom. Tar alltid ut øredobbene på kvelden.

Anonymkode: d354a...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...