Gå til innhold

Sjefen sur fordi jeg hentet sykt barn i bhg på dag faren skulle ha ham. Jeg har vel rett til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eksmann og jeg har delt foreldreomsorg og har barnet ca 50/50, der vi hjelper hverandre til det beste for barnet. 
Barnet var blitt syk så bhg ringte og ba meg hente. Denne dagen hadde far barnet, men han jobber langt unna og var utilgjengelig på jobb. 
Jeg ville selvfølgelig ikke la barnet vente i nærmere 2 timer i bhg når han var dårlig, så jeg dro og hentet ham og tok ham hjem til meg -som selvfølgelig er greit for far da vi har snakket om slike problemstillinger. 
Når jeg kommer på jobb i dag er sjefen tydelig sur/misfornøyd med at jeg hentet barnet når det ikke var min «dag, selv om jeg ikke har brukt mange sykt barn-dager fra før. 

Har jeg ikke retten på min side? Barnet er jo mitt uavhengig av hvilken seng han skal sove i den dagen.

Anonymkode: ed0bc...fdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett. Dere bestemmer dette helt selv. Her bruker jeg opp alle sykt barn dagene før mannen min, det er vårt valg om hva som er best for familien vår. 

Anonymkode: 06522...b01

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om den sjefen der.

Anonymkode: ba237...763

Skrevet

Sjefen har vel strengt tatt ikke noe med deres fordeling av uker å gjøre? 

Anonymkode: 09512...5ad

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt opp til foreldrene. Det er like mye begges barn uansett «hvem sin uke» det er. Sjefen har ikke noe med fordelingen dere mellom å gjøre. 

Anonymkode: 84025...ed6

• Liker 1
Skrevet

Sjefen din kan ta seg en bolle. Dette har hen ikke noe med. 

• Liker 3
Skrevet

enhver leder som reagerer på at en ansatt har sykt barn er en dårlig leder i mine øyne... 

Anonymkode: 24a2a...5d2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min eksmann og jeg har delt foreldreomsorg og har barnet ca 50/50, der vi hjelper hverandre til det beste for barnet. 
Barnet var blitt syk så bhg ringte og ba meg hente. Denne dagen hadde far barnet, men han jobber langt unna og var utilgjengelig på jobb. 
Jeg ville selvfølgelig ikke la barnet vente i nærmere 2 timer i bhg når han var dårlig, så jeg dro og hentet ham og tok ham hjem til meg -som selvfølgelig er greit for far da vi har snakket om slike problemstillinger. 
Når jeg kommer på jobb i dag er sjefen tydelig sur/misfornøyd med at jeg hentet barnet når det ikke var min «dag, selv om jeg ikke har brukt mange sykt barn-dager fra før. 

Har jeg ikke retten på min side? Barnet er jo mitt uavhengig av hvilken seng han skal sove i den dagen.

Ville ikke sagt noe men til deg og 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har helt rett. Dere bestemmer dette helt selv. Her bruker jeg opp alle sykt barn dagene før mannen min, det er vårt valg om hva som er best for familien vår. 

dere vil ikke være topp på listen over forfremmelser

Anonymkode: 7c3e3...777

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi vi tar vare på barna våre når de er syke? Bedriften får penger igjen fra det offentlige for sykt barn dager.

Om jeg og eksen fremdeles var gift ville jeg hentet barnet denne dagen uansett.

ts

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du ville ikke forfremmet noen fordi de har hatt syke barn? Jøss 

Anonymkode: 84025...ed6

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For det første  er det ingen forfremmelser på min jobb, da bytter man jobb. 

For det andre vet ikke sjefen min hvor mange eller få sykt barn dager min mann tar, jeg sier bare at vi fordeler så godt vi kan, men barna er mye syke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er en begrenset periode kvinner og menn har små barn. Gir en ansatte fleksibilitet og tillit får du som oftest fleksibilitet og lojalitet tilbake. At folk tar ansvar for sine små barn er tegn på ansvarsbevisste og empatiske personer og at de har rett prioritering.

Jobber selv i en stor mannsdominert bedrift og her er det heldigvis så profesjonelle ledere at slike ting ikke gir utslag på hvilke prosjekter eller roller en får, men faktisk hvordan en yter i jobben.

Anonymkode: 6c214...848

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi vi tar vare på barna våre når de er syke? Bedriften får penger igjen fra det offentlige for sykt barn dager.

Om jeg og eksen fremdeles var gift ville jeg hentet barnet denne dagen uansett.

ts

Får bedriften igjen penger fra det offentlige?? Nei, dette er nok en kostnad som går rett på din arbeidsgiver. 

Anonymkode: e640b...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet, bedrifter som tar litt ekstra hensyn disse årene, de har fornøyde arbeidstakere, som også er villig til å gi litt ekstra, og kan være verdifulle medarbeidere i åresvis. 

Det å skvise noen ut på grunn av at livet, eller barn, skjer innimellom. Det er en vanvittig kortsiktig tankegang. 

Anonymkode: 3d5f9...0bb

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor sjefen vet at det ikke er din uke å ha barnet en gang. Du kan i hvert fall la være å opplyse om fordelingen deres i fremtiden.

Anonymkode: 53e42...f69

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt skal du hente barnet. Så lenge du har sykt barn-dager igjen kan du jo gjøre det. Uberettiget kritikk fra arbeidsgiver der. 

(Men ps, arbeidsgiver får ikke penger tilbake fra det offentlige for ordinær 'kvote' sykt barn-dager. )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...