Gå til innhold

Dere som har babyer som sover 7-8 timer eller mer i strekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: jeg er misunnelig på dere 😊 så: har dere netter innimellom hvor baby plutselig våkner hyppigere? Eller er det 8 t strekk uten unntak hver eneste natt? Tenker kanskje først på babyer i alderen 2-6 mnd, men interessert å høre fra andre også!

Anonymkode: 89bd3...297

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sovet noen netter fra 18-19 til 6 i ett strekk fra han var 6 måneder, men som regel har vi en oppvåkning ca. 23 for å spise før han sover som en stein til 6-7. Noen uker har vi ingen netter hvor han sover uten 23-maten, og andre uker har vi plutselig to netter på rad. Varierer veldig. Men han spiser mindre og mindre når han våkner 23, så det ser ut til at han driver og faser ut måltidet. Er 7 måneder nå. :)

Anonymkode: 4bfe7...c65

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sovet noen netter fra 18-19 til 6 i ett strekk fra han var 6 måneder, men som regel har vi en oppvåkning ca. 23 for å spise før han sover som en stein til 6-7. Noen uker har vi ingen netter hvor han sover uten 23-maten, og andre uker har vi plutselig to netter på rad. Varierer veldig. Men han spiser mindre og mindre når han våkner 23, så det ser ut til at han driver og faser ut måltidet. Er 7 måneder nå. :)

Ah høres herlig ut. Hvordan sov han før 6 mnd?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah høres herlig ut. Hvordan sov han før 6 mnd?

Våknet hver 3. time gjennom hele døgnet frem til han var 3 måneder. Fra 3 til 4 måneder hadde vi bare 1-2 oppvåkninger mellom 22 og 7 for mat, men mange korte gjennom hele natten fordi han ble vekt av oss. Vi er bråkete sovere alle tre, og drev rett og slett og vekte hverandre hele tiden. Han våknet av at vi beveget oss i sengen, mannen som snorket og jeg som pratet i søvne, og vi ble vekt av at han pratet i søvne og prompet. 😅 Flyttet han derfor inn på rommet sitt da han var nesten 5 måneder, og fra den natten av har vi sovet veldig godt alle sammen. Da holdt det med 1-2 oppvåkninger for mat.

Skrevet

Jeg har tre barn, det ene barnet sov så mye, men i et par tre perioder var det litt oftere pga økning av melk. 
Jeg måtte vekke dette barnet for å gi mat i begynnelsen, om ikke tror jeg han hadde sovet rundt😅

Anonymkode: d36c5...453

Skrevet

Mine har sovet natten igjennom fra dag 1. Måtte vekke for å mate. Det ene barnet sov så tungt om natten at ingenting fikk henne til å våkne, bortsett fra et bad som kunne få henne til å gløtte på øyene, men det kunne vi ikke drive på med flere ganger om natten. Det var ikke bare idyll for hun var så liten at hun måtte spise samtidig som at vekten ikke økte like mye som ønskelig. Helsestasjon og lege mente at det ikke kunne være så vanskelig å vekke, men da de selv prøvde å vekke under hvil fikk de det heller ikke til. Barnet var heldigvis helt friskt hadde bare et ekstremt godt sovehjerte 😅 

Det er kun ved sykdom som har vært unntaket her. Noen barn er bare slik. Jeg tror ikke det er noe jeg gjør riktig som andre med babyer som ikke sover igjennom natten gjør feil.

Anonymkode: 25234...ef6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Min sov 6-8 timer nesten hver natt fra ca seks uker til ca tre måneder. Det har ikke skjedd en eneste natt siden, og nå er han straks ni måneder, så jeg veit ikke helt om dette er en modell jeg foretrekker. Eldstemann sov dårlig frem til ca seks måneder, men etter det sov han ca fem timer gang to hver eneste natt, og selv om de første seks månedene var litt masete så passet det bedre med nedtrappingen av de magiske ammehormonene 😆

Anonymkode: 7bc6f...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...