Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg informere arbeidsgiver om at jeg skal på intervju for en annen jobb, før de kontakter arbeidsgiver som referanse

Anonymkode: 4ffce...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt ikke oppgi folk som referanse uten å be dem om lov først. Så ja, om du tenker å bruke nåværende leder som referanse, må du spørre ham om lov til dette på forhånd. Det er særdeles dårlig folkeskikk å oppgi folk som referanse uten å ha spurt dem om det på forhånd, og det vil ta seg svært dårlig ut for deg om de som skal intervjue ringer en du har oppgitt som referanse, og personen ikke aner hva de ringer for. 

Anonymkode: d0d75...4b7

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Burde jeg informere arbeidsgiver om at jeg skal på intervju for en annen jobb, før de kontakter arbeidsgiver som referanse

Anonymkode: 4ffce...76b

En taktisk vinkel er å ikke benytte nåværende arb.giver om du trenger at dette er hemmelig, men bruke forrige ved å spørre om det er greit.

Skrevet

Mange ber om å vente med å dele kontaktopplysninger til referanse til etter intervju. Hvis du er aktuell som kandidat kan du ta ta en prat med nåværende arbeidsgiver. 

Eller foreslå å bruke en kollega på samme nivå som referanse, hvis det bidrar til å bevare samarbeid med nåværende arbeidsgiver. 

Anonymkode: dbf63...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...