Gå til innhold

Hvor høy strømregning forbereder du deg på til vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor stort hus har dere?

Anonymkode: 78701...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 kvm, ca 3500-4000 i måneden. 

Anonymkode: f78b4...d73

Skrevet

Vet ikke. Tenker du forøvrig på familier her, eller de med forretninger? 

Skrevet

Rundt 1500-2000, 160 kvm 100 år gammelt hus

Anonymkode: 754e6...da5

Skrevet

Dårlig isolert hus på ca 90 kvm. Allerede nå merker vi strømregningen godt, så vi prøver å kutte der vi kan. Heldigvis har vi vedfyring, og siden huset er lite så kreves ikke mye ved for å varme det opp. Har varmepumpe også, men den vil kun bli brukt for at huset ikke skal bli en iglo, dvs ikke som hovedoppvarming. Uansett vil nok regningen bli ukomfortabel, selv om vi ikke er av de som vil slite av det. 

Anonymkode: 687e9...87c

• Liker 1
Skrevet

Blir overrasket over de som har svart her.. Som forventer regning på 1500 - 4000 kr. Vi har så langt i august brukt strøm for over 3000. I vinter hadde vi, med strømstøtte en regning på nesten 6000. Å jeg regner med strømmen blir dyrere nå til vinteren. Er ikke folk realistiske, eller har dere slått av all strøm? 

Vi har ca 200 kvm. Har på varme (på vinteren) på bad, toalett og to soverom. Bruker noe varmepumpe i stue og kjøkken. Gangene er uten varme. Så får nok ikke noe mindre enn 6000 når det blir kaldere ute.

Anonymkode: b4814...d96

• Liker 5
Skrevet

Flytter in i blokk, 30 kvadrat....kanskje 2000 kr? :vetikke: Ikke sentralfyr.

Anonymkode: d8c76...f1c

Skrevet

45 kvadrat. Forventer 3-4000kr.

Anonymkode: b35c6...9fb

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

48 kvm - forventer ca. kr. 1 500,-.

Budsjetterer med kr. 2 000,- alle mnd, så jeg har litt å gå på.

Skrevet

rekkehus 120 m2, forventer rundt 6000, men håper det ikke blir så ille.

Anonymkode: 32def...80a

• Liker 3
Skrevet

Hadde jo vært en fordel at de som svarer også oppgir hvor i landet de bor og om de er avhenging av strøm til oppvarming, i tillegg hvor mange det er i husstanden.  For som det ser ut på svarene er det jo ikke der strømmen er dyrest som har svart.

Vi har fastpris så vi får vel omtrent det samme som sist vinter. Det kommer an på utegradene. Vi bruker varmepumpe og vedfyring.

Anonymkode: 12a94...62a

• Liker 2
Skrevet

Enebolig 250 m2. Forventer å bruke 2500 kWh pr. måned... med strømstøtte må vi vel beregne å betale 5000-6000 kr ? 

Anonymkode: 221a5...ce6

Skrevet

Samlet for hus og hytter så satser jeg på max 15k 

Skrevet

Aner ikke. Betaler det som kommer. Kommer kanskje til å slå ned varmekablene på badet et par grader, men jeg gidder ikke å fryse for å spare penger. Da får jeg heller droppe noe annet. 

Anonymkode: 3f7bc...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Blir overrasket over de som har svart her.. Som forventer regning på 1500 - 4000 kr. Vi har så langt i august brukt strøm for over 3000. I vinter hadde vi, med strømstøtte en regning på nesten 6000. Å jeg regner med strømmen blir dyrere nå til vinteren. Er ikke folk realistiske, eller har dere slått av all strøm? 

Vi har ca 200 kvm. Har på varme (på vinteren) på bad, toalett og to soverom. Bruker noe varmepumpe i stue og kjøkken. Gangene er uten varme. Så får nok ikke noe mindre enn 6000 når det blir kaldere ute.

Dette.

Vi har mindre hus enn dere, og tilsvarende bittelitt mindre forbruk i august.

Budsjetteterer med 5000 i vinter og har en liten strømbryter vi sper på de verste månedene.. 

Anonymkode: 78701...654

• Nyttig 1
Skrevet

Bor i Oslo, 70 kvm med elektrisk oppvarming, årsforbruk ca 10 00 kWh. Har en god fastprisavtale, og forventer å gå i pluss. Jeg har et nøkternt strømforbruk, og kommer ikke til å endre på det - selv om jeg kommer til å tjene på det. 

Første bud for å redusere strømregningen - sjekk strømavtalen deres!

Anonymkode: ed65f...a6b

Skrevet

Vi ligger nå an til å betale nesten 3000 kr for 500 kwh denne mnd. Så hvem vet.

250 kvm bolig, men i fjor hadde vi kun varmekabler på ett bad og ingen fyring med strøm, men med ved. Samme plan i år. Brukte 1400 kwh de to kaldeste månedene, som er ca halvparten av hva andre på samme str ser ut til å bruke (har tibber).

Anonymkode: 6de5a...d1f

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Her har vi 220kvm. Har på varme på badet, ett toalett og bittelitt på kjøkkenet. Varmepumpe og vedfyring i stue. Vasking av klær, matlaging og dusjing må man jo gjøre opptil hver dag så strømregningen her sist år lå på 4000. Prøver på det samme igjen. 

Skrevet

90% over 70 øre høres så flott ut, men det skal svi i lommeboka når det blir 50kr per kWh.

Anonymkode: fc8cf...9d5

• Liker 2
Skrevet

Sørlandet, 50 kvm. Regner med 3-4000. 

Anonymkode: 757eb...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...