Gå til innhold

Vanskelig å få solgt bolig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskeligere å få solgt bolig nå pga alle økte utgifter? Har rekkehus på det «sentrale østland» som vi vurderer å selge, men er usikker på om det er rett tid? Hva er deres inntrykk av boligmarkedet for tiden?

Anonymkode: be9ea...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kanskje ikke sammenlignes, men solgte rekkehuset mitt i Tromsø (som vanligvis har et hett boligmarked), og det lå ute ganske lenge. Måtte godta et bud på 150k under takst. Skikkelig kjipt. Renteøkning og dyrere varer har nok noe med saken å gjøre. Vi har ikke dyr strøm, men det kommer bompenger her snart.

Du kan jo kanskje følge litt med på boligene i ditt område. Hvor mange selges for tiden osv. Eventuelt snakk med en megler og hør hva de sier, de kjenner jo markedet best.

Anonymkode: 75426...243

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det vanskeligere å få solgt bolig nå pga alle økte utgifter? Har rekkehus på det «sentrale østland» som vi vurderer å selge, men er usikker på om det er rett tid? Hva er deres inntrykk av boligmarkedet for tiden?

Samme tenkte jeg, men valgte å hoppe i det. 

Jeg har også et rekkehus, men siden dette ligger i en ok prisklasse, tenker jeg at det kommer til å gå bra.

Hus i 5-10 mill klassen vil nok merke at det tar litt lenger tid pga renteøkning osv.

Bare å prøve. Sikre deg en god avtale med megler om boligen ikke blir solgt, slik at du ikke betaler all verdens.

Lykke til :)

Anonymkode: 8be13...9d6

Skrevet (endret)

Nei det tror jeg ikke. Solgte min dagen etter visning (tettsted), og fikk god pris. De fleste boligene jeg har vært på visning på siste ukene har gått langt over prisantydning. Men jeg tror det kanskje vil roe seg mer neste går når det blir mer renteøkninger og folk "våkner". Sikkert fortsatt lett å få solgt, men kanskje det ikke blir like texas med budrunder. 

Men det kommer an på prisklasse og beliggenhet, såklart. 

Endret av Nusket
  • Liker 1
Skrevet

Her i Kristiansand går salget fremdeles veldig bra, og mye går over prisantydning. Men så har markedet kanskje vært spesielt bra her det siste året eller to. 

Anonymkode: 5f9bf...9ed

Skrevet

Fikk solgt mitt rekkehus i Trondheim til 1,6 million mer enn jeg kjøpte det for i fjor. Her er det mangel på familieboliger, så de går som hakka møkk.

Jeg kjøpte meg derimot leilighet i et veldig kjølig marked, for leiligheter er det flust av. 

Anonymkode: 680cf...260

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

En venn av meg solgte akkurat sin leilighet. Tjente 98,et eller annet% på den siden kjøpet for 2,5 år siden. Megler sa på forhånd "Du vil ikke tro hva folk betaler for leiligheter nå om dagen"

Dette var borettslag, HØY fellesgjeld, nesten 1 mill og 8800,- i fellesutgifter..

Skrevet

Nå er det ganske bra marked, det store slippet etter sommeren har vært, men det trengs nye objekter. Ville hørt med lokale meglere hva de mener

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊 kontakter meglere i løpet av uken 👍

• Liker 1
Skrevet

Her selges også småbruk usentralt ganske fort, så markedet er ganske bra nå tror jeg.

Skrevet

Har en nabo her som solgte sitt to roms  54kvm på en uke. Den gikk 150.000kr over takst. Leilighet på Grorudalen i Oslo.

Selger var veldig overrasket at den ble solgt under ei uke.

Anonymkode: 9bd7d...b29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...