Gå til innhold

Hvordan forholde seg til eksen ønsker tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer sikkert til å få kritikk, og det er lov… jeg trenger bare litt desperat tilbakemelding/ råd hvordan jeg skal forholde meg til eksen jeg egentlig vil tilbake til. Jeg flyttet fra han for noen måneder siden, da vi har ett lite barn og han var på bærtur ift til festing, rus, bidro ikke noe hjemme osv.  Jeg klarte rett og slett ikke være en god mor oppi situasjonen, så følte ikke jeg hadde andre valg enn å flytte. Samtidig håpte jeg jo kanskje det kunne endre seg, og han har tatt noen grep nå omsider. Ingen rus(har tatt prøver) og møter på jobb. Vi har jo noe kontakt pga barnet, men jeg syns det et så utrolig vanskelig. Elsker han jo, og vil egentlig bare være sammen med han hele tiden. Savner han noe ekstremt. selv om jeg har tenkt på brudd flere ganger, fordi han har vert inne i en dårlig sirkel en god stund.. men det har jo ikke vert den partneren jeg kjenner…. 
 Uansett sier fornuften at jeg må bremse, og i det minste se ann på sikt om han forsetter å forbedre seg/ gå tilbake til den jeg kjente. Samtidig er det å utholdelig, at den såkalte «kjærlighetssorgen» gjør at jeg igjen føler meg som en dårlig mor. Føler ingen av situasjonene er gode situasjoner. Tenkt å bruke tiden på å jobbe med meg selv og bygge meg selv opp, men relasjonen vår gjør det vanskelig. Kan ikke kutte han helt ut pga barnet helle; noe som gjør at ting stadig blir rippet opp i . Men tilbake til spørsmålet - hvordan jeg skal være med eksen min? Bør jeg være ærlig? Eller holde igjen? Er jo litt redd for å bli såra også, godt mulig han ikke er villig til å prøve igjen uansett….

Anonymkode: ffbd4...d08

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fokusere på deg selv og barnet. Dere kan jo være kjærester uten å bo sammen?

• Nyttig 3
Skrevet

Legg fokus på deg barnet og hverdagen. Ikke flytt sammen med far før han har tatt seg sammen. Fordi det som evnt han påfører dere mens han holder på bør du skjerme barnet for. Dessuten vil han nok tilbake,  så vil han kutte ut . Hold døren åpen, ikke slipp han inn før han er klar. Når han er klar, så vær tydelig på konsekvensene hvis han begynner igjen.

Anonymkode: cbcc1...53c

• Nyttig 4
Skrevet

Kanskje dere sammen er en del av problemet hans og nå som du ikke er der klarer han seg bedre? 

Anonymkode: 1fe49...e83

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg.

Jeg synes du må være ærlig. Si hva du føler. Si at du savner ham som en god kjæreste og god far til barnet. Men ting er vanskelig.

Kan dere bo hver for seg, men være kjærester?

Skrevet

Å være rusfri noen mnd er ingenting. Ha blikket på ballen med sikkerheten til barnet deres. Dette tar lang tid å fikse, om enn bare fikse at han kan ha samvær aleine. Altså du vil vel at ungen skal overleve og bli voksen? Da kan den ikke omgås mye med en som inntil nylig ruste seg og var ustabil. Ha is i magen. 

Anonymkode: fc6e7...ef7

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har han vært rusfri og hvor lenge har han tatt seg sammen? 

Jeg tenker at her må du ta det med ro, og ikke gjøre noe forhastet. I til han har vist seg rusfri, i jobb og en tilstedeværende far i minst ett år. Barnet kommer først, og det har ikke godt av ustabil hverdag, noe det fort blir om du tar forhastede avgjørelser her. Også må du være ærlig med han. 

Anonymkode: f4383...7ec

• Nyttig 2
Skrevet
Violetta skrev (24 minutter siden):

Du må fokusere på deg selv og barnet. Dere kan jo være kjærester uten å bo sammen?

Ja , men kan jeg forslå det ? Er redd for at det er for mye å forlange… men kanskje ikke? 😅

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja , men kan jeg forslå det ? Er redd for at det er for mye å forlange… men kanskje ikke? 😅

ts

Du bør forlange det. Dere har et barn å ivareta. 

Anonymkode: fc6e7...ef7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje dere sammen er en del av problemet hans og nå som du ikke er der klarer han seg bedre? 

Anonymkode: 1fe49...e83

Har tenkt på det… er jo litt kjipt at det er sånn når man velger å få barn sammen.. men er jo ingen fasit på hvordan man takler det…

ts

Skrevet
exictence skrev (19 minutter siden):

Føler med deg.

Jeg synes du må være ærlig. Si hva du føler. Si at du savner ham som en god kjæreste og god far til barnet. Men ting er vanskelig.

Kan dere bo hver for seg, men være kjærester?

Uff… er så utrolig redd for å bli såra, men kanskje man bare må ta sjansen… kan jo hende jeg vil angre om ikke… 

jeg kunne  tenkt det en periode ja… gjøre hyggelige ting som en familie , men bo fra hverandre til våren feks.. men er litt redd han syns det er unaturlig.. samtidig er det jo mange par som bor fra hverandre av forskjellige grunner i perioder…

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uff… er så utrolig redd for å bli såra, men kanskje man bare må ta sjansen… kan jo hende jeg vil angre om ikke… 

jeg kunne  tenkt det en periode ja… gjøre hyggelige ting som en familie , men bo fra hverandre til våren feks.. men er litt redd han syns det er unaturlig.. samtidig er det jo mange par som bor fra hverandre av forskjellige grunner i perioder…

ts

Det er i hvert fall helt sikkert at det fins utrolig mange som lever med å bo fra hverandre og ellers ha forskjellige typer forhold. Det er helt sikkert.

Hva er du redd for å bli såret over? Er det ikke uansett fint og riktig a deg å si det ærlig og åpent hvordan du føler?

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Det er i hvert fall helt sikkert at det fins utrolig mange som lever med å bo fra hverandre og ellers ha forskjellige typer forhold. Det er helt sikkert.

Hva er du redd for å bli såret over? Er det ikke uansett fint og riktig a deg å si det ærlig og åpent hvordan du føler?

Jo. Er vell kanskje redd for å få faktaene om at han ikke vil noe mer noen gang. Samtidig er jo det en ærlig sak… kanskje like greit å bare vite det isåfall😅 

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo. Er vell kanskje redd for å få faktaene om at han ikke vil noe mer noen gang. Samtidig er jo det en ærlig sak… kanskje like greit å bare vite det isåfall😅 

ts

Men uansett har du bare vært god ved å si hva du føler. Da er det hans tap.

Skrevet

Føkkings hjernedødt å bli sammen med en rusbruker.

Anonymkode: 5f03b...363

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føkkings hjernedødt å bli sammen med en rusbruker.

Anonymkode: 5f03b...363

I hvert fall når det er et lite barn i bildet.

Anonymkode: e158e...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I hvert fall når det er et lite barn i bildet.

Anonymkode: e158e...4f6

Jo enig der… hadde jeg bare visst det 😅 kun vert i forbindelse med fest siste året før jeg dro, men når man fester annen hver helg++ så ble det plutselig en del… 

forsvarer det ikke, men forsvarer at jeg har gitt og egentlig er villig til å gi flere sjanser

ts

Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

Men uansett har du bare vært god ved å si hva du føler. Da er det hans tap.

Ja… syns det er skummelt.. men må kanskje prøve en dag det passer.. vi ser jo hverandre iallefall 2 ganger i uken..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...