AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Gynekologen min sa at hun så celleforandringer på livmorhalsen min, så hun har tatt biopsi. Flere som har opplevd at legen har sagt at hen faktisk SER forandringer? Grunnen til at jeg spør, er at jeg trodde det ikke var synlig før cellene begynner å mutere ukontrollert (altså kreft). Så ble litt bekymra 🤪 Anonymkode: d84da...180
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Ingen av oss kan svare på dette. De ser bedre hvor store forandringene er på en biopsi, og deretter vurdererpes det konisiering. Jeg venter selv på svar på en biopsi, en måneds ventetid. Det er ganske stressende, men jeg vil også si det er en del av å gjøre screening og undersøkelser, hvor hensikten er å oppdage forandringene før de blir kreft. Håper alt går bra med både deg og meg. Anonymkode: 9fe55...d13
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Ja, noen ganger kan man de det. Anonymkode: 636d1...8e0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Min lege så det, jeg hadde ikke kreft. Anonymkode: 1d152...038
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Takk for svar dere! Jeg stoler jo på legen når hun sier at det ser ut som celleforandringer (ikke kreft), men i mitt engstelige hode tenkte jeg at hvis hun mistenkte kreft så ville hun uansett ikke sagt det før noe evt vises på biopsien. Derfor greit å få bekreftet at andre har opplevd det samme 😅 Anonymkode: d84da...180
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Men hvordan ser det ut? Teksturen liksom? Anonymkode: c1683...878
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvordan ser det ut? Teksturen liksom? Anonymkode: c1683...878 Sånn ser kreft ut, men vet ikke hvordan celleforandringer ser ut Anonymkode: d84da...180
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar dere! Jeg stoler jo på legen når hun sier at det ser ut som celleforandringer (ikke kreft), men i mitt engstelige hode tenkte jeg at hvis hun mistenkte kreft så ville hun uansett ikke sagt det før noe evt vises på biopsien. Derfor greit å få bekreftet at andre har opplevd det samme 😅 Anonymkode: d84da...180 De kan se noe er endret uten at det er kreft! Tok hun celleprøve? HPV? Nevnte hun at hun farget vevet? Anonymkode: 811b9...7db
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kan se noe er endret uten at det er kreft! Tok hun celleprøve? HPV? Nevnte hun at hun farget vevet? Anonymkode: 811b9...7db Hun prøvde å ta celleprøve, men jeg blødde en del så hun sa at prøvene ble ubrukelige. De sjekker sikkert for HPV i biopsien. Men tror ikke hun farget noe nei, når er det de gjør det?😊 Anonymkode: d84da...180
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sånn ser kreft ut, men vet ikke hvordan celleforandringer ser ut Anonymkode: d84da...180 Huh. Jeg kan kjenne at jeg har noen "nupper" på utkanten, men siste celleprøver har vært fine. Anonymkode: c1683...878
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Huh. Jeg kan kjenne at jeg har noen "nupper" på utkanten, men siste celleprøver har vært fine. Anonymkode: c1683...878 Da er det nok ikke noe å bekymre seg for. Sikkert ikke i mitt tilfelle heller. Men er jo ikke rart man kan bli litt stresset. Anonymkode: d84da...180
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #12 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun prøvde å ta celleprøve, men jeg blødde en del så hun sa at prøvene ble ubrukelige. De sjekker sikkert for HPV i biopsien. Men tror ikke hun farget noe nei, når er det de gjør det?😊 Anonymkode: d84da...180 Skjønner! De kan farge vevet før biopsi når de titter inn, for og se enklere forandringer. Husk at celleforandringer kan være også betennelser, bakterier, sopp, vorter osv. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Huh. Jeg kan kjenne at jeg har noen "nupper" på utkanten, men siste celleprøver har vært fine. Anonymkode: c1683...878 Det er jo ikke helglatt, det er noe ruglete. Så prøv og ikke stress med det Anonymkode: 811b9...7db 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #13 Skrevet 29. august 2022 Jeg var inne til rutinekontroll og ble kalt tilbake da de fant celleforandringer i prøvene som ble tatt. Når gynekologen da skulle undersøke grundigere på oppfølgingskontrollen sa han at "ja, her ser jeg celleforandringene". Han beskrev det som noen hvite flekker mener jeg å huske. Han skrapte dem bare bort med skalpell eller noe. Anonymkode: 50f5c...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå